تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۴۲۰۴۰۶
روحانی:

پس‌انداز مردم در بانک‌ها رشد داشته است/ آمار مبتلایان به کرونا و بستری در بیمارستان‌ها نزولی است/ شرایط سخت است اما امید ما زیاد است/ امیدواریم شرایط کشور در عید فطر بهتر باشد

۰
پس‌انداز مردم در بانک‌ها رشد داشته است / شرایط سخت است اما امید ما زیاد است/ امیدواریم شرایط کشور در عید فطر بهتر باشد
کبنا ؛رئیس جمهور گفت: گزارشی را دیروز بانک مرکزی از وضع پس‌انداز مردم در بانک‌ها به من داد که حاکی از رشد پس‌انداز مردم بود.
حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در آیین آغاز بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت‌خانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی در استان ایلام که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: امسال برای ما سال بسیار مهمی است؛‌ سالی که از یک طرف تحریم و از یک طرف توطئه‌های دشمنان و از طرف دیگر کرونا را داریم. اما باید امسال را در عمل تبدیل کنیم به سال جهش تولید و همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند امسال باید یک اقدام ویژه‌ای در بخش تولید اعم از کشاورزی، صنعت، خدمات و ... انجام دهیم.
وی افزود: امسال دست به دست هم می‌دهیم تا سال، سال جهش تولید باشد و دشمنان ما هم بداند که این ملت قدرتمند در برابر توطئه آنها تسلیم نخواهد شد.

** قدردانی رئیس جمهور از تلاش و مجاهدت کارگران ایرانی
رئیس جمهور با تبریک روز کارگر و قدردانی از تلاش و مجاهدت همه کارگران ایرانی تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته و بویژه امسال که سال سختی برای همه مردم بود، با مشکلاتی که این بیماری برای سلامت مردم و هم برای شغل و کار مردم ایجاد کرد، اما در عین حال کارگران عزیز در کارگاه‌های خود فعال بودند و با همه توان برای رفع نیازمندی‌های کشور خدمت کردند.
روحانی ادامه داد: اینکه امروز می‌بینیم محصولات کشاورزی مورد نیاز مردم، محصولات غذایی مردم  و محصولات مربوط به نیازهای بهداشتی، به وفور در اختیار مردم است، در سایه کار و تلاش کارگران عزیز است و در کنار تلاشی که کادر درمانی و پزشکی در این ایام انجام دادند که مجاهدت بزرگی بود، کارگران هم برای رفع نیازمندی‌های جامعه تلاش ومجاهدت کردند.
وی گفت: تلاش ما بر این متمرکز بوده که بتوانیم در این ایام، سلامت مردم را به عنوان هدف اول مورد حراست قرار دهیم و بعد هم نیازهای مردم را بتوانیم در بازار تأمین کنیم و کارگاه‌ها و بنگاه‌های تولیدی بتوانند به فعالیت خودشان ادامه دهند.

** پس‌انداز مردم در بانک‌ها رشد کرده است
رئیس جمهور با بیان اینکه امسال شرایط ما به دلیل این ویروس کمی سخت است،‌ تاکید کرد: در این روز کارگر احساس می‌کنم که عده‌ای از کارگران و فعالان اقتصادی ما در فشار و مضیقه هستند؛ اما در کنار همه این سختی‌ها قدم های بسیار خوبی را هم امسال شاهد هستیم. گزارشی را دیروز بانک مرکزی از وضع پس‌انداز مردم به من در بانک‌ها داد که رشد داشته است.
روحانی ادامه داد: در بورس هم شاهد یک تحول و رشد بی نظیر بودیم که مردم عزیز ما و آن ۲ میلیون نفری که بیشتر در بورس فعال هستند،‌ از این تحول خوشحال هستند و هم سود فرآوانی به آنها رسیده است. همچنین طرح‌های بسیار مهمی در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو به بورس عرضه خواهد شد.
وی افزود: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری با آزاد شدن سهام عدالت موافقت کردند، برای مردم بسیار مهم است. آنهایی که دارای سهم یک میلیونی هستند اگر بخواهند سهمشان را در معرض فروش قرار بدهند رقم قابل ملاحظه‌ای در اختیارشان قرار می‌گیرد و آنهایی که می‌خواهند نگه دارند و می‌توانند نگه دارند و شاید بهتر باشد، سود خوبی هم شامل آنها می‌شود، هم امسال که سودش مربوط به پارسال است و سال آینده که سود امسال است.
این هم قدم مهمی بود که با دستور مقام معظم رهبری در زمینه مسأله بورس برداشته شد.

