تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب : ۴۲۰۰۴۶
کبنا خبر می دهد؛

تاکید استاندار بر تجهیز و توسعه مراکز درمانی دهدشت

۰
تاکید استاندار بر تجهیز و توسعه مراکز درمانی دهدشت
کبنا ؛حسین کلانتری امروز در دیدار با مدیران و مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: با صراحت اعلام می کنم که هر خواسته معقول و متناسب با ظرفیت های پزشکی و شاخص های بهداشتی و درمانی در استان  برای مقابله با بیماری کرونا را در کمترین زمان ممکن تامین خواهیم کرد.
وی همچنین بر ضرورت توسعه مراکز بهداشتی و درمانی شهرستانها بویژه تجهیز بیمارستان بزرگ امام خمینی(ره) دهدشت و تامین امکانات و تجهیزات پزشکی مورد نیاز در این مرکز درمانی با هماهنگی و کمک دولت و وزارت بهداشت تاکید کرد و گفت: این مهم را به طور ویژه در اولویت برنامه های خود قرار خواهیم داد.
کلانتری یادآور شد:  مجموعه  دولت ، سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزارت بهداشت و درمان تاکنون از هیچ کمکی در راستای مبارزه با بیماری کرونا در این استان دریغ نکرده اند
استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین یادآور شد: گرچه در اوایل ورود بیماری با برخی چالش ها و مشکلاتی در حوزه کمبود منابع و اقلام بهداشتی مواجه شدیم ولی در کمترین زمان ممکن و با بهره مندی از توان و ظرفیت داخلی استان و بسیج نیروهای مردمی و ثمن ها ، همراهی همه نهادها و سازمان های دولتی در ارکان مختلف نظام توانستیم بر بسیاری از کمبودها غلبه کنیم.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به آخرین وضعیت طرح های مقابله ای با بیماری کرونا در استان گفت: غربالگری و بیماریابی فعال که کهگیلویه بزرگ نیز سهم عمده و موفقی در اجرای این طرح ها داشت نیز با قوت و جدیت ادامه خواهد یافت.
وی گفت: مرحله نخست این طرح با بیش از ۹۸.۵ درصد به اتمام رسید و مرحله دوم نیز با بالای ۸۵درصد همچنان در حال اجرا است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: برنامه راهبردی و استراتژی مناسب ستاد مدیریت کرونا در استان همچنان بر بیمار یابی فعال با گستره تست گیری وسیع وهدفمند و با همراهی و همگامی و مشارکت مردم است.
وی بیان کرد: ظرف دو ماهه گذشته بیش از یکهزار نمونه تست کرونا  شهرستان کهگیلویه  انجام شده که تعداد بیماران مثبت نیز ۵۶ مورد بوده و هم اینک نیز ۴۹ نفر  بهبودی یافته اند.
استاندار تعداد افراد بستری در ۴ شهرستان ( کهگیلویه،بهمیی،لنده و چرام)را تنها ۵ بیمار برشمرد و گفت: یک نفر ازکهگیلویه،سه نفر ازچرام و یک نفر از شهرستان لنده دربیمارستان دهدشت بستری هستند که حال عمومی همه این بیماران بستری خوب بوده و فقط برای جلوگیری از انتقال ویروس و رها نشدن در اجتماع تا بهبودی کامل بستری هستند.
استاندار افزود: رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی همچنان مهمترین راه حل مقابله و مبارزه با ویروس کروناست.
کلانتری از همراهی، تعامل و همکاری مردم در خصوص رعایت توصیه های بهداشتی و توجه به هشدارهای کارشناسان و متخصصان تشکر کرد و گفت: از مردم استان می خواهیم همچنان مراقبت های ویژه در این زمینه را داشته باشند.
حسین کلانتری امروز دوشنبه و در یک سفر کاری وارد کهگیلویه شد. وی علاوه بر بازدید از برخی طرح های عمرانی در بخش های مختلف راه ، آب و کشاورزی و صنعت و تاکید بر سرعت بخشیدن پروژه های عمرانی و اقتصادی این شهرستان ها در جریان آخرین اقدامات بعمل آمده برای مدیریت  بیماری کرونا نیز قرار گرفت.
استاندار خاطرنشان کرد: زنجیره انتقال ویروس کرونا در جهان ،کشور و استانها قطع نشده و همچنان باید مراقبتهای ویژه و اقدامات پیشگیرانه  بهداشتی دردستورکارمردم عزیز باشد .
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1