تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۲۵
کد مطلب : ۴۲۰۶۰۵

واکنش فرماندار کهگیلویه به کلیپ عبور دلهره‌آور یک زن از رودخانه/روستایی که به اشتباه «آبریز» نامیدند

۰
کبنا ؛
به گزارش کبنا نیوز از کهگیلویه، کلیپی از عبور دلهره‌آور یک زن با نوزادش به وسیله«گرگر» در فضای مجازی دست به دست شده و ادعا می‌شد این زن ساکن روستای آبریز دشمن زیاری از توابع شهرستان کهگیلویه است که برای وضع حمل به دهدشت مراجعه کرده بود.
این در حالی که بر اساس بررسی‌های به عمل آمده کلیپ مربوط به سال‌های گذشته و در منطقه زیلایی است و گفته می‌شود مستندی به اسم«برزخ نیلوفری» برای روایت دو کودکی از اهالی این روستا که به وسیله آویزان شدن به یک کابل از پهنای رودخانه خروشان عبور کنند ساخته و پس از آن وضعیت روستا از قبیل راه ارتباطی به همت خیرین بهتر شده است.
انتشار این کلیپ در یکی از سایت‌های محلی استان بهانه جدید تاخت و تاز رسانه‌های بیگانه علیه انقلاب و نظام شد.
همین موضوع باعث شد فرماندار کهگیلویه امروز بلافاصله بعد از انتشار کلیپ راهی آبریز شود تا از نزدیک وضعیت این روستا و صحت و سقم کلیپ را بررسی کند.
علیرضا اتابک در این خصوص گفت: طی بازدید چند ساعته ضمن بررسی اصل موضوع و تحقیقات بعمل آمده توسط نیروی انتظامی مشخص شد فیلم منتشر شده مربوط به روستای نسیه زیلایی شهرستان بویراحمد است که در ۹ سال پیش ضبط و پخش شده است.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: طبق اظهارات مردم روستای آبریز در ماه اخیر هیچ گونه وضع حمل و زایمانی در این روستا صورت نگرفته است.
اتابک با بیان اینکه روستای آبریز دارای ۱۷ خانوار و ۷۵ نفر جمعیت در دهستان دشمن زیاری از توابع بخش مرکزی شهرستان واقع شده است، گفت: این روستا در فاصله ۲/۵ کیلومتری تونل شماره یک محور اصلی پاتاوه به دهدشت قرار دارد.
وی اضافه کرد: این روستا دارای برق ، آب لوله کشی سالم و مدرسه ابتدایی است که هم اکنون راه ارتباطی روستا باز بوده و تردد به صورت عادی صورت می‌گیرد.
فرماندار کهگیلویه گفت: اکثر مردم این روستا تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.
وی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته برای جابجایی ساکنان یکی از روستاهای دارای مرز مشترک چرام با کهگیلویه از وسیله گرگر استفاده می‌شد، بیان کرد: در حال حاضر همه راه‌های ارتباطی این روستا به بخش‌ها و شهرستان‌ها باز بوده و گرگر نصب شده بر روی رودخانه بلااستفاده است.
فرماندار کهگیلویه همچنین یادآور شد که که در بازدید قبلی از روستای آبریز مبلغ ۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده برای بهسازی روستای مذکور اختصاص یافته بود.
وی افزود: با توجه به رایزنی با پیمانکار پروژه پاتاوه دهدشت ( قرارگاه خاتم) به وسیله چندین لوله بتنی ۵۲ اینج پلی بر روی رودخانه فصلی در مسیر ورودی روستا ایجاد شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1