تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب : ۴۱۹۴۵۸
خبرهای کرونایی کهگیلویه و بویراحمد؛

سیر نزولی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / توزیع 14 هزار ماسک در پاتاوه / تولید ۴ فیلم کرونایی در استان

۰
سیر نزولی کرونا در  کهگیلویه و بویراحمد /   توزیع 14 هزار ماسک در پاتاوه / تولید ۴ فیلم کرونایی در استان
کبنا ؛
ویروس کرونا در سطح کشور ما و دنیا در حال پیش روی است و بیش از 50 هزار نفر را در ایران درگیر خود کرده است. با این حال مسئولان و مردم برای شکستن این ویروس متحد شده اند.

 
استاندار کهگیلویه وبویراحمد:تداوم همراهی مردم به سیر نزولی کرونا در استان منجر می‌شود

 استاندار کهگیلویه وبویراحمد از همراهی ، همکاری و تعامل مطلوب و مثبت مردم فهیم استان در شهرها و مناطق مختلف برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بویژه درایت و مدیریت قابل تحسین آنان در روز ۱۳ بدر( روز طبیعت) قدردانی کرد و گفت: تداوم این همراهی ها به سیر نزولی و شکست بیماری منحوس کرونا در استان خواهد انجامید.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد:تداوم همراهی مردم به سیر نزولی کرونا در استان منجر می‌شود
حسین کلانتری روز پنجشنبه ( 14 فروردین ماه 99) در نشست ستاد مدیریت کرونا کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: بر اساس بازدیدهای میدانی از برخی تفرجگاه ها، پارک ها و مناطق گردشگری و همچنین گزارش های رسیده در روزهای ۱۲ و۱۳فروردین امسال مردم فهیم و با فرهنگ این خطه بالاترین میزان همراهی و همکاری را در زمینه عمل به توصیه ها و تاکیدات مسئولان امر در زمینه رعایت  فاصله گذاری اجتماعی داشته اند.
وی با بیان اینکه بر اساس ستاد ملی مدیریت کرونا طرح فاصله گذاری اجتماعی همچنان تا روز بیستم فروردین تداوم خواهد یافت، تصریح کرد: برای اجرای این طرح که بدون شک تامین سلامت مردم و قطع زنجیره بیماری از مهمترین نتایج مثبت ان خواهد بود، نیازمند همراهی، همکاری و مشارکت فعال آحاد مختلف مردم هستیم.
وی با بیان اینکه هم اینک بالای ۹۷ درصد صنوف در حوزه های گوناگون در شهرهای مختلف استان تعطیل هستند، گفت: حتی شمار محدودی از اصناف که به دلایلی رعایت نمی کنند با برخورد قانونی مراجع ذیصلاح نیز روبرو شدند.
کلانتری بیان کرد: بر اساس طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی اصناف همچنان مطابق دستورالعمل های ابلاغی باید عمل کنند و تنها صنوف بهداشتی و درمانی، تولید و توزیع‌کنندگان مایحتاج عمومی مردم مجاز به فعالیت هستند و سایر صنوف تا روز بیستم فروردین تعطیل خواهند بود.
بر اساس طرح فصله گذاری اجتماعی ممنوعیت تردد بین شهری برای خودروهای دارای پلاک غیربومی همچنان با جدیت در استان اجرا می‌شود و تردد در تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و فضاهای فرهنگی و گردشگری استان نیز تا ۲۰ فروردین ممنوع است.
کلانتری با بیان اینکه از همه توان استان و ظرفیت های ملی و قانونی برای تامین سلامت مردم و شهروندان و همچنین جلوگیری و کنترل این بیماری به عنوان اولویت نخست متولیان و دست اندرکاران امر استفاده خواهیم کرد، ادامه داد: هم اینک در زمینه مایحتاج ضروری مردم هیچ کمبودی نداریم و همه نیازها، کالاهای اساسی مردم تامین و ذخیره سازی شده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد پویش «در خانه بمانید » را همچنان بهترین راه مقابله با شیوع کرونا دانست و گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی در کنار طرح های سامانه سلامت، تست و نمونه گیری، سامانه ۴۰۳۰، غربالگری ورودی ها کارساز بوده و اجرای کامل آنها در کنترل و مهار ویروس کرونا بسیار موثر هستند.
کلانتری از آحاد مردم استان خواست بیش از پیش همکاری و همراهی خود با مجموعه دست اندرکاران استان که شبانه روز و بی وقفه تلاش می کنند تا از گسترش بیماری کرونا جلوگیری کنند تقویت کنند و به توصیه ها و تاکیدات مجموعه بهداشت و درمان، پلیس راهور و مسئولان استانی توجه کنند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه این استان بر اساس گزارش های دانشگاه علوم پزشکی همچنان با انجام بیش از ۹۵درصد طرح غربالگری بیماری کرونا رتبه نخست کشور را داراست، گفت: این مهم نیز مرهون همراهی، مشارکت و همکاری مطلوب مردم فهیم بوده است.
بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در کهگیلویه وبویراحمد تا ظهر امروز پنجشنبه به ۱۶۹ نفر رسیده است.
شمار فوتی های ناشی از کرونا در این استان نیز هشت نفر اعلام شده است که به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان هفت نفر از آنان دارای بیماری زمینه ای بودند و میانگین سنی آنها نیز بالای ۶۵ سال بودند.
پرویز یزدان پناه گفت: تاکنون و از زمان ورود این ویروس ۲ هزار و ۶۰۰ نمونه آزمایشگاهی به تهران ارسال شده است که تاکنون به ۲ هزار و ۵۰ مورد آن پاسخ داده شده است.
وی یادآور شد: میزان درصد مبتلایان قطعی به کرونا در استان به ازای هر ۱۰۰ مورد ارسالی حدود پنج درصد بوده است.
 