** برای پنجمین سال در گندم خودکفا هستیم
رئیس جمهور در ادامه بیان کرد: در زمینه تأمین مواد غذایی و کالاهای اساسی امسال در برخی از کالاها تقریباً خودکفا هستیم. این افتخار برای دولت تدبیر و امید است که برای پنجمین سال، در گندم خودکفا هستیم و این در تاریخ کشورمان کمتر سابقه داشته که ۴، ۵ سال به طور مداوم و پشت سر هم در گندم خودکفا باشیم. آقای استاندار هم اشاره کردند که در ایلام، تولید گندم از سال ۹۲ تا حالا چند برابر شده و در کلزا هم شاهد رشد چند برابر هستیم.
رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید،  ۲۴ سد در منطقه غرب کشور تکمیل و افتتاح شده است همه اینها نشان می دهد که شرایط مناسبی برای برای فعالیت و تولید مردم ایجاد شده است. البته فعالان در زمینه سفر، گردشگری و شرکت‌های نقل و انتقال مشکل داشتند.
وی تصریح کرد: اصولاً برخی از کسب و کارها بخاطر اینکه یک ماه، ۵ هفته تعطیل بودند، ایام عید نتوانستند فعال باشند دچار مشکل هستند و دولت همه توان خود را بکار خواهد گرفت تا حدامکان به اینها کمک شود تا ماه رمضان و سال خوبی را پیش رو داشته باشند.
روحانی تاکید کرد: برای موفقیت در برابر ویروس کرونا، راهی جز همکاری و هماهنگی نداریم.
بار اصلی بر دوش وزارت بهداشت و پزشکان، پرستاران و کادر درمانی کشور است، اما کمک اصلی به دست مردم و با مراعات است که از این مسأله عبور خواهیم کرد.

** موفقیت ما در برابر کرونا قابل ملاحظه است
وی با اشاره به آمار مربوط به ویروس کرونا خاطرنشان کرد: آمار و ارقام کشور در مقایسه با کشورهای دیگر، نشان می‌دهد که موفقیت ما قابل ملاحظه بوده است. البته اینکه ما در دنیا چندم هستیم، پایان مسابقه معلوم می‌شود الان وسط مسابقه هستیم و این بازی ادامه دارد.
رئیس جمهور گفت: اگر جایی بگوییم دولت موفق خواهد شد، این حرف نادرست است. دولت نمی‌تواند در هیچ امر مهمی موفق شود، این ملت است که موفق می‌شود و دولت باید همه توان و تلاش خود را برای موفقیت مردم و کمک به مردم بکار بگیرد، آن کسی که در برابر مشکلات سینه سپر کرده، ملت است و ما هم پشتیبان و در کنار آنها هستیم. 
وی در ادامه بیان کرد: هر مقدار توان داشته باشیم مردم را یاری و کمک می‌کنیم و مردم باید بدانند که تنها نیستند، مردم باید بدانند دولت، دولت به معنی نظام، همه ارکان نظام، نیروهای مسلح، همه خیرین، همه آنهایی که دل پاکی دارند و دست‌شان در راه خدا باز است، در کنار آنها هستند.

