تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۴۱۹۷۳۶
در نشست شورای سلامت شهرستان کهگیلویه مطرح شد

ابهام در توزیع 70 تن برنج در شرایط کرونایی / دادستان کهگیلویه هشدار داد؛ با ادارات کم کار برخورد می‌کنیم، تعارف نداریم / اتابک: رفتار مردم درس‌آموز بود

۰
ابهام در توزیع 70 تن برنج در شرایط کرونایی / دادستان کهگیلویه هشدار داد؛ با ادارات کم کار برخورد می‌کنیم، تعارف نداریم / اتابک: رفتار مردم درس‌آموز بود
کبنا ؛نشست شورای سلامت شهرستان کهگیلویه امروز (شنبه 23 فروردین ماه 99) در حالی به ریاست علیرضا اتابک فرماندار این شهرستان برگزار شد که صنوف فعالیت خود را آغاز کردند و مردم بعد از یک دوره‌ای که از بازار و مکان‌های پرتردد به دور بودند، دو باره به بازار، کسب و کار و فعالیت اقتصادی و تجاری بر می‌گردند.
به گزارش کبنا، در این نشست که به ریاست «علیرضا اتابک» فرماندار کهگیلویه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، موضوعات مختلفی طرح و مورد بررسی قرار گرفت.
در همان ابتدا عبدالله سعادتیان دادستان کهگیلویه به موضوع کم کاری برخی ادارات به بهانه کرونا اشاره کرد و هشدار داد که بر حسب وظیفه برای حفظ سلامت جامعه هر جا کم‌کاری دیده شود بدون تعارف برخورد می‌کنیم.
سعادتیان اظهار داشت: برای مقابله با کرونا در چنین شرایطی همه موظفیم دولت را یاری کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه گفت: فعالیت ادارات و نهادهای شهرستان را رصد می‌کنم برخی ادارات از جمله سپاه، نیروی انتظامی، صمت، شهرداری و تعدادی دیگر این مدت اقدامات خوب و اثربخشی در پیشگیری و مقابله با ویروس انجام دادند.
سعادتیان افزود: اداراتی هم کوتاهی داشته یا در انجام وظایف سهل انگاری دارند که قابل توجیه نیست.
وی با بیان اینکه سلامت جامعه برای همه مهم است، ادامه داد: حسب وظیفه‌ای که داریم اگر کم‌کاری ادارات تکرار شود به عنوان مدعی‌العموم برخورد می‌کنیم با کسی تعارف نداریم.
این مسؤول تاکید کرد: بنا به گزارشات رسیده برخی ادارات به بهانه کرونا کار ارباب رجوع را انجام نمی‌دهند.
فارس نوشت: سعادتیان گفت: حوزه قضایی وامدار هیچ جریان و گروهی نیست و هر جا لازم شد مطابق قانون برخورد صورت می‌گیرد.

