تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب : ۴۱۴۴۷۷
در نشست کارگروه مبارزه با زمین خواری کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

پرده‌های جدید از زمین خواری در بویراحمد / فروش غیرقانونی اراضی بویراحمد در سایت دیوار

۴
۰
پرده‌های جدید از زمین خواری در بویراحمد / فروش غیرقانونی اراضی بویراحمد در سایت دیوار
کبنا ؛نشست کارگروه زمین‌خواری عصر امروز ( دوشنبه 13 آبان ماه 98) به ریاست عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار و با حضور مدیران عضو این کارگروه برگزار شد. در ابتدای این نشست مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ۱۳ هزار کیلومتر رودخانه فصلی، دائمی و شریانی سطح استان گفت: ۱۰ کیلومتر حد فاصل ترمینال و پل مختار اولویت رفع تصرف بود که بیشترین حجم تصرف در همین مورد بود و بعد از رهاسازی در اختیار پارک مهرورزی قرار گرفت.
علی داودی‌مهر بیان کرد: دهکده دفاع مقدس تصمیم‌گیری شد که برخی‌ها مانع کار شدند اما همکاری لازم را با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواهیم داشت.
وی با اشاره به رفع ۱۲۰ هکتار از اراضی تصرف شده گفت: ۹۰ درصد تصرفات در حوزه بشار بوده است، ضمن اینکه رفع تصرف در منطقه مهریان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.
در ادامه سید حسین کاظمی دبیر کارگروه مبارزه با زمین خواری از تلاش آب منطقه‌ای در رفع اراضی تصرف شده تقدیر کرد و اظهار داشت: اراضی تصرف شده در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد اما صیانت توسط شهرداری انجام نمی‌شود به همین دلیل مجددا این اراضی تصرف می‌شود.
مدیرکل شهری و امور شوراهای استانداری و دبیر کارگروه مبارزه با زمین خواری به اقدام غیرقانونی تعاونی بویراحمد در سایت دیوار اشاره کرد و گفت: روز گذشته در سایت دیوار تبلیغات واگذاری زمین توسط تعاونی بویراحمد مشاهده شده که در وهله اول واگذاری اراضی که مسکونی نیستند غیرقانونی و در شکل دوم زمین‌خواری است، مردم فریب اینگونه تبلیغات را نخورند.
وی از برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند برق و گاز انتقاد کرد و گفت: این دستگاه‌ها به ساخت و سازهای خلاف در اراضی ملی انشعابات برق و گاز داده‌اند و باید پاسخ‌گو باشند.
وی به زمین‌خواری در منطقه محمود‌آباد، دهنو، منطقه بکر سرنجل‌کل و تل‌گاه بویراحمد اشاره کرد و افزود: اراضی سرنجل‌کل و تل‌گاه یکی از بکرترین مناطق استان بودند اما سهل‌انگاری‌ها باعث سودجویی افراد شده، البته در ساختمان در حال احداث ستاد فرماندهی نیروی انتظامی حریم راه رعایت نشده که خواستار اجرای قانون در این خصوص هستیم.
کاظمی در خصوص تصرف اراضی زیرگذر مختار گفت: برای جابه‌جایی زندان مرکزی مکانی در نظر گرفته شد اما منابع طبیعی به خاطر ۱۰ عدد درخت مخالف واگذاری زمین برای زندان مرکزی بود در حالی بعد از نشست گذشته مبارزه با زمین‌خواری در زیرگذر مختار غیرقانونی ساخت و ساز شده است.
در بخش دیگری از این نشست پناهی معاون سیاسی فرماندار بویراحمد از قاطعیت حسین کاظمی در برخورد با پدیده زمین‌خواری تقدیر و تشکر کرد و افزود: توصیه می‌کنم از کاظمی‌ها جدی حمایت شود چرا که در برخورد با زمین‌خواری و تصرفات غیرقانونی که در سیل علت بالای خسارت بود پای کار هستند.
معاون فرماندار بویراحمد به برخی آتش‌سوزی‌های عمدی در منابع طبیعی بویراحمد اشاره کرد و گفت: عده‌ای با هدف تصرف، اقدام به آتش‌زدن درختان بکر مناطق می‌کنند که از منابع طبیعی می‌خواهم جلوی این کار گرفته شود.
این مسوول به تخلف تعاونی فرمانداری بویراحمد هم اشاره کرد و یادآور شد: این اراضی قبل از سال ۹۶ خریداری شده که غیرقانونی است چرا که اراضی فاقد کاربری مسکونی است.
در بخش پایانی این نشست هم معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: چنانچه مشخص شود دستگاه‌های خدمات‌رسان از غیرقانونی بودن ساخت و سازها اطلاع داشته و انشعابات ارائه کردند با هزینه‌های خود این انشعابات جمع‌آوری شود.
عزیز فیلی با تاکید بر اینکه فرآیند قانونی زمین‌ نیروی انتظامی باید طی شود، گفت: مجوز  هیچ گونه ساخت و ساز خصوصی و دولتی در منطقه گردشگری سرنجل‌ کل داده نشود.
کرامت فرج‌الله معاون سابق فرمانداری بویراحمد و کارشناس دفتر فنی از خرید و فروش اراضی سرود بویراحمد خبر داد که ۹۰ درصد آن در سایت دیوار خرید و فروش شده است.
بنا بر این گزارش، همچنین با همکاری دادگستری مقرر شد ساخت و سازهای غیرمجاز تخریب شود.
توضیحات معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اراضی تصرف شده و قبرستان‌های یاسوج
 سید عیسی حسنی معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تصرف اراضی و وضعیت قبرستان‌های شمال شهر یاسوج توضیحاتی ارائه کرد.
حسنی گفت: نمایندگان دادگستری برای رفع تصرف در کنار همه دستگاه‌ها هستند اما  دستگاه‌ها دادگستری را در حوزه‌ای که وارد می‌شود تنها می‌گذراند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متاسفانه در این استان استخدام‌ها، رفع تصرفات، حوزه بهداشت و درمان چهار نفر با راهنمایی یک رسانه یک موضوع را امنیتی می‌کنند در حالی که باید اجازه دهند کار طبق مسیر قانونی پیش برود.
وی در خصوص قبرستان‌های شمال شهر یاسوج افزود: مصوب کردیم جلوی توسعه قبرستان‌های شمال شهر گرفته شود البته باید قبرستان جایگزین دیده شود.  (منبع: فارس)
نام شما

آدرس ايميل شما

سجاد
Iran, Islamic Republic of
سرانجام گل بکر نیست متعلق به مردم ده برافتاب هست حالا با کارشکنی مسئولین بی کفایت ‌سیاسی کاری ها میخواهند از چنگ شان دربیارند‌ولی کورخواندید
محمود احمدی
Iran, Islamic Republic of
حسین کاظمی 15 ساله مسوول فنی استانه هرسال همین حرفها را میگه خو خودت تو این 15 سال یک قدم و فقط یک قدم علیه زمین خواری برمیداشت
Iran, Islamic Republic of
حیاط.را در ارم اول ببینید تا کجا پیشروی کرده بعد دنبال اراضی ملی بقیه جاها باشید
سید
Iran, Islamic Republic of
سرنجل کل صاحب داره نمیخواد دنبال حاشیه باشید برید به جه........ م
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1