کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس جمهوری در دیدار نخست وزیر بنگلادش:

کشورهای اسلامی همانند یک خانواده باید متحد و یکپارچه باشند

3 آبان 1398 ساعت 20:01

 رئیس جمهور همه کشورهای اسلامی را به اتحاد و کنار گذاشتن اختلاف ها فرا خواند و تاکید کرد: کشورهای اسلامی همانند یک خانواده باید متحد و یکپارچه باشند و اختلافاتشان را حل و فصل کنند، زیرا این اختلاف ها به نفع آمریکا است.


رئیس جمهور همه کشورهای اسلامی را به اتحاد و کنار گذاشتن اختلاف ها فرا خواند و تاکید کرد: کشورهای اسلامی همانند یک خانواده باید متحد و یکپارچه باشند و اختلافاتشان را حل و فصل کنند، زیرا این اختلاف ها به نفع آمریکا است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز جمعه در دیدار «شیخ حسینه ماجد»  نخست وزیر بنگلادش که در حاشیه نشست سران جنبش غیرمتعهدها در باکو برگزار شد، گفت: چنانچه کشورهای اسلامی با هم متحد باشند، هیچ کشوری حتی آمریکا قادر نیست برای آنها مشکل ایجاد کند.
رئیس جمهور مشکلات منطقه را برآمده از دخالت و نقش آفرینی بیگانگان دانست و با اشاره به جنگ یمن و کشتار مردم این کشور و تاثیر آن بر روابط کشورهای منطقه افزود: ایران تمام تلاش خود را به کار گرفته که بتواند مشکلاتی را که موجب اختلاف در منطقه شده، با گفت و گو از بین ببرد.
روحانی از بنگلادش به عنوان یک کشور بزرگ اسلامی و دوست ایران نام برد و با اشاره به اشتراکات عمیق تاریخی و فرهنگی دو کشور و دو ملت گفت: جمهوری اسلامی  علاقمند است روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تهران – داکا بیش از پیش گسترش یابد.
رئیس جمهور با ابراز خرسندی از پیشرفت های اقتصادی بنگلادش که در اثر برنامه ریزی دقیق محقق شده، افزود: ایران آماده گسترش روابط اقتصادی با بنگلادش بویژه در حوزه  انرژی  است.
روحانی همچنین به پذیرایی بنگلادش از آوارگان روهینگیایی اشاره کرد و گفت:  ایران آماده کمک به بنگلادش در این زمینه است.
 نخست وزیر بنگلادش نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات و پیوندهای عمیق مردم دو کشور، تاکید کرد: بنگلادش خواهان گسترش روابط با همه کشورها بویژه کشور دوست و مسلمان ایران است.
شیخ حسینه ماجد، وحدت را رمز موفقیت کشورهای اسلامی دانست و اضافه کرد: کشورهای اسلامی وقتی متحد بشوند قدرت بزرگی را تشکیل خواهند داد و با نکوهش حربه تحریم در مقابل کشورها گفت: نمی توانم درک کنم که چرا آمریکا تصور می کند هر کشوری را که بخواهد می تواند تحریم کند و در مقابل ملتها بایستد.
نخست وزیر بنگلادش با بیان اینکه  در سیاست خارجی" دوستی با همه و دشمنی با هیچ کس" را شعار خودمان قرار داده ایم، گفت: بنگلادش از لحاظ مساحت، کشوری کوچک، اما جمعیتی بزرگ دارد و اکنون توانسته به پیشرفت های اقتصادی خوبی برسد و در پیشبرد برنامه های غذایی، بهداشتی و آموزشی گام های بزرگی برداشته است.
وی همچنین با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مسلمانان رانده شده از میانمار گفت: بنگلادش در حال مذاکره با دولت میانمار برای بازگرداندن مسلمانان روهینگیایی است.


کد مطلب: 414222

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/414222/کشورهای-اسلامی-همانند-یک-خانواده-باید-متحد-یکپارچه-باشند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1