تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۳۸
کد مطلب : ۴۱۵۸۵۱
نشست پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد؛

نگین تاجی: حمایت از واحدهای تولیدی وظیفه همه مسئولان است

۰
نگین تاجی: حمایت از واحدهای تولیدی وظیفه همه مسئولان است
کبنا ؛به منظور حمایت از سرمایه گذاری و بررسی چالش‌های 4 طرح سرمایه گذاری، نشست ستاد اقتصادی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست که روز (2 دی ماه 98) در سالن جلسات استانداری برگزار شد، در سخنانی حمایت از واحدهای تولیدی را برای جلوگیری از تعطیلی، وظیفه‌ی همه مسئولان دانست و اظهار داشت: اجرای سیاست‌های ریاست معزز قوه قضائیه در حمایت از تولید و اشتغال، وظیفه همه مسئولان است که در استان کهگیلویه و بویراحمد از کارگاههای تولیدی که درحال فعالیت هستند و یا در آستانه‌ی تعطیلی هستند حمایت نمایند.
 رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نظام بانکی نیز می‌تواند در نحوه‌ی بازپرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران ارفاق نماید، گفت: این استان فاقد کارخانه‌ای مهم است و بخشی از مشکلات، ناشی از کارشکنی برخی مسئولین است، اما دستگاه قضایی در راستای سیاست‌های کلی نظام حمایت‌های خود را از این واحدهای تولیدی ادامه خواهد داد.

در این نشست: طرح‌های اقتصادی واگذاری اردوگاه تفریحی تنگ تامرادی به بخش خصوصی، آریا صنعت یاسوج و شرکت محصولات غذایی جم دوگنبدان و پرگل آویشن دنا مورد رسیدگی قرار گرفت.
 نگین تاجی در ادامه این نشست با شنیدن اظهارات سرمایه گذاران و بانک‌های عامل بیان داشت: با توجه به اختلاف سرمایه گذار اردوگاه تفریحی تنگ تامرادی با اداره کل منابع طبیعی و میراث فرهنگی استان، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مرکز استان، ظرف 10 روز آینده نسبت به بازدید میدانی از محل اجرای طرح اقدام و گزارش خود را به دادگستری استان ارائه نمایند.
رئیس کل دادگستری استان در خصوص شرکت آریا صنعت نیز گفت: با توجه به بلوکه شدن حسابهای مالی شرکت و بدهی مدیرعامل به بانک عامل مبلغ 200 میلیون تومان از بدهی خود را تسویه تا حساب بورس شرکت مزبور آزاد شود.
رئیس ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به اینکه شرکت پرگل آویشن دنا تولید کننده مواد غذایی درخواست توقف اجرای حکم مزایده را داشتند موافقت می‌شود.
وی گفت: به شرکت محصولات غذایی جم دوگنبدان نیز وقت داده می‌شود، که پس از اعلام مطالبات بانک ملی، نسبت به پرداخت مبلغ بدهی اقدام و بانک هم اقدامات لازم را به منظور فک رهن بخشی از اسناد وثیقه‌ای سرمایه گذار، انجام دهند.
دکتر عزیزی معاون برنامه ریزی دادگستری استان در این نشست با اظهار اینکه سعی کنیم کیفیت مصوبات به نحوی باشد، که از عیب و ایراد قانونی مبرا باشد، افزود: اکثر مشکلات را در کمیته‌های فرعی ستاد بصورت اعطاء مهلت و توافق بین بانک‌های عامل و واحدهای تولیدی حل می نمائیم.

 وی در خصوص طرح‌هایی که فوریت داشته باشند، گفت: برخی طرح‌هایی که فوریت و یا پیچیدگی بیشتری دارند با توجه به موضوع در ستاد استانی پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری مطرح، بررسی و تصمیم گیری می‌شوند.

در ادامه‌ی این نشست جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در سخنان خود از دادگستری برای پیگیری حمایت قضایی از سرمایه گذاری تشکر کرد و گفت: امروز تحریم جایگزین جنگ است، یک جنگ تمام عیار اقتصادی وجود دارد و لازم است یک همکاری بین همه آحاد جامعه به وجود بیاید.
 وی افزود: حضرت آیت الله رئیسی دستورالعمل‌های عملیاتی صادر کردند و هدفشان جلوگیری از تعطیلی در فضای کسب و کار است. اما در استان کهگیلویه و بویراحمد تنها با حمایت‌های دستگاه قضایی است که می‌توان به کمک سرمایه گذار رفت.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه چرا باید برای صدور یک مجوز 70 استعلام بگیریم؟ ادامه داد: چرا صدور یک مجوز 5/1 سال طول بکشد؟ اگر با این شرایط جلو برویم، قطعاً نمی‌توانیم سرمایه گذاری می‌کنیم از قوه قضائیه درخواست داریم، در موضوع صدور مجوز ورود کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1