محمد طاهر طیب‌زادگان رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه نیز در این جلسه با اشاره به آغاز طرح فاصله‌گذاری هوشمند برای مقابله با کرونا اظهار داشت: اجرای درست این مرحله نیاز به راهکارهای اساسی برای تصمیم‌گیری هر چه بهتر دارد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: می‌طلبد در ادامه فعالیت‌های پیشگیرانه ادارات بر حسب وظایف عمل نکنند، بر حسب توانایی هر اقدامی برای کنترل لازم است با همکاری صورت گیرد.
طیبزادگان تصریح کرد: فرسودگی شغلی در کارکنان وجود دارد و این خستگی نه از کار بلکه ناشی از خستگی روانی و استرس کاری است.
وی به آغاز اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اشاره کرد و افزود:کار حوزه درمان در فاصله‌گذاری هوشمند بیشتر شد.
طیب‌زادگان گفت: با بازگشایی برخی صنوف تردد مردم بیشتر می‌شود  می‌طلبد دستورالعمل سخت‌گیرانه برای اصناف در نظر گرفته شود.
موضوع مهمی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، موضوع توزیع برنج بود که این روزها به دلیل شیوع کرونا و احتمال هجوم مردم در انبارها خاک می‌خورد و فارس نوشت: «در حالی که قیمت برنج در سایه کرونا این روزها قد کشیده و تعادل بازار این کالا نیاز به ساماندهی دارد برنج تنظیم بازاری که مدت‌هاست در انبارها خاک می‌خورد با اجرایی شدن طرح هوشمند وارد شبکه عرضه شد تا صف‌بندی شهروندان تهدید جدی برای گسترش زنجیره انتقال کرونا شود.»
موضوعی که بارها رئیس صمت کهگیلویه در گفت‌وگو با رسانه‌ها علت عدم توزیع آن را جلوگیری از صف‌بندی در مراکز عرضه دانسته و گفته بود که باید شورای سلامت راهکاری برای عرضه این کالا ارائه دهد.
احمد حکیم از آماده توزیع بودن 70 تن برنج با نرخ مصوب دولت در شهرستان خبر داد و توزیع آن را منوط به تصمیم‌گیری شورای سلامت دانست اما اینکه مبنای تصمیم‌گیری مسؤولان در شورای سلامت چه شد و چه تدبیری برای توزیع بدون خطر انتقال ویروس کرونا اندیشیده شود همچنان مبهم مانده است.
در نشست امروز شورای سلامت بحث توزیع برنج تنظیم بازاری برای به تعادل رسیدن بازار این کالا به صورت سرسری مطرح شد اما باز هم تصمیم جدی برای چگونگی عرضه بدون تهدید کرونایی اتخاذ نشد.
این در حالی است که زمزمه‌هایی از منقضی بودن تاریخ مصرف این نوع برنج هم به گوش می‌رسید و گفته می‌شود تا 25 فروردین و حداکثر تا پایان خرداد تاریخ مصرف آن به اتمام خواهد رسید.
محدود بودن عامل‌های فروش باعث تشکیل صف‌های طویل از شهروندان برای خرید این برنج در سطح شهر شده و این تجمع همه اقدامات مقابله با کرونا از زمان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را ابتر خواهد کرد.
همچنین بالا رفتن کرکره صنوفی که از آنها به اصناف کم خطر نام برده می‌شود بهانه‌ای شد تا دیگر صنوف هم با یادآوری شرایط اقتصادی و معیشتی به صورت خودسرانه و بی‌توجه به مصوبات شورای سلامت یا تصمیم ستاد مقابله با کرونا کسب و کار را از سر گیرند.
 آغاز بکار خودسرانه برخی صنوف در بازار روز دهدشت به رغم ممنوع بودن فعالیت این بازار و قرار گرفتن در لیست مشاغل پرخطر نگرانی دیگری است که قطعا بالا رفتن آمار کرونایی طی روزهای آینده را دور از انتظار نمی‌کند.
آغاز فعالیت بازار روز دهدشت
شهردار دهدشت در نشست شورای سلامت گفت: منع فعالیت صنوف بازار روز از ابتدا تا 15 فروردین تعیین شده بود که با اجرای طرح فاصله‌گذاری این تعطیلی تا پایان طرح تمدید شد.
اسفندیار برخه افزود: جمعی از کسبه بازار روز در تجمع اعتراضی خواستار بازگشایی صنوف شده و فعالیت خود را از امروز آغاز کردند.
به نظر می‌رسد اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند به خاطر ابهاماتی که در چگونگی کنترل صنوف دارد از همین ابتدا باعث سهل‌انگاری مسؤولان و بی‌خیالی مردم شده و عواقب ناشی از تردد و شلوغی بازار روزهای آینده در امار مبتلایان نمایان خواهد شد.
در پایان این جلسه هم علیرضا اتابک فرماندار کهگیلویه به جمع بندی مطالب پرداخت و بیان کرد:  بر اساس این طرح مشاغل کم خطر با رعایت اصول بهداشتی تعریف شده از وزارت بهداشت و صرفا با دریافت کد مجوز از سامانه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
فرماندار کهگیلویه در ادامه اسامی مکان‌های که اجازه فعالیت ندارد را برشمرد و گفت: فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای، آموزشگاه‌های رانندگی، گرمابه، استخر،باشگاه‌های ورزشی و بدن‌سازی، پاساژها، مجتمع‌های اداری و بازارهای مرکزی مسقف، رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی، نمایشگاه‌ها و مراکز تجاری، تالارهای پذیرایی و گردهمایی، آرایشگاه‌ها، طباخی و فست‌فود، مراکز تفریحی، بازی و گیم‌نت،قهوه‌خانه، چای خانه و کافی‌شاپ مشاغل پرخطری هستند که فعالیت آنها ممنوع است.
اتابک با بیان اینکه مبنای بازگشایی صنوف کد وزارت بهداشت است، افزود: هر واحد صنفی بدون دریافت کد اقدام به بازگشایی کرد می‌بایست پلمب شود.
وی با اشاره به اقدامات ضد کرونایی دستگاه‌های اجرایی، نیروهای خودجوش مردمی و گروه‌های جهادی تصریح کرد: مقابله با کرونا تاکنون با کمترین تنش در شهرستان اجرایی شده است.
اتابک به مشارکت‌های مردم در مقابله با این ویروس گریزی زد و گفت: همراهی و همدلی مردم بی‌نظیر و درس‌آموز بود و شهرستان کارنامه مثبتی از خود نشان داد.
وی با بیان اینکه تاکنون در مرحله بازدارندگی بودیم، اطراج طرح هوشمند را باعث بازگشایی برخی صنوف دانست و گفت: آغاز بکار صنوف و آزاد بودن تردد موارد جدیدی از ابتلا را در پی خواهد داشت.
فرماندار کهگیلویه از دستگاه‌های نظارتی بازار خواست با تشدید بازرسی رعایت پروتکل بهداشتی صنوف مجاز به فعالیت را رصد و در صورت تخطی از قانون برخورد لازم صورت گیرد.
اتابک افزود: حمل و نقل درون شهری با الزام به محدود شدن تعداد مسافر(حداکثر 3 مسافر در تاکسی) فعالیت خود را آغاز کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1