 ۴ فیلم کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد از تولید و انتشارچهار فیلم کوتاه با موضوع مقابله با ویروس منحوس کرونا در توسط این نهاد فرهنگی-هنری خبر داد.
شریف اسلامی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در کشور، هنرمندان حوزه هنری تلاش کردند تا به شیوه‌های مختلف و با تولید آثار هنری تاثیر گذار، به مسئولیت اجتماعی خود در پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا عمل کنند.
وی عنوان کرد: باتوجه به شرایط حاکم بر کشور از ابتدای اسفندماه تلاش کردیم تا از انجام هرگونه فعالیت هنری اجتماع محور خودداری شود و در عوض به سمت تولید محتوا در زمینه‌های مختلف برای فضای مجازی گام برداشتیم.
اسلامی ابراز کرد: در این راستا در حوزه فیلم تاکنون 4فیلم کوتاه متناسب با فضای مجازی با موضوع پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین فداکاری‌های پرسنل درمانی استان تولید و از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده است.
وی بیان کرد: فیلم کوتاه پاکبان ضد ویروس نیست به کار گردانی سعید کریمی، اشک‌های یک پدر و خواهش به کارگردانی سید جواد هادی‌اصل و همچنین انیمیشن آخرین عید دیدنی عناوین فیلم‌های تولید شده در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در این مدت است.
اسلامی با بیان اینکه هم اکنون سه اثر کوتاه دیگر و یک فیلم مستند از کل پروسه مقابله با کرونا در استان در دست تولید است، ادامه داد: علاوه بر این فراخوان تولید فیلم‌های کوتاه مستند، داستانی و انیمیشن با موضوع پیشگیری از کرونا و ایثار و فداکاری پرسنل درمانی استان نیز منتشر شده و از آثار تولید شده در این زمینه حمایت می‌شود.
وی با اشاره به مانایی و تاثیرگذاری زبان هنر افزود: ایجاد و تقویت امید و نشاط در جامعه در دوران فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن مردم، یکی از مولفه‌های مهم در مقابله با ویروس کرونا بوده که تلاش می‌کنیم با تولید آثار هنری مرتبط، حداقل قدم کوچکی در این راستا برداریم.

