تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۴۱۶۵۸۶
سجادی:

زنان ظرفیت سرپرستی کاروان ورزشی ایران را دارند

۰
زنان ظرفیت سرپرستی کاروان ورزشی ایران را دارند
کبنا ؛سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو، گفت: همانطور که «مهین فرهادی‌زاد» در بازی‌های آسیایی جاکارتا موفق نشان داد، زنان در این برهه ظرفیت سرپرستی کاروان ایران در رویدادهای جهانی و آسیایی را دارند.
«سیدنصرالله سجادی» امروز (سه‌شنبه) در همایش ملی زن و ورزش با اشاره به اهمیت زنان در ورزش کشور، گفت: در طول این سال‌ها به حوزه ورزش زنان در سطح بین المللی توجه ویژه‌ای شده است.  
وی افزود: در سال ۱۹۰۰ در پاریس ۲/۲ درصد ورزشکاران زن بودند و تا اواخر قرن بیستم به ۴۰ درصد رسید و نشان می دهد که در سطح کمیته بین المللی المپیک فعالیت‌های زیادی برای حضور زنان انجام شده است.
سرپرست کاروان ایران به توکیو ادامه داد: در المپیک ۱۹۶۴ نخستین حضور زنان ورزشکار ایران در دوومیدانی و ژیمناستیک بود که سه زن شرکت کردند و در سال ۱۹۶۸ و ۱۹۷۲ نیز زنان ما غایب بودند.
معاون اسبق توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش، اظهار داشت: در المپیک ۱۹۷۶ تیم شمشیربازی زنان ایران حضور داشت که آخرین حضورشان در المپیک قبل از انقلاب بود.
 وی افزود: در هزاره سوم کمیته بین المللی المپیک تصمیمات راهبردی در این زمینه گرفت تا از نظر کمی و کیفی فاصله زنان و مردان را کمتر کند و در المپیک ۲۰۲۴ به برابری برساند.
سجادی گفت: طی دهه های اخیر در کشور  تلاش‌های زیادی به لحاظ کمی و کیفی در رشد ورزش زنان انجام شد که بیشتر کشورهای جهان به لحاظ ساختاری و گسترش و توسعه ورزش همگانی و قهرمانی فعالیت‌های زیادی شد.
معاون پیشین وزیر ورزش گفت: چالش ورزش زنان در ۲ بعد قهرمانی و همگانی قابل بررسی هم است.
سرپرست کاروان ایران درباره انتخاب لباس کاروان توضیح داد: بین طرح های ارائه شده ۱۲ طرح برگزیده شد که قرار است طرح نهایی در روزهای آینده انتخاب شود.
وی درباره شرایط سخت تیم فوتبال امید برای کسب سهمیه، گفت: در مسائل فنی هیچ رشته‌ای دخالت نداریم و فقط حمایت می‌کنیم.
سجادی گفت: پیش بینی ما در کسب سهمیه المپیک توکیو بین ۶۰ تا۷۰ سهمیه است که تاکنون سهمیه خوبی کسب کردیم که کسب سهمیه‌ها ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1