تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۴۱۹۳۸۱

کیت تشخیص کرونا ساخت وزارت دفاع به تولید انبوه رسید

۰
کیت تشخیص کرونا ساخت وزارت دفاع به تولید انبوه رسید
کبنا ؛کیت تشخیص ویروس کرونای ساخت وزارت دفاع صبح امروز در ستاد کل نیروهای مسلح رونمایی شد و به تولید انبوه رسید.
 به گزارش کبنا، این کیت توسط متخصصان وزارت دفاع  و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و تولید شده است که امروز صبح در ستاد کل از تولید انبوه آن رونمایی شد.
به گفته سردار عزیزی دلشاد مسئول اداره تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح وجه مهم تولید انبوه این کیت‌ها آمادگی نیروهای مسلح برای تهدیدهای زیستی مشابه است.
وی با اشاره به جلسه کمیته فنی و تحقیقات قرارگاه امام رضا اظهارداشت: این کمیته پروژه های متعددی را  پیگیری می کند که یکی از این موضوعات کیت تشخیصی بود که رونمایی شد. 
سردار عزیزی دلشاد درباره مشخصات این کیت گفت:  این کیت در زمان سه ساعت می‌تواند بیماری را با دقت بالا و خیلی خوب تشخیص دهد و می‌تواند تمام ژنوم های رایج دنیا را شناسایی کند.
مسئول اداره تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح یادآورشد: نمونه تحقیقاتی این کیت قبل از اسفندماه و پیش از آنکه اولین نمونه بیماری کرونا در کشور شخیص داده  شود آماده شده بود و از آن زمان تا کنون سیر مراحل تحقیقاتی خود را طی کرده و مجوزهای لازم را کسب کرده و امروز آماده تولید انبوه است تا در اختیار مراکز درمانی قرار گیرد.‌
وی افزود: این کیت از نمونه های مشابه خود در دنیا چیزی کم ندارد و در مواردی هم امتیازاتی در صحت و دقت این کیت رویت شده است.
 همچنین دریادار امیری، نماینده وزارت دفاع در این مراسم گفت: اوایل اسفند ماه وزارت دفاع اعلام کرد که به فناوری کیت تشخیصی کرونا دست پیداکرده است و امروز مفتخریم که نسل دوم این کیت‌ها که به تولید انبوه رسیده رونمایی  می‌شود.
وی ادامه داد: کیت‌های تشخیص کروناصد درصد بومی هستند و امکان تولید آنها با سرعت وجود دارد و در صورت نیاز کشورها نسبت به صادرات آن اقدام کنیم. 
نماینده وزارت دفاع گفت: این کیت‌ها مطابق با پروتکل‌های اعلامی از سوی وزارت بهداشت هستند که فلوچارت تشخیصی ابلاغ شده است و توسط مراجع مربوطه به تایید رسیده است. 
دریادار امیری افزود: سوم مشخصه این کیت‌ها این است که از صحت و دقت بسیار بالایی برخوردار و این هم با ادغان بالای ۹۸ درصد به تائید مراجع  وزارت بهداشت رسیده است.
به گفته نماینده وزارت دفاع زمان تشخیص این کیت تولیدی ۳ ساعت و با دقت و صحت بسیار بالا است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1