 آزمایشگاه ویروس شناسی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح فاز اول آزمایشگاه ویروس شناسی کرونا در استان خبر داد و گفت: این آزمایشگاه امروز آغاز بکار کرد.
پرویز یزدان‌پناه اظهار داشت: فعالیت فاز نخست آزمایشگاه ویروس شناسی کرونا در این استان امروز با 50 نمونه آغاز بکار کرد و دیگر نیازی ارسال نمونه‌ها به دیگر استان‌ها از جمله تهران وجود ندارد.
وی با بیان اینکه پاسخ 50 آزمایش انجام شده برای آزمایشگاه انستیتو پاستور تهران ارسال می‌شود، عنوان کرد: امیدواریم در صورت تایید از روز شنبه این آزمایشگاه به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کند.
 یزدان‌پناه با اشاره به اینکه به طور متوسط روزانه 250 نمونه در مناطق مختلف استان از بیماران مشکوک به کرونا گرفته می‌شود، ابراز کرد: تا قبل از این نمونه‌ها به آزمایشگاه‌های معین ارسال می‌شدند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: طبق بررسی‌های انجام شده بسیاری از بیماران کرونایی شناسایی شده در روزهای اخیر با خوشه های قبلی در ارتباط بوده و به بیماری دچار شده‌اند.
یزدان‌پناه تعداد تخت‌های فعال و ویژه این استان را به ترتیب 1400 و 118 مورد عنوان کرد و یادآور شد: در زمینه درمان بیماران کرونایی مشکلی در استان وجود ندارد و به محض شیوع تدابیر لازم اندیشیده شد.

 مشکل کمبود ماسک در بزرگترین بخش کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد
شیوع کرونا ویروس در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران سبب شد که در تامین برخی کالا و تجهیزات درمانی-پزشکی از جمله ماسک با مشکل روبه‌رو باشیم.
با شیوع کرونا ویروس کمبود ماسک در داروخانه‌ها به یک معضل و چالش جهانی تبدیل شد به گونه‌ای که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا شاهد صف کشیدن چند 10 متری بوده‌ایم، ولی در کشور ایران با ورود گروه‌های جهادی و راه اندازی کارگاه‌های تولید مساک تا حدودی زیادی این مشکل در این کشور برطرف شده است.
بخش پاتاوه به عنوان بزرگترین بخش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در روزهای اخیر با وجود ثبت چند بیمار کرونایی با مشکل تهیه و تامین ماسک روبه‌رو بودند که با پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولان محلی این مشکل برطرف شده است.

  توزیع 14 هزار ماسک در بخش محروم پاتاوه

بخشدار پاتاوه از توابع شهرستان دنا از تهیه 14 هزار ماسک با استفاده از ظرفیت خیران خبر داد و گفت: این ماسک‌ها در بین روستاهای محروم بخش توزیع می‌شود.
محمدباقر قائمی  اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا کمیته مبارزه با کرونا در بسیاری از روستاهای بخش پاتاوه متشکل از دهیار، اعضای شورای روستا، پایگاه بسیج، خانه بهداشت و فعالان اجتماعی روستا تشکیل و راه اندازی شد.
وی عنوان کرد: این کمیته اقدام به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در مورد این بیماری و راه‌های پیشگیری، گندزدایی و ضدعفونی روستاها، کنترل ورود و خروج روستاها، انسداد راه‌های تفرج گاه‌‌ها روستایی در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی کردند.
نماینده عالی دولت در بخش پاتاوه خاطرنشان کرد: در همین راستا تهیه اقلام بهداشتی ضروری بود که خوشبختانه با رایزنی‌های انجام شده از طریق خیرین، بیش از 14 هزار ماسک تهیه شده که بین جمعیت هدف توزیع می‌شود.
قائمی تلاش‌های حسین کلانتری استاندار، جمالی معاون سیاسی و امنیتی استاندار، فرماندار دنا ستودنی دانست و افزود: مسئولان و متولیان امر به صورت مستمر پیگیر مشکلات بوده و بازدید میدانی از روند فعالیت‌ها دارند.
وی با بیان اینکه پیگیری و حساسیت نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد برای جلوگیری و مقابله با شیوع کرونا ویروس تکلیف دیگر مسئولان را دوچندان می‌کند، ادامه داد: پیگیری و تلاش‌های مهدی روشنفکر منتخب بویراحمد و دنا در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات با وجود اینکه هنوز فعالیت وی به صورت رسمی و قانونی آغاز نشده، امیدوار کننده است.

