تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۴۱۸۷۵۰
کبنا گزارش می‌دهد

مردم کرونا را جدی بگیرند، خطر سلامت شما را تهدید می‌کند / 8 خانم و 18 نفر آقا در کهگیلویه و بویراحمد به ویروس کرونا مبتلا شدند / آمارها رو به افزایش است + اینفوگرافیک

۲
۱
مردم کرونا را جدی بگیرند، خطر سلامت شما را تهدید می‌کند / 8 خانم و 18 نفر آقا در کهگیلویه و بویراحمد به ویروس کرونا مبتلا شدند /  آمارها رو به افزایش است + اینفوگرافیک
کبنا ؛
کرونا میهمان ناخوانده‌ای که حدود ۲۰ روزی است وارد کشور شده و به همه جای ایران سر زده است و به سرعت هم در حال انتشار است. امروز نه تنها کادر درمانی بلکه بسیاری از دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله شهرداری بر اساس وظایف ذاتی خود برای مقابله و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا آستین همت را بالا زده است.


https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000418/nf00418750-1.jpg


جزئیات تازه‌ در خصوص وضعیت مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شناسایی ۱۵ مورد جدید مبتلا به کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

"دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: متاسفانه از ۲۲۴ نمونه دریافتی، ارسال شده به تهران و شیراز آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۱۹ اسفند ماه به ۲۶ مورد اعلام شده است.
وی اظهار کرد: ۱۷ مورد جدید اعلام شده طی سه روز گذشته نیز از ۱۰۴ آزمایش ارسال شده به شیراز طی هفته جاری بود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از مجموع ۲۶ نفر مبتلای استان ۸ نفر خانم و ۱۸ نفر آقا هستند.
یزدان‌پناه در خصوص سن افراد مبتلا به کرونای استان تصریح کرد: مبتلایان به بیماری کروناویروس استان عمدتا در سنین میان‌سالی است البته چند نفر نیز در میان مبتلایان استان وجود دارد.
وی در خصوص علت افزایش ۱۵ نفری مبتلایان استان ادامه داد: این افزایش بعلت تاخیر در ارسال و ثبت نمونه های مثبت از سوی آزمایشگاه شیراز به تهران بوده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: با توجه به ورود هم استانی‌های مقیم استانها و شهرهای آلوده از جمله تهران و قم می تواند منشا خطر بزرگی برای مردم استان باشد.
یزدان‌پناه تاکید کرد: با وجود این مساله امکان دارد که تعداد مبتلایان استان افزایش پیدا کند.
وی بیان کرد: مردم از حضور در تجمعات و مراسم شادی و عزادارای پرهیز کنند، در معابر و سطح شهر تردد نداشته باشند، از مراجعه به مراکز درمانی خودداری کنند و از روستاها به شهرها و بلعکس رفت و آمد نداشته باشند تا زنجیره بیماری کرونا قطع شود چرا که کرونا در کمین است.

عزم جدی و بی‌وقفه شهرداری برای مقابله با کرونا در گچساران
 با شیوع و انتشار ویروس کرونا  از کشور چین نه تنها این کشور بلکه بیش از 119 کشور دنیا از جمله کشور ما گریبانگیر این ویروس شده‌ است.
 مهمان ناخوانده‌ای که بیش از 20 روز  است که در استان‌های کشور حضور دارد و سلامت مردم را نشانه گرفته است.
 موضوعی که دنیا را با چالش بزرگی در زمینه های مختلف مواجه و زندگی عادی ساکنان این کره خاکی را مختل کرده است.
حال این ایام بسیاری از ایرانی‌ها تا حد امکان خانه‌نشین شده و با شرایط فعلی که مسوولان بهداشت و درمان کشور مردم را به محدود کردن روابط اجتماعی و خویشاوندی تاکید دارند چرا که این ویروس  در اجتماعات قابل انتقال و گسترش است.
 اما در این روزها کادر درمانی اعم از پزشکان و پرستاران همانند دوران دفاع مقدس لباس رزم بر تن کرده و به جنگ با این مهمان ناخوانده آمده‌اند.
 در این راستا کادر درمانی، پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با ویروسکرونا یا همان کووید- 19 آمده تا این ویروس را در ریشه خنثی کنند.
امروز نه تنها کادر درمانی بلکه بسیاری از دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله شهرداری  بر اساس وظایف ذاتی خود برای مقابله و جلوگیری از گسترش این ویروس آستین همت را بالا زده و با گندزدایی و ضدعفونی مکان‌ها و معابر پرتردد اقدام  نموده است.
 شهرداری دوگنبدان از زمان انتشار ویروس کرونا در شهرستان  در همان روزهای اولیه  به گندزدایی معابر و مکان‌های پرتردد پرداخته تا از  گسترش این ویروس جلوگیری به عمل آورده باشد.
 در این راستا شهرداری دوگنبدان اقدام به ضدعفونی و گندزدایی بیمارستان‌های شهر از جمله بیمارستان بی بی حکیمه، شهید رجایی، بیمارستان نفت، کلینیک‌های  درمانی، غسالخانه، سردخانه اجساد و مجتمع‌های مسکونی پرداخته تا از گسترش این ویروس جلوگیری شود.
 شهرداری دوگنبدان توسط اکیپ‌های خدماتی و آتش نشانی به صورت شبانه روزی اقدام به ضدعفونی و گندزدایی معابر ومکان‌های پرتردد این شهر پرداخته است.















