تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۰۴
کد مطلب : ۴۱۳۰۶۹
در آیین بازگشایی مدارس فارس؛

ضرورت راه های پرورش خلاقیت در دانش آموزان

۰
ضرورت راه های پرورش خلاقیت در دانش آموزان
کبنا ؛عنایت‌الله رحیمی دوشنبه یکم مهرماه در آیین نمادین بازگشایی مدارس فارس و اهدای بسته‌های نوشت‌افزار به برخی دانش‌آموزان مدارس مناطق کمتر برخوردار شیراز، ضمن تبریک شروع بهار علم و دانش و تقارن آن با هفته دفاع مقدس خطاب به دانش آموزان، گفت: هم‌سن‌وسالان امروز شما درگذشته درس‌های بزرگی را با رشادت در جنگ از خود به‌جای گذاشتند.
وی افزود: معلمان و سیاست‌گذاران کشور به‌گونه‌ای فرزندان و دانش آموزان دوران انقلاب و دفاع مقدس را تربیت کردند که با رشادت‌های خود افتخارات بزرگی را برای مملکت رقم زدند.
استاندار فارس ادامه داد: امید است امروز به‌گونه‌ای نوجوان و جوانان ما آموزش ببینند که در آینده افتخارآفرینی کنند و پرچم پرافتخار دانش نظام جمهوری اسلامی ایران را در کل عالم به اهتزاز درآورند.
رحیمی بابیان اینکه مفتخر به وجود نونهالان و نوجوانانی هستیم که این در این مسیر گام برمی‌دارند، تأکید کرد که باید به‌گونه‌ای با دانش آموزان برخورد شود که عاشق محیط مدرسه شوند و در محیط آموزشی کار گروهی، تبادل تجربه، انتقاد و عشق و محبت به هم نوع را تمرین کنند و با زنده کردن چنین صفات قابل قبولی محیط آموزشی ما یک محیط آموزشی مطلوب خواهد بود.
او همچنین بابیان اینکه مربیان آموزشگاه‌های ما بر این واقف هستند که احترام، حفظ کرامت، اخلاق و رفتار پسندیده را در همین مکان به دانش آموزان انتقال دهند، عنوان کرد: رعایت قانون، احترام به قانون، کار جمعی و مسئولیت‌پذیری در همین محیط‌ها آموزش داده می‌شود.
استاندار فارس دلیل رفاه و آسایش امروز کشورهای پیشرفته را سرمایه‌گذاری در امر آموزش‌وپرورش عنوان کرد و گفت: پولی که در آموزش‌وپرورش هزینه می‌شود در تعریف متعارف باید آن را سرمایه‌گذاری دانست، چراکه در بلندمدت این نوع سرمایه‌گذاری پاسخ می‌دهد.
رحیمی اضافه کرد: اگر امروز اقتصاد، سیاست و فرهنگ جوامع پیشرفته، متحول شده و در همه زمینه‌ها پیشروی دارند به دلیل سرمایه‌گذار بر روی این نهاد مهم بوده است.
وی بابیان اینکه در آموزش‌وپرورش با مقوله‌هایی چون مدیران و معلمان، محتوای آموزشی، دانش آموزان و کالبد و فضاهای آموزشی مواجه هستیم، گفت: ابتدا باید کرامت معلمان و مدیران توجه و به نیازمندی‌های آنان پاسخ داده شود و به مطالبات به‌حق آنان نیز رسیدگی شود، چراکه قشر عزیز فرهنگی از درک بالایی برخوردار هستند، وضعیت خوب کشور را درک می‌کنند و بر مبنای آن تصمیم می‌گیرند و درراه اعتلای کشور و مردم جان‌فشانی و ایثارگری کرده و از حق خود گذشته و تلاش کرده‌اند تا درزمینهٔ اعتلای کشور مؤثر واقع شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1