هشت هزار لیتر آب ژاول در باشت تولید و توزیع شد

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی باشت گفت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا در کشور تاکنون هشت هزار لیتر ماده ضدعفونی کننده آب ژاول در این شهرستان تولید و توزیع شده است.
امین محمدی اظهار داشت: این میزان کننده آب ژاول در اداره آب و فاضلاب روستایی باشت برای ضدعفونی سطوح اداری،خانگی و مکان های عمومی به صورت رایگان در این شهرستان برای پیشگیری از سرایت ویروس کرونا تولید و توزیع شد.
وی بیان کرد: این میزان مایع ضدعفونی کننده آب ژاول بین مردم، پایگاه های بسیج،دستگاه های اجرایی،دهیاری ها و شورای های اسلامی  باشت توزیع شده است.
محمدی ابراز داشت:آب ژاول برای گندزدایی، سفید کردن و بو زدایی به کار می‌رود و خاصیت ضدعفونی‌کننده آن به دلیل کلر محلول در آن است.
رئیس اداره آب وفاضلاب روستایی باشت اضافه کرد: این اداره تا پایان کنترل بیماری ویروس کرونا آماده همکاری با دستگاه های اجرایی برای تامین مایع ضدعفونی آب ژاول است.
محمدی عنوان کرد:مسدود کردن پل شاه بهرام در جاده باشت به چرام برای پیشگیری تردد خودروهای مسافران از دیگر خدمات این اداره برای کمک به رفع بحران کروناست که از سوی گروه تعمیر و نگهداری آب روستایی باشت انجام شده است.

مدافعان سلامت فداکارانه در خط مبارزه با کرونا هستند
حزب موتلفه اسلامی و جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کهگیلویه وبویراحمد در خصوص بیماری کرونا و لزوم همکاری مردم برای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پیامی صادر کرد.
در این پیام آمده؛مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد هم‌استانی‌های محترم
پدیده بیماری کرونا صرف نظر از تهدیدهای خانمانسوز و کم‌سابقه و گسترده جهانی آن، فرصت‌های زیادی را پیش روی ما قرار می‌دهد تا با نگاه اعتقادی و اخلاقی و اجتماعی و آمادگی روحی با این رویداد مهم، مواجه و مسیر پر رمز و راز امتحان الهی را با مشارکت همگانی و اتحاد و همدلی و احساس مسئولیت مضاعف، همچون امتحانات گذشته به سرانجام موفقیت برسانیم.
در شرایطی که، اصل تهدید جهانی است و مجموعه مردم و کارگزاران و خدمتگزاران کشور ما بخصوص جان بر کفان پیش تاز نظام سلامت، با هدایت و نظارت رهبری معظم، برای مهار کرونا آماده باش و بسیج شده‌اند، تصمیم به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ضرورت و الزام به برخی  محدودیت‌ها و اهتمام جمعی برای به نمایش گذاشتن عزم ملی و تعهد و تقید به الزامات آن، نشانه آگاهی و معرفت اجتماعی و همبستگی اجتماعی، و اعتلای رشد سیاسی و اخلاقی است، تا همه با هم بتوانیم با همکاری صمیمانه و ایثارگرانه همچون گذشته از این گردنه سخت عبور نموده و موفقیت قطعی را قرین سازیم.

