تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۴۱۷۱۶۵
جمعی از پژوهشگران؛

توسعه مواد ضد ویروسی جدید برای مقابله با "کرونا ویروس"

۰
توسعه مواد ضد ویروسی جدید برای مقابله با "کرونا ویروس"
کبنا ؛جمعی از پژوهشگران "دانشگاه منچستر" با همکاری پژوهشگران "دانشگاه ژنو" و پژوهشگران "مؤسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان" موفق به توسعه مواد ضد ویروسی جدیدی از شکر شده‌اند که می‌توان از آن برای مقابله با بیماری‌های ویروسی مانند کرونا ویروس استفاده کرد.
اخیرا افراد برخی مناطق کشور چین و برخی کشورهای دیگر به ویروسی به نام "کروناویروس"(coronavirus) مبتلا شده‌اند و این ویروس به قدری خطرناک است که مقامات چین دستور قرنطینه چند شهر این کشور را صادر کرده‌اند. شیوع این بیماری در "ووهان"، ششمین شهر پرجمعیت چین بوده است.
این کشف می‌تواند منجر به یک درمان امیدوارکننده برای بیماری‌هایی مانند تبخال (سرماخوردگی)، ویروس سین‌سیشیال تنفسی، هپاتیت C و HIV  و ویروس زیکا شود. ویروس سین‌سیشیال تنفسی (Respiratory Syncytial Virus) با ویروس پیوسته‌یاخته‌ای تنفسی، شایع‌ترین علت بیماری دستگاه تنفسی تحتانی در نوزادان و نیز مهم‌ترین پاتوژن در کودکان کم سن است.
در طی آزمایشات آزمایشگاهی، دانشمندان دریافتند که ماده جدید آنها می‌تواند طیف وسیعی از ویروس‌ها از جمله عفونت‌های تنفسی تا تبخال دستگاه تناسلی را درمان کند.
"ویروساید" (virucide) ماده‌ای است که ویروس‌ها را غیرفعال می‌کند یا از بین می‌برد. این مواد برای انسان بسیار سمی هستند، بنابراین نمی‌توان آنها را وارد بدن انسان کرد. دانشمندان طی این مطالعه، با استفاده از شکر موفق به ایجاد ویروسایدهایی برای از بین بردن چنین ویروس‌های خطرناکی شده‌اند.
دانشمندان با استفاده از مولکول‌های قند اصلاح شده نشان دادند که با استفاده از این مواد پوسته بیرونی مختل خواهد شد و در همین حین ذرات عفونی نیز از بین می‌روند. دانشمندان همچنین مولکول‌های اصلاح شده جدید را با استفاده از مشتقات طبیعی گلوکز به نام "سیکلودکسترین" (cyclodextrins) ایجاد کردند. این مولکول‌ها  پیش‌از از بین بردن ویروس‌ها، ابتدا آنها را جذب کرده  و سپس آنها را از بین می‌برند.
دکتر "ساموئل جونز" (Samuel Jones) از دانشگاه منچستر گفت: ما با موفقیت مولکول جدیدی طراحی کردیم، این یک قند اصلاح شده است که دارای طیف گسترده‌ای از خواص ضد ویروسی است.
یافته‌های این مطالعه در مجله "Science Advances "منتشر شد.
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1