 
همه برای شکست کرونا بسیج شده‌اند

با انتشار این ویروس و ابتلای تعدادی از هموطنانمان، همه تلاش‌ها برای شکست این ویروس منحوس است و اگر چه گاهی خبرهایی از احتکار آنچه این روزها جامعه پزشکی و مردم به آن نیاز دارند مانند ماسک، دستکش و وسائل و محوله‌های ضدعفونی کننده دل هر انسانی را به درد می‌آورد اما تا دلمان بخواهد خبرها و تصاویر خوب و امیدوار کننده هم مخابره می‌شود.
تصاویری بی‌نظیر از کادر پزشکی و پرستاری که از خانه و خانواده‌ خود گذشته‌اند و در دل کرونا به بیماران خدمت می‌کنند تا سپاه عزیز و جان‌برکفی که مثل همیشه همراه مردم و در کنار مردم برای شکست ویروس کرونا تلاش می‌کند تا آنهایی که آتش به اختیار ماسک درست می‌کنند و چندین و چند تصاویر دیگر.

باید گفت برای شکست این ویروس منحوس همه پای کار هستند حتی طلاب و روحانیون که سنگر خدمتشان بیمارستان و کوچه و محلات و روستاها است و در حال ضدعفونی و گندزدایی در این مکان‌ها و معابر هستند.
ضدعفونی کردن مکان‌های عمومی و دارای تجمعات زیاد خصوصا نانوایی‌ها و عابر بانک‌های سطح شهر توسط طلاب و روحانیون بسیجی سپاه فتح استان صورت می‌گیرد.

 
حجت‌الاسلام کمال فتاح‌زاده فرمانده حوزه مقاومت بسیج طلاب و روحانیون شهید میثمی کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار فارس گفت:داد: در پی دستور سردار خرم دل  فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد  مبنی بر بسیج همه افراد و  امکانات سپاه  در راستای پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه همه تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته است.
وی عنوان کرد: طلاب و روحانیون بسیجی استان با حضور فیزیکی خود در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، ارائه مباحث آموزشی و روانشناسی و مشاوره به بیماران و مردم در سطح شهرهای استان به صورت حضوری، توزیع بروشورهای تبلیغاتی و بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی کردن مکان‌های عمومی و آموزشی جامعه سفید‌پوش و زحمت‌کش پزشکی و پرستاری و درمانی را یاری می‌دهند.

 
وی ادامه داد: این کارها تا زمان شکست کرونا و ریشه‌کن شدن این ویروس ادامه خواهد داشت.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بسیج طلاب و روحانیون سپاه فتح استان آمادگی دارد تا  در کنار پرستاران و پزشکان به عنوان رزمندگان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا، همه تلاش خود را  تا شکست این بیماری بکار بسته و در کنار  جامعه پزشکی و پرستاری مردم تا آخرین لحظه خواهد ایستاد.
در آینده نزدیک که کرونا را از کشورمان بیرون کردیم وقتی به عقب برگردیم تصاویر ماندگار از رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های همه قشرهای این جامعه در قاب ایثار و همدلی نقش بسته تا به داشتن چنین جامعه و مردمانی بیش از پیش بر خود ببالیم.
بازدید سرزده دادستان دنا از ستاد مقابله با کرونا به همراه 2 درخواست
دادستان شهرستان دنا به صورت سرزده از محل ستاد مقابله با کرونا دیدن و از عوامل اجرایی تقدیر و تشکر کرد. غریب‌پور دادستان شهرستان دنا به صورت سرزده و نامحسوس از تیم مبارزه با کرونای ستاد ضربت در ورودی شهر سی‌سخت بازدید کرد.
دادستان دنا در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: تقدیر و تشکر از همه دستگاه‌ها اعم از شهرداری، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و ستاد مردمی  دارم که در این امر خدا پسندانه شرکت دارند و برای حفظ جان و سلامتی مردم از جان و دل مایه می‌گذارند.
وی در ادامه عنوان کرد : از بازاریان و کسبه تقاضامندیم نسبت به تعطیلی مغازه‌های خود اقدام کرده و همچنین از مردم می‌خواهیم که از ورود و خروج غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.






سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی؛ خطر کرونا جدی است
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: خطر کرونا جدی است.
دکتر محمدمهدی بانشی از مردم استان خواست برای اطلاع از وضعیت سلامت خود در مورد بیماری کرونا، وارد سایت salamat.gov.ir  شده و غربالگری را انجام دهید.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در صورتی که در مقابل بیماری کرونا تهدید شوید و در معرض خطر باشید همکاران ما در پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت در اولین فرصت ممکن با شما تماس خواهند گرفت و در صورت نیاز توسط پزشک خانواده خود ویزیت خواهید شد.
وی خاطرنشان کرد: خطر بیماری کرونا کاملا جدی است  فقط با همکاری و احساس مسئولیت تک تک افراد جامعه مهار شدنی است.

 ۹۰۰۰ ماسک در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با وسایل مورد نیاز حفاظت شخصی برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، افزود: 9 هزار ماسک در بیمارستان‌های استان توزیع شد و یک سری تجهیزات دیگر نیز خریداری شده که انتظار داریم امروز یا فردا برسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تلاش هستیم تا یک سیستم ثبت برای افراد مشکوکی که وارد استان می‌شوند و هنوز بیمار نیستند داشته باشیم تا بر اساس آن بتوانیم این افراد را قرنطینه کرده و از شیوع ویروس جلوگیری کنیم.
یزدان‌پناه با بیان اینکه در توزیع ژل و الکل طبی هنوز مشکلاتی وجود دارد، عنوان کرد: توزیع این اقلام یا نظم خاصی ندارد یا به اندازه کافی وارد بازار و ادارات نمی‌شود که نارضایتی‌هایی را به وجود آورده است و برخی مراکز مانند پاتاوه، لوداب و دیشموک تماس می‌گیرند که این اقلام وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 40 تخت بیمارستان شهید جلیل اشغال است، گفت: 14 تخت آی‌.سی.یو نیز جدیدا در این بیمارستان راه‌اندازی شده تا اگر نیاز داشته باشیم استفاده شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سایر بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان امام سجاد یاسوج، بیمارستان شهید رجایی گچساران و بیمارستان دهدشت نیز یک بخش برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده است.

اجاره بها از مستأجران مکان های ورزشی کهگیلویه و بویراحمد گرفته نمی شود
 مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجاره بها از مستأجران مکان ها و باشگاه های ورزشی کشور و این استان تا اطلاع بعدی گرفته نمی شود.
سید محمدتقی علوی اظهار داشت: این تصمیم از سوی مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان گرفته شده و امروز نیز در نامه ای به اداره های کل ورزش و جوانان تمامی استان ها ابلاغ شد.
وی افزود: دلیل این تصمیم تعطیلی مکان ها و باشگاه های ورزشی تمامی استان ها بر اثر شیوع بیماری کرونا ویروس در کشور بوده است.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس اطلاعیه شماره پنج ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی مکان ها و باشگاه های ورزشی کشور برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا ویروس تا اطلاع بعدی تعطیل خواهند بود.
علوی عنوان کرد: بنا به اعلام وزیر ورزش و جوانان چنانچه وضعیت فعلی در کشور تداوم یابد تصمیم های لازم در مورد تعطیلی مکان ها و باشگاه های ورزشی تمامی استان ها و اجاره بهای آنها پس از بررسی شرایط و هماهنگی های مورد نیاز با مراجع مربوطه گرفته شده و نتایج آن نیز ابلاغ می شود.