بی‌اعتنایی بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد به مصوبه بانک مرکزی/ استاندار پیگیری کند
یکی از مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، تعویق اقساط وام‌ها بود که شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی در همین راستا، اقساط وام‌های دریافتی 10 صنف و وام‌های قرض‌الحسنه را به مدت سه ماه مشمول تعویق کرد.
شورای پول و اعتبار مصوب کرد که اقساط تسهیلات صاحبان کسب و کار زیان دیده و نیز اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه کلیه اشخاص طی ماه‌های اسفند 98 و فروردین و اردیبهشت 99 بدون وضع هرگونه جریمه یا کارکزد به انتهای دوره بازپرداخت اقساط منتقل شود.
بارها این تصمیم شورای پول و اعتبار در رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها اعلام و تأکید شد که کلیه بانک‌ها، موسسات اعتباری غیر بانکی موظفند بر اساس مصادیق اعلامی دولت و درخواست مشتری مساعدت لازم را به عمل آورند.
بانک مرکزی نیز در صورت نیاز به حمایت مالی پشتیبانی لازم را از مدیران بانک‌ها به عمل خواهد آورد.
اما پس از ابلاغ این مصوبه بسیاری از بانک‌ها در دهدشت بر خلاف آن اقدام به برداشت از حساب مشتری کرده و حتی وام گیرنده را وادار به مراجعه برای پرداخت قسط کردند.
یکی از دریافت کنندگان وام ازدواج که راننده تاکسی تلفنی است به فارس گفت: با تعطیلی آژانس به خاطر پیشگیری از کرونا بیکار شدم و هیچ منبع درآمد دیگری ندارم.
این راننده که توصیه پیشگیرانه مسؤولان را برای قطع زنجیره انتقال کرونا جدی گرفته و عمل کرده است، افزود: اجاره خانه از یک طرف اقساط وام‌ها از طرف دیگر و مخارج خانواده بر ما سنگینی می‌کند.
وی اضافه کرد: به محض سررسید اقساط بانک از ما خواست که فوری پرداخت کنیم در غیر این صورت جریمه تأخیر در نظر خواهند گرفت.
مشتری دیگری که از عملی نشدن مصوبه بانک مرکزی به شدت گلایه داشت تصریح کرد: اگر تصمیم بانک مرکزی قطعی است چرا با قاطعیت شعب بانک‌ها را وادار به اجرایی شدن نمی‌کند؟
یکی دیگر از مشتریان با اشاره به اینکه قسط وام قرض الحسنه از حساب وی برداشت شده است، افزود: با وجود تأکید دوباره مبنی بر بازگرداندن اقساط کسر شده اما تاکنون این پول به حسابم برگشت نشده است.
سؤوال اینجاست چرا بانک‌های کهگیلویه وضعیت و شرایط موجود را درک نمی‌کنند و مصوبه‌ای که در راستای حمایت از افراد زیان دیده و ناتوان در بازپرداخت اقساط بانکی است در نگاه آن‌ها جوک می‌ماند.
انتظار می‌رود استاندار کهگیلویه و بویراحمد این موضوع را با جدیت و سخت‌گیری پیگیری کند تا چنین خانواده‌هایی علاوه بر استرس کرونا متحمل هزینه‌ها و جرائم دیرکرد تسهیلات نشوند.
 بانک مرکزی در آخرین اقدام خودم اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای ویژه شکایت مردمی کرد. از این‌رو افرادی که از حساب آن‌ها بابت اقساط قرض الحسنه برداشتی انجام شده می‌توانند موضوع را برای پیگیری در سامانه cbi.ir/InstLoanComplaint/ILCForm.aspx درج کنند.