** روند ثبت‌نام دریافت بیمه بیکاری متوقف شده است
رئیس جمهور در همین زمینه بیان کرد: در این  ۷ الی ۱۰ روز یک مقدار فعالیت اقتصادی شروع شده و خیلی با احتیاط این فعالیت‌ها را ادامه می‌دهیم. دیروز وزیر کار اعلام کرد روند ثبت نام دریافت بیمه بیکاری متوقف شده و حتی برخی از آنها اعلام کردند که از این ثبت نام بیمه بیکاری خارج می‌شوند و دنبال شغل‌شان می‌روند و این خبر بسیار خوشحال‌کننده‌ای برای من بود.
وی بر همین اساس اضافه کرد: البته می‌دانم در بسیاری از شغل‌ها مشکل داریم و ماه‌ها مشکل داریم، چون برای ما روشن نیست که پایان این بیماری چه روزی و تاریخی است و این برای همه مبهم است. با رهبران بعضی از کشورها که مذاکره می‌کردیم از آنها سوال می‌کردم که شما پیش‌بینی‌تخصصی‌تان کی است آنها می‌گفتند ما نمی‌دانیم. ممکن است چند ماه و یکی از آنها می‌گفت تا سال آینده گرفتارش باشیم.

** آمار مبتلایان کرونا نزولی است
روحانی ادامه داد: البته هنوز برای ما روشن نیست که چگونه است اما باید تلاش‌ خودمان را انجام دهیم. به مردم عزیزمان اعلام می‌کنم. آمار دیشب را که می دیدم بسیار برای من خوشحال کننده بود که این آمار نزولی است یعنی در مبتلایان و بستری ها در بیمارستان آمار نزولی است.
رئیس جمهور در ادامه سخنانش تصریح کرد: در تمام دنیا که با رهبران آنها صحبت می‌کنم سوال‌شان این است و می‌گویند شما تخت و پرستار به اندازه کافی دارید؟ مهم این است که در مقابله با این ویروس هم مردم مراقبت کنند و از طرف دیگر بخش درمانی به گونه‌ای آماده باشد که اگر خدای ناکرده یک نفر محتاج به بیمارستان شد، تخت، وسایل و امکاناتش باشد و از همه مهم‌تر پرستار و پزشک آماده باشند و بحمدالله این شرایط را در کشور داریم یعنی اکنون بر مبنای آمار دیشب می‌توانم بگویم که بخش اعظم تخت‌های بیمارستانی که برای کرونا اختصاص دادیم، خالی است و امیدواریم روز به روز خالی‌تر بشود و همه اینها خالی شود و همه مردم بهبود پیدا بکنند.
وی بیان کرد: بنابراین، شرایط، شرایط سخت است اما در عین حال امید ما بسیار زیاد است یکی از این امیدها، طرح‌هایی است که افتتاح می‌شود. تقریباً  افتتاح ها از آغاز سال شروع کردیم و از چند هفته پیش این افتتاح سوم هفتگی است که داریم ان‌شاءالله به همین صورت افتتاح‌ها را در استان‌ها و طرح‌های مختلف ادامه می دهیم.
روحانی عنوان کرد: یکی از طرحهایی که امروز افتتاح شد مربوط به طرح‌های آب بود و اعلام شد که برای بیش از ۵ هزار نفر اشتغال مستقیم درست می‌شود و در بخش کشاورزی هم گفتند که بیش از ۵۵۰۰ اشتغال مستقیم درست می‌شود.
وی اظهار داشت: برای ما مهم است که امسال بتوانیم اشتغال را حفظ کنیم و نگذاریم مردم بیکار باشند. نشاط و سلامت مردم حفظ شود و امیدوارم خداوند سال خوبی را برای ما مقرر کرده باشد.
رئیس جمهور در خاتمه سخنانش تصریح کرد: دعای مردم عزیز ما در این ماه مبارک رمضان ان‌شاء الله دعای مستجاب است و امیدواریم به عید فطر که می‌رسیم روحیه ما شادتر و توکل ما به خدا بیشتر باشد و شرایط کشور هم آن روز بهتر باشد. (جهان نیوز)
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1