امکان تماشای فیلم های کانون پرورش فکری کشور در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شد
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امکان تماشای فیلم های سینمایی یا تئاترهای تولیدی کانون پرورش فکری کشور برای قشر کودک و نوجوان این استان و دیگر استان ها فراهم شد.
کبری اخلاقی نیا اظهار داشت: چنین اقدامی از طریق اینترنت و به صورت رایگان برای کودکان و نوجوانان کشور و کهگیلویه و بویراحمد قابل انجام است.
وی افزود: این تولیدات هر روز ساعت ۹ صبح بر روی پورتال اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به نشانی www.omid.kpf.ir قرار گرفته و به مدت ۲۴ ساعت نیز قابل دسترسی است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این طرح ملی از ابتکارات مسؤولان کانون پرورش فکری کشور بوده و بر اساس آن هر روز یک فیلم سینمایی با تئاتر پخش می شود.
اخلاقی نیا عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح ملی در کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان های کشور پر کردن مفید و مؤثر اوقات فراغت قشر کودک و نوجوان با توجه به تعطیلی مراکز فرهنگی، هنری وابسته به کانون، مهدهای کودک، پیش دبستانی ها و مدارس به دلیل شیوع بیماری کرونا ویروس است.
وی ابراز داشت: نخستین فیلم سینمایی تولیدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کشور پخش شده در ساعت ۹ صبح امروز چهارشنبه «کلانتری غیرانتفاعی» نام دارد که تولید سال ۱۳۸۷ است.
اخلاقی نیا گفت: کارگردان این فیلم سینمایی زنده‌ یاد یدالله صمدی بوده و نویسندگی آن را نیز سید مهدی شجاعی و بهزاد بهزادپور بر عهده داشته اند.
وی اظهار داشت: این فیلم سینمایی داستان گروگانگیری است که در دفتر یک نشریه اتفاق می‌ افتد.

خُرد کردن مرغ در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد
 مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و انتشار آن ،فروش مرغ خُرد (قطعه) شده در مراکز عرضه این استان ممنوع است و تمامی عرضه کنندگان فرآورده‌های دامی باید از این کار خودداری کنند.
عبدالله بهمنش اظهار داشت: در شرایط کنونی بهتر است که شهروندان برای حفظ سلامت خود و خانواده هایشان از محصولات بسته بندی شده استفاده کنند و مرغ و گوشت خریداری شده را بصورت کامل و در بسته بندی مجاز خریداری کنند.
وی افزود: همشهریان برای حفظ سلامت خود، جامعه و همچنین جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، این مهم را رعایت کنند و اجازه قطعه کردن مرغ را به فروشنده ندهند.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بهترین راه خرید مرغ، تهیه مرغ بسته بندی شده با تاریخ معتبر به صورت کامل و یا قطعه شده است.
بهمنش ابراز داشت: چرخ کردن گوشت نیز تنها بنا به درخواست مشتری و در حضور متقاضی با رعایت اصول و ضوابط بهداشتی مجاز است.
وی تاکید کرد: تاکنون هیچ موردی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از دام به انسان ثابت و گزارش نشده است.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مراکز مجاز زیر نظر اداره کل دامپزشکی بهترین مکان برای تهیه فرآورده های خام دامی است.
بهمنش به مردم استان توصیه کرد که از خرید مواد پروتئینی از مراکز غیرمجاز، دستفروشان و خودروهای دوره گرد خودداری و مشکلات بهداشتی حوزه فرآورده های خام دامی را به ۱۵۱۲ اعلام کنند.


چهار گروه جهادی در گندزدایی و ضدعفونی معابر باشت مشارکت دارند
 فرمانده سپاه پاسداران ناحیه باشت گفت: چهار گروه جهادی در گندزدایی و ضدعفونی معابر، مکان های عمومی مانند مساجد،بانک ها و رستوران ها و محلات مسکونی این شهرستان مشارکت می کنند.
سرهنگ سید علی رضازاده در حاشیه گندزدایی و ضدعفونی معابر باشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر یک از این گروه ها ۱۰تا ۱۵ نیروی بسیجی و یک دستگاه تراکتور در اختیار دارند.
وی بیان کرد: با توجه به انتشار ویروس کرونا در کشور و شناسایی چند نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت نیروهای بسیجی برای ضدعفونی معابر و مکان های عمومی پرتردد استفاده می شود.
فرمانده سپاه ناحیه باشت تاکید کرد: کار گندزدایی و ضدعفونی معابر و مکان های پرتردد این شهرستان در روزهای آینده ادامه دارد.
رضازاده با یادآوری اینکه تشکل های  بسیجی همواره در شرایط سخت در کنار مردم بوده اند افزود: تلاش برای کنترل ویروس کرونا رسالت همه مردم و مسئولان است.
ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی با مشارکت دستگاه های اجرایی، تعطیلی برنامه های گردشگری نوروزی،تامین اقلام بهداشتی چون ماسک و ژل شست و شوی دست و تلاش در راستای اطلاع رسانی برای تحقق حاضر نشدن مردم در اجتماعات از مهمترین برنامه های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در روزهای اخیر بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمود
Iran, Islamic Republic of
جدی گرفتن کرونا خیلی مهمه، اما کبنا نیوز حرف مفت زیاد میزنه
Iran, Islamic Republic of
راستش را بکو. علت تاخیر اینه که اول خودت و معاونینت را چک می کنی و کیت ها را حیف و میل می کنید. بعد مریضای بدبخت که. واقعا نیاز به ازمایش دارن را تست می کنید.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
فایل های مرتبط
1