مشارکت اجتماعی مردم کهگیلویه در پیشگیری از کرونا ستودنی است

 علیرضا اتابک فرماندار شهرستان طی پیامی از همکاری مردم در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ماندن در خانه به ویژه در 13 فروردین قدردانی کرد.
فرماندار کهگیلویه نوشت «خداوند سبحان را شاکرم که بار دیگر مردم نجیب و کهن دیار کهگیلویه مشارکت اجتماعی‌شان را به نمایش گذاشتند و این بار در پاسخ به تاکیدات کارشناسان و متخصیصین پزشکی و درمانی با جدیت در نگهبانی سلامتی خود و در کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا موثر عمل کردند، روز طبیعت را در خانه سپری نمودند و با این اقدام دلسوزانه و حمایتی شانس پیشگیری را افزایش دادند.
در ادامه آمده است: حافظه تاریخی این دیار پربار از کنش‌های همگانی اینچنین بوده است ؛ شهروندان کهگیلویه بارها نشان داده‌اند که الگوی سرآمد روابط اجتماعی کامل، بلوغ شناختی‌اند ودر  درجه بالای  درک صحیح شهروندی قرار دارند و در این روزهایی که کشور ما و سایر ملل جهان درگیر مسئله‌ای فراگیر است با مصادیق متعددی از حرکت‌های همدلانه در قالب تلاش‌های جهادی و حضورهای افتخاری در تولید ماسک ،تهیه محلول‌های ضد عفونی، توزیع بسته‌های بهداشتی رایگان ،تهیه محتوای آموزش پیشگیری در فضای مجازی و ...از مدعیان «حقوق شهروندی » مسئولانه‌تر عمل کرده و با نمایش همبستگی متوازن دایره المعارف فرهنگ اصیل مان را پربارتر ساخته اند.
فرماندار کهگیلویه تأکید کرده است: اینجانب وظیفه خود می‌دانم از طرف خودم و همه مسئولان دلسوز و فعال که در رفع این بحران مسئولیت دارند از تک تک شهروندان عزیز و بی بدیل کهگیلویه اهالی غیور روستایی در بخش‌های چهار گانه که نقشی زیبا در این همدلی دگرخواهانه داشتند و همچنین از همه همکارانم در دولت،شورای تامین، نیروهای امنیتی، انتظامی و بسیج، فعالین عرصه رسانه در فضای حقیقی و مجازی،سازمان‌های مردم نهاد و سایر عزیزانی که به هر نحوی در مزین کردن سرمایه‌های اجتماعی کهگیلویه سهم داشته اند تشکر و قدردانی نمایم. صحت و سلامتی‌تان را از درگاه  ایزد منان مسئلت دارم.


مسؤولان کهگیلویه به یادشهدای سلامت درخت کاشتند
مسؤولان کهگیلویه با هدف گرامیداشت یاد و خاطره مدافعان سلامت و شهدای این عرصه در محوطه دانشگاه پیام نور درخت غرس کردند.
با حضور فرماندار چندین اصله نهال به یاد شهدای عرصه سلامت در دانشگاه پیام نور دهدشت غرس شد.
محمدطاهر طیب‌زادگان در حاشیه آیین درختکاری اظهار داشت: تلاش و همت پرسنل حوزه سلامت در مقابله با بیماری کرونا و عزم جمعی تمامی نهاد ها و دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی در کمک به مجموعه بهداشت و درمان شهرستان تابلوی زیبایی از هم دلی و همیاری عمومی مردم همیشه در صحنه شهرستان کهگیلویه و خدمتگزاران خود در سیستم اداری شهرستان را ترسیم کرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه افزود:  امروز هم به یاد همین ایثارگری‌ها و به پیشنهاد دانشگاه پیام نور واحد دهدشت چند اصله نهال به یاد شهدای سلامت و ایثارگری های حوزه بهداشت و درمان شهرستان در محوطه این دانشگاه کاشته تا یاد و نام این عزیزان در ذهن دانشجویان و آینده سازان این مرز و بوم پاینده و جاوید بماند.





 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1