تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۴۱۲۰۱۶
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

وضعیت اشتغال روستایی؛ ایجاد 7 هزار شغل در کهگیلویه و بویراحمد

۸
۰
وضعیت اشتغال روستایی؛ ایجاد 7 هزار شغل در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این میزان تسهیلات به ۲ هزار و ۷۱۳ طرح اشتغال‌زایی روستایی و عشایری در بخش‌های مختلف ازجمله کشاورزی، خدمات و صنعت کهگیلویه و بویراحمد پرداخت‌شده است.
پروانه نیک‌مرام افزود: میزان طرح‌های پرداخت‌شده از این تسهیلات روستایی در استان به ترتیب در شهرستان بویراحمد بیشترین مقدار و در شهرستان چرام کمترین مقدار (۱۰۹ طرح) پرداخت‌شده است.
وی بیان کرد: آمار طرح‌های قرارداد منعقدشده متقاضیان در بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد نیز ۲ هزار و ۸۸۲ طرح بوده که میزان اشتغال جدید آن‌ها هفت هزار و ۲۲۱ نفر است.
نیک‌مرام فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه روستایی و عشایری و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در این مناطق را سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.
وی تصریح کرد: همچنین از بهمن ۹۶ تاکنون، ۱۰۸ میلیارد ریال اعتبار تسهیلات اشتغال فراگیر به متقاضیان این تسهیلات در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت‌شده است.
۴۴ درصد از جمعیت حدود ۷۲۳ هزارنفری کهگیلویه و بویراحمد در روستا‌ها ساکن هستند و حدود ۱۲ درصد در قالب ۸۰ هزار نفر نیز جمعیت عشایری این استان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

انصاری
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید سرکار خانم نیکمرام
تلاش جنابعالی برای جذب تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری قابل تقدیر است لیکن توجه داشته باشید پرداخت تسهیلات با اشتغال تفاوت دارد. اگر آمار دولت های گذسته درست بود و تسهیلات پرداخت شده به اشتغال واقعی و پایدار منجر می شد اکنون نیاز نبود که شما و سایر دست اندرکاران زحمت بکشید و همان پروژه شکست خورده دولت های گذشته را تکرار کنید. اگر اشتغال واقعی به وجود آمده ثروت تولید شده درآمد کسب شده تعداد افراد بیمه شده و مالیات پرداخت شده به دولت هم اعلام شود. چه محصولاتی تولید شده و در کدام بازار عرضه شده است؟
لطفا راهکار های بهتری پیدا کنید که واقعا اثربخش باشد.
صمد
Iran, Islamic Republic of
اگر اشتغال ایجاد شده چطور ما نمیبینیم جز شایعات چیز دیگری هم در سر می پرورانید
شغلهای کاذب زیاد شده
بیلهر فرزوشی وکنگر فروشی ودست فروشی وذرت فروشی منظورت این شغلهاست
دکترای مدیریت
Iran, Islamic Republic of
آمار وارقام الکی رو باور نکنید فقط افرادی که شاغل شدند لیست دهید تا پیگیری شوند که آیا واقعا اشتغال پیدا کرده اند یا درحد حرف است
همشهری
Iran, Islamic Republic of
با سلام
جای تاسف دارد که به این راحتی از ایجاد اشتغال صحبت میشه در حالی که در واقعیت اشتغال انچنانی ایجاد نشده است، بجز چندین طرح بزرگ که عمده ی آنها در بانکهای تخصصی پرداخت شده و اکثرا هم بدلیل مشکل نوسان قیمت ها در مرحله سازندگی مانده و به بهره برداری نرسیده اند، مابقی تسهیلات که در قالب اشتغال های انفرادی و خرد پرداخت میشه اکثرا مربوط به افرادیه که یا از قبل در اون فعالیت اشتغال دارند و بدون افزایش ظرفیت صرفا ی تسهیلاتی می گیرند و یا به طور کلی انجام فعالیتی وجود نداره و صرفا ی تسهیلاتی بنام ایجاد اشتغال پرداخت میشه(معرفی های سفارشی). با این مدل نمیشه اشتغال ایجاد کرد ، اگر واقعا قصد ایجاد اشتغال وجود داشته باشه ظرