تاریخ انتشار
شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : ۴۱۹۰۷۰
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد:

اقامتگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد حق پذیرش مسافر را ندارند / کرونا جاده دیشموک_ خوزستان را مسدود کرد / آمار رسمی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد و ایران

۰
اقامتگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد حق پذیرش مسافر را ندارند / کرونا جاده دیشموک_ خوزستان را مسدود کرد / آمار رسمی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد و ایران
کبنا ؛خبرهای مربوط به ویروس کرونا همچنان در صدر اخبار جهان، ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد است.
آمار رسمی کرونا در ایران
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000419/nf00419070-1.jpg
12 نفر دیگر به کرونایی های کهگیلویه و بویراحمد اضافه شد
طبق اعلام وزرت بهداشت 12 نفر دیگر به کرونایی های کهگیلویه و بویراحمد اضافه شد.
کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت درخصوص آمار جدید از مبتلایان به ویروس کرونا گفت: بر اساس نتایج و یافته های آزمایشگاهی، از ظهر دیروز تا امروز  966 مورد جدید ابتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به 20610 نفر افزایش یافت
وی افزود: خوشبختانه 7635 نفر از بیماران کووید19 در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است
جهانپور خاطرنشان کرد: متاسفانه با جان باختن 123 نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به 1556 نفر رسید
موارد جدید بیماران کووید19 در کشور به تفکیک استان:

تهران: 232
قم: 20
گیلان: 57
اصفهان: 101
البرز: 55
مازندران: 28
قزوین: 59
گلستان: 6
خراسان رضوی: 57
فارس: 22
لرستان: 34
آذربایجان شرقی: 72
خوزستان: 31
یزد: 52
زنجان: 35
کردستان: 7
اردبیل: 6
کرمانشاه: 5
کرمان: 8
همدان: 27
سیستان و بلوچستان: 5
چهارمحال و بختیاری: 2
ایلام: 18
آذربایجان غربی: 14
کهگیلویه و بویراحمد: 12
خراسان شمالی: 1
استانهایی که نام آنها در لیست فوق نیست، در طول 24 ساعت گذشته، مورد جدید کووید19 در آنها گزارش نشده است.

اقامتگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد حق پذیرش مسافر را ندارند
 حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که به ریاست «رئیس جمهور» و با حضور اعضای این ستاد و استانداران سراسر کشور برگزار شد ضمن تبریک سال جدید و تبریک به مناسبت فرارسیدن عید مبعث، اظهار داشت: از روزهای گذشته محدودیت‌های ترافیکی در محورهای ورودی استان ایجاد شده و ورود خودروهای غیر بومی به استان ممنوع است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مردم این استان در مهمان‌نوازی و استقبال از مهمان بی‌همتا هستند ولی در این شرایط سخت و اضطراری امکان پذیرش مسافران را نداریم.
وی افزود: همه اماکن تفریحی، گردشگری، هتل‌ها و مهمانخانه‌های استان تعطیل است و پذیرش مسافر ندارند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با افراد سودجو که بدون توجه به ضوابط ابلاغی از ستاد ملی مبارزه با کرونا اقدام به واگذاری منازل مسکونی خویش به مسافران می‌ کنند برخورد می‌‌کنیم.
کلانتری تاکید کرد: هیچ مسافری حتی برای یک روز امکان اقامت در استان را ندارد قطعا مردم میهمان‌نواز کهگیلویه و بویراحمد بعد از شکست کرونا در روزهای آینده، دوباره میزبان مسافران و گردشگران به بهترین نحو خواهند بود.
کلانتری با بیان اینکه شهرداری‌های 18 گانه استان در راستای حفظ سلامتی مردم نسبت به تعطیل مراکز عمومی اقدام کرده‌اند، بیان کرد: مجموعه پلیس راهور، هلال احمر، سپاه پاسدارن، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی نیز غربالگری را در محورهای ورودی استان انجام می دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: مراکز پرجمعیت که امکان تردد تعداد بیشتری از شهروندان وجود دارد از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای و پاساژها به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تعطیل شدند.
مقام ارشد اجرایی استان افزود: از امروز تنها صنوفی از جمله قصابان، خوار و بار فروشان، میوه و تره بار و خبازان که نیازهای ضروری مردم را تامین می کنند با رعایت پروتکل های بهداشتی حق فعالیت دارند.
وی تاکید کرد: در صنوفی مانند خبازان فروشنده محصول با گیرنده پول برای رعایت مسائل بهداشتی باید متفاوت باشد.
کلانتری خواستار ارائه آموزش‌های لازم برای تهیه، حمل نان و سایر مسائل بهداشتی از سوی صدا و سیما شد.
این مسوول با قدردانی از همه اقدامات صورت گرفته و تشکر از کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار دارند، گفت: بیش از 3 هزارنفر از مجموعه علوم پزشکی در 16 پایگاه به صورت 18 ساعته کار غربالگری را انجام می دهند.
کلانتری ضمن تشکر از مجموعه هلال احمر و سپاه پاسداران که همکاری های لازم را با مجموعه علوم پزشکی در بحث غربالگری دارند، بیان کرد: شماره تلفن 4030 سامانه وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی برای پاسخگویی به سئوالات مردم در خصوص ویروس کرونا است و مردم استان می توانند با استفاده از سامانه اینترنتی این وزارت خانه نسبت به تست سلامت خود اقدام کنند.
وی گفت: مردم در صورتی که احساس کنند علائمی از این بیماری را دارا هستند به مراکز غربالگری مراجعه کرده و از رفت و آمدهای بی ‌جا به بیمارستان پرهیز کنند.
کلانتری با اشاره به اینکه غربالگری در شهرستان های لنده، بهمئی و کهگیلویه به صورت صدرصدی انجام شده است، اظهار داشت: انتظار می رود مردم سایر شهرستان های استان نیز برای غربالگری با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را داشته باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تمامی شهرداران موظف به گند زدایی و ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی از جمله ناوگان حمل و نقل عمومی، ایستگاه‌ های اتوبوس، مینی‌ بوس و تاکسی هستند.
وی بیان کرد: دهیاران باید اقدامات لازم را در همکاری با مسئولان بهداشتی و درمانی و سایر دستگاه ها در زمینه ضدعفونی کردن و گندزدایی محیط روستا انجام داده و با همکاری بهورزان در فرهنگ سازی‌ و ارائه آموزش به مردم روستاها برای پیشگیری و مقابله با کویید 19 اهتمام ورزند.
کلانتری تاکید کرد: انتظار می رود مردم استان برای قطع زنجیره انتقال کرونا پویش «در خانه بمانید» را جدی بگیرند و این 2 هفته را در خانه های خود بمانند تا مسئولان ستاد ملی برنامه‌ریزی های لازم را در این خصوص عملیاتی کرده و شاهد روند کاهش این بیماری در سطح کشور و به تبع آن در استان باشیم.
وی از شهروندانی که برای حفظ سلامتی خود و سایر مردم در خانه‌ها ماندند تشکر کرد و افزود: تصمیم امروز ما برای در خانه ماندن کمک بزرگی به سلامت همه شهروندان است.
کلانتری در بخش دیگری از سخنانش گفت: با تلاش حوزه معاونت اقتصادی استانداری و همکاری شرکت های دانش بنیان، پارک علم و فناوری، صنعت و معدن و شرکت مخابرات استان امکان خرید اینترنتی سفارشات مردم استان به وسیله تماس تلفنی و سفارش اینترنتی به زودی مهیا می شود و مردم بدون نیاز به خروج از منزل می توانند محصولات مورد نیاز خود را جلوی درب خانه ها تحویل بگیرند.
وی خواستار نقش بی ‌بدیل رسانه‌ها در ایجاد هم افزایی در مبارزه با کرونا شد و گفت: در اینجا لازم است از دلسوزی و دغدغه رسانه‌ها تشکر داشته باشم.

فعالیت ناوگان حمل و نقل درون شهری دهدشت متوقف شد

سید لطف‌الله درخشان مدیرعامل سازمان حمل و نقل دورن شهری کهگیلویه اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و ضرورت همکاری در جهت کنترل این بیماری فعالیت ناوگان حمل و نقل درون شهری از امروز تا اطلاع بعدی تعطیل است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل درون شهری کهگیلویه،  افزود: این موضوع طی نامه‌ای به مدیران آژانس‌های تلفنی و بی‌سیم اعلام و از آن‌ها خواسته شد با توجه به حساسیت موضوع و خطرات ناشی از انتقال ویروس در راستای پیشگیری از گسترش کرونا همکاری داشته باشند.
وی اضافه کرد: در صورت بی‌توجهی به این موضوع هر گونه مسؤولیت متوجه مدیران آژانس‌ها و بی‌سیم خواهد بود.
این مسؤول با بیان اینکه تاکسی‌ها پیش از این فعالیت خود را تعطیل کرده بودند، گفت: در صورت مشاهده جابجایی مسافر در ایستگاه‌های تاکسی برخورد می‌شود.
درخشان گفت: زمان بازگشت دوباره فعالیت ناوگان درون شهری به مساعد شدن شرایط و تصمیم متولیان بهداشت و درمان بستگی دارد.

هیچ مسافری در کهگیلویه و بویراحمد اسکان داده نشده است
 مجید صفایی دبیر ستاد خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد از ممنوعیت اسکان مسافران نوروزی در استان خبر داد و گفت: از 25اسفند تا امروز دوم فرودین 99در بازدیدهای نظارتی کارشناسان هیچ گونه اسکان مسافری در مکان های گردشگری استان مشاهده نشده است.
دبیر خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هیچ مسافری در مراکز اسکان و مکان‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد پذیرش نخواهند شد،گفت: به علت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، پذیرش هیچ گونه مسافری در کهگیلویه و بویراحمد تا پایان شکست این بیماری وجود ندارد.
سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تیم‌های نظارت این اداره کل بصورت شبانه روزی در حال بازدید از مکان‌های گردشگری استان هستند، اظهار کرد: هیچ گونه خدماتی در هتل‌ها، مهمانپذیرها، خانه‌های مسافر و اماکن گردشگری برای مسافران صورت نمی‌گیرد و زدن چادر و کمپ در محیط‌های شهری نیز ممنوع اعلام شده است.
این مسوول افزود: با توجه به تعطیلی تمام مراکز اقامتی، خدماتی و رفاهی در استان پیشنهاد می‌شود تا اطلاع ثانوی مسافران از سفر به کهگیلویه و بویراحمد خود داری کند.

اصناف کهگیلویه همسو با سیاست‌های مقابله با کرونا هستند
عین‌الله اخوان رئیس اتاق اصناف کهگیلویه در خصوص ابلاغیه تعطیلی صنوف غیر ضروری در راستای مقابله با کرونا اظهار داشت: با توجه به جلسه سران قوا و تاکید رئیس جمهور برای اهمیت همراهی مردم جهت نزولی شدن شیوع این بیماری و در راستای استمرار همراهی با دولت تمامی مراکز توزیعی مانند بازارها، پاشاژها و مراکز دارای تراکم جمعیت به غیر از مراکز ضروری مانند توزیع دارو و مواد غذایی و سایر اقلام مورد نیاز و ضروری روزمره مردم تا  15 فروردین ماه تعطیل شد.
رئیس اتاق اصناف کهگیلویه گفت: نظر به اینکه کسبه و بازار همواره سرآمد و مرکز ثقل تحولات اجتماعی در جامعه بوده‌اند و در تمامی ادوار و مناسبت‌های اجتماعی نقش آفرین بوده‌اند در شرایط کنونی و وضعیت رو به رشد آمار ابتلا به ویروس کرونا در سطح جامعه و اهمیت حفظ سلامتی آحاد جامعه قطع زنجیره این ویروس خطرناک و دوری از تجمعات بسیار حیاتی است.
وی اضافه کرد: اصناف و متولیان سازمان‌های صنفی همسو با سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی دولت برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا با اهتمام جدی در این مسیر همراهی و همدلی حداکثری را معمول خواهد نمود.
اخوان گفت: صنوف در حال فعالیت نیز ملزم به رعایت اصول بهداشتی و نکات پیشگیرانه هستند.

جاده دیشموک_ خوزستان برای پیشگیری از کرونا مسدود شد
با دستور فرماندار کهگیلویه و رایزنی اعضای شورای اسلامی شهر دیشموک، امام جمعه، شهردار و نیروی انتظامی اسفندان و جوانان محور دیشموک_ خوزستان تا اطلاع ثانوی مسدود شد.
سلمان بینا عضو شورای شهر دیشموک گفت: هیچ امکانات بهداشتی در محور خوزستان_دیشموک برای تست افراد وجود نداشت به همین دلیل و برای ممانعت از حضور مسافران و گردشگران مسیر مسدود شد.
وی عنوان کرد: آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان بالا است و اگر این مسیر مسدود نمی‌شد با توجه به نبود امکانات، در دیشموک فاجعه‌ای رخ می‌داد.
این مسوول با بیان اینکه به دلیل آب و هوای مناسب دیشموک اکثر کسانی که وارد منطقه شدند از خوزستان و مناطق جنوبی بودند افزود: به مسافران و گردشگران توصیه می‌کنیم در این شرایط هرگز به دیشموک نیایند و کسانی که کار ضروری دارند مسیر بهبهان_دهدشت_ دیشموک که ۲۴ ساعت غربال و کنترل می‌شود را انتخاب کنند.
ستاد مردمی مبارزه با کرونا ضمن توصیه به مردم از آنها خواست در خانه بمانند.


تردد خودروهای غیربومی در گچساران
ویروس کرونا بیش از یک ماه است که مهمان ناخوانده‌ بسیاری از کشورهای  جهان شده به طوری که بر اساس آمار ارائه شده تا کنون بیش از 186 کشور جهان  یعنی چیزی بیش از سه، چهارم  دنیا را فرا گرفته است.
 با شیوع و گسترش ویروس کرونا و به تبع آن کشور ایران هم بیش از 30 روز است که مهمان ناخوانده‌ای دارد که در این مدت برای از بین بردن این ویروس منحوس دست و پنجه نرم می‌کند.
 بر اساس آمارهای ارائه شده روزانه یک هزار نفر بر جمعیت مبتلا به ویروس کرونا در ایران افزوده می‌شود که با رعایت نکات بهداشتی از سوی شهروندان و هم وطنان تا حدودی می‌توان از پیشروی این آمار جلوگیری به عمل  آورد.
 در حالی ویروس کرونا  در کشور ما شیوع پیدا کرد که تنها یک ماه به سال جدید مانده بود و ایرانیان هر ساله  در آستانه آغاز سال جدید به خانه تکانی، خرید و دید و بازدید و سفرهای استانی و شهرستانی می‌پردازند.
 کهگیلویه و بویراحمد استانی کوچک در نقشه کشور ایران قرار دارد که تنها یک درصد از جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهد اما این استان کوچک تا کنون 61 نفر مبتلا به کووید_ 19 دارد که تاکنون 2 نفر فوت شده داشته و بر اساس گفته‌های کارشناسان  و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان  روند ویروس کرونا در این استان رو به افزایش است  و هر چه زمان می‌گذرد بیماری  در حال سرایت  به افراد سالمند است.
با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت و درمان و مسوولان عالی رتبه که هم وطنان و شهروندان از تردد در معابر و مکان‌های شلوغ و همچنین از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند تا از گسترش این ویروس جلوگیری به عمل آید  اما متاسفانه باز هم شاهد آن هستیم که هنوز یک روز از آغاز سال جدید نگذشته که پلاک خودروهای غیر بومی  در شهرستان گچساران مشاهده می‌شود.
 متاسفانه  در این یکی و دو روز اخیر شاهد خودروهای غیر بومی از استان‌های همجوار فارس، خوزستان و بوشهر در سطح شهر هستیم که متاسفانه آنچه که در نشست‌های شورای مبارزه و پیشگیری با ویروس کووید_ 19  در جلسات فرمانداری گچساران مطرح و مصوب می‌شود به آن جامه عمل نپوشانده‌اند.
 شهرستان گچساران به دلیل قرار گرفتن در شاهراه و محور مواصلاتی استان ها هر روزه شاهد تردد خودروهایی از اقسا نقاط کشور است  و این امر موجب شده که تردد در این محور زیاد باشد.
بر اساس مصوبات  ستاد پیشگیری از گسترش ویروس کرونا آنچه که حائز اهمیت بود و به آن مسئله تاکید فراوان شده  از تردد خودروها با پلاک‌های غیربومی جلوگیری به عمل آید تا این بیماری هرچه زودتر ریشه‌کن شود که متاسفانه باز هم شاهد آن هستیم که کنترل  عبور و مرور خودروها  و مسافران برای ساعاتی است و دیگر خبری نیست.
 با توجه به اینکه اپیدمی این ویروس در حال افزایش است اما می‌طلبد که مسوولان استانی و شهرستانی  برای جلوگیری از گسترش این ویروس در استانی کوچک  به مصوبات جامه عمل پوشانده چرا که این ویروس می‌تواند خسارات جانی و مالی زیادی به بار داشته باشد.
در این خصوص باتوجه به ویژگی شهرستان گچساران در جنوب کشور نیاز است که استاندار کهگیلویه و بویراحد در این زمینه ورود کرده تا در این زمینه تصمیمات عاجلی گرفته شود.

توزیع 80 بسته غذایی بین نیازمندان چاروسا

توحید رجائی در حاشیه سرکشی از منازل افراد یتیم و بی سرپرست و توزیع اقلام با تبریک عید نوروز عنوان کرد: مردم باید تلاش کنند تا با ماندن در خانه بتوانند هر چه سریع تر این بیماری شکست دهند.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج چاروسا تصریح کرد: در ایام بیماری کرونا توانستیم برنامه های مختلفی در منطقه اجرا شد که مهمترین آن تهیه ماسک و ایست بازرسی و ضدعفونی سطح شهر بود و آمادگی داریم تا هرگونه همکاری جهت شسکت این بیماری داشته باشیم.
وی از توزیع بیش از 80 بسته مواد غذایی بین نیازمندان خبر داد و افزود: با هدف کمک به خانواده بی بضاعت و بی سرپرست توانستیم در این ایام بسته مواد غذایی بین نیازمندان چاروسا توزیع شد.
رجائی خاطرنشان کرد: این بسته ها بین خانواده های کمتر برخوردار توزیع شد و از همه خیرین و افرادی که توانایی کمک دارند می خواهیم با توجه به اینکه بخش چاروسا از مناطق محروم استان است سیر کمک های خود را به این منطقه ارائه دهند.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج چاروسا در خصوص خانواده آبچنداری که چند روز گذشته رسانه ای شد یادآور شد: توانستیم بسته غذایی در همان روز اول عید به این خانواده اهدا کنیم و حاضریم هر کمکی که از سوی بسیج باشد داشته باشیم.حال برخی بیماران مطلوب نیست
سخنگوی ستاد پیشگیری از بیماری کرونای دانشگاه علوم پزشکی گفت: متاسفانه بیماری وارد گروه‌های آسیب‌پذیر مانند سالمندان و افراد دچار نقص ایمنی شده است.

ابتلای سالمندان و بیماران دارای نقص ایمنی به کرونا

محمدمهدی بانشی در خصوص وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگاران گفت: آمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در استان روز به روز در حال افزایش است هر چند که نسبت به میانگین کشوری آمار پایینی داریم اما نگران کننده است و باید خیلی مراقب باشیم.
سخنگوی ستاد پیشگیری از بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه هر چه زمان می‌گذرد بیماری وارد گروه‌های آسیب‌پذیر مانند سالمندان و افراد دچار نقص ایمنی می‌شود به همین دلیل دو مورد فوتی داشتیم و حال چند نفر از بیماران مطلوب نیست که باید بیشتر مراقب عزیزانمان باشیم.
وی بیان کرد: بسیاری از افرادی که وضعیت خوبی ندارند کسانی بودند که  عزیزانشان از سایر استان‌ها به عنوان میهمان آمدند تا به پدربزرگ و پدر و مادر بزرگ سری بزنند اما بیماری را به این بزرگواران منتقل کردند. نمی‌ارزد که عزیزانمان را به خاطر  یک دید و بازدید به مرگ بکشانیم می‌توانیم اینترنتی و از طریق اپلیکیشن‌ها سال نو را به آنها تبریک بگویم.
این مسوول در خصوص افراد در انتظار جواب آزمایش کرونا گفت: در هر دو روز ۸۰ تا ۱۰۰ نمونه آزمایش ارسال می‌کنیم، ضمن اینکه برای راه‌اندازی آزمایشگاه شهر یاسوج مشکلات وجود دارد.
بانشی افزود: تجهیزات آزمایشگاه خارجی است و چون تحریم هستیم با تاخیر وارد می‌شود اما علی‌رغم این شرایط ریاست دانشگاه و تیم فنی نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند برخی اقدامات از حوزه ما خارج است اما اختلالی در کار و ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه‌ها ایجاد نمی‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1