کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تشکیل جلسه مدیران دفاتر زنان و خانواده استانداری ها به صورت مجازی

8 فروردين 1399 ساعت 20:08

نخستین جلسه مجازی مدیران کل دفاتر زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور در سال ۹۹ با حضور فریبا نظری مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، روز گذشته برگزار شد.


نخستین جلسه مجازی مدیران کل دفاتر زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور در سال ۹۹ با حضور فریبا نظری مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، روز گذشته برگزار شد.
به گزارش کبنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در این جلسه آنلاین، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، ضمن تبریک آغاز بهار طبیعت و آرزوی سلامتی برای تمام مردم جهان و هم وطنان، با توجه به شرایط ویژه کشور در اثر شیوع  ویروس کرونا، خواستار اجرایی نمودن موارد زیر توسط مدیران دفاتر متناظر استانی شد:
۱. مطالعه دقیق بیانیه وزیر محترم کشور با عنوان طرح فاصله گذاری اجتماعی (ابلاغیه ۹۹/۱/۷)  به منظور پیگیری و اقدام در راستای شرح وظایف و تکالیف سازمانی .
۲. اطلاع رسانی بیانیه رفع تحریم های بین المللی علیه  ایران، به سمن ها و فعالین مدنی و اجتماعی حوزه زنان، کودکان و خانواده استان ها برای امضا، به نشانی: http://petition.corona۲plus.com
۳.تهیه و ارسال گزارش های جامع  موضوعی، همراه با آمار و ارقام، اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با کرونا توسط حوزه زنان و سایر دستگاه های اجرایی در استان ها.
 ۴. ارسال گزارش ابداعات و خلاقیت ها در شیوه های بازتوانی اجتماعی و مداخلات مشاوره ای و زیستی خانواده ها در حین بحران در استان ها، به ویژه خانواده هایی که عزیزانشان را براثر این بیماری ازدست داده و یا افرادی از خانواده به بیماری مبتلا شده اند.
۵. استمرار اطلاع رسانی همه جانبه در جامعه با موضوع "در خانه بمانیم" برای حفظ سلامت خانواده ها و آحاد مردم.
۶. پیگیری اهم مصوبات آخرین نشست سال ۹۸ به تاریخ ۲۶ اسفند ماه با محوریت: تعامل با بانک های طرف قرارداد جهت استمهال تسهیلات اعطا شده به زنان سرپرست خانوار، پیگیری مرخصی زنان جرایم غیر عمد و مالی، جلب نظر خیرین و سازمان های مردم نهاد برای کمک  به پویش فصل همدلی، فعال کردن کارگاه های تولیدی و مشاغل خانگی برای تولید "گان و ماسک".
در ادامه این جلسه مدیران استانی نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و وضعیت استان های تحت مدیریت خود، پیشنهادهایی مطرح نمودند.
همچنین با تاکید مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده مقرر گردید با توجه به اهمیت اتخاذ تدابیر لازم‌ جهت مدیریت روانی و ایجاد نشاط خانواده هایی که اصل ماندن در خانه را رعایت نموده اند، عضویت مدیران کل دفاتر استانی امور زنان و خانواده، مشابه مدیران کل دفاتر امور اجتماعی در ستاد مقابله با کرونا پیگیری شود.
فریبا نظری از استاندارانی که در زمینه مدیریت بحران کرونا در حوزه زنان و خانواده، به نحو مطلوبی از اجرایی شدن برنامه ها و پیشنهادهای دفتر زنان و خانواده استانداری، حمایت کرده اند نیز تقدیر نموده و بهره برداری از ظرفیت مدیران زن در استانداری ها و دستگاه های اجرایی استان ها برای اجرایی نمودن مصوبات ستاد مقابله با کرونا را خواستار شد.
وی تصریح کرد: اولویت سنجی نیاز های استان ها برای اقدامات پیشگیرانه و مداخلات مشاوره ای، زیستی و اجتماعی؛ متناسب با شدت بحران کرونا بسیار حائز اهمیت بوده و همچنین شناسایی و برقراری ارتباط با پایگاه های فروش مجازی موجود و معتبر به منظور معرفی زنان سرپرست خانوار تولیدکننده، با هدف حمایت از تامین درآمد و جلوگیری از آسیب های اقتصادی و اجتماعی خانواده های ایشان اقدامی دور اندیشانه است.
 مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در پایان این نشست مجازی گفت: تلاش برای جلب متخصصین حوزه های مشاوره، مددکاری اجتماعی، روان شناسی و جامعه شناسی بالینی داوطلب به منظور افزایش نیروهای عمل کننده در مراکز اورژانس های اجتماعی کشور با هماهنگی و مذاکره با ادارات کل بهزیستی استان ها با هدف بازتوانی اجتماعی خانواده ها و کاهش اضطراب و استرس ناشی از وضعیت موجود ضرورت دارد.
گفتنی است این جلسه دومین نشست مجازی مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با مدیران متناظر استانی طی ده روز اخیر و با موضوع  نحوه حضور فعالانه ی دفاتر امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور در مواجهه با بحران کرونا بوده است.


کد مطلب: 419256

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/419256/تشکیل-جلسه-مدیران-دفاتر-زنان-خانواده-استانداری-صورت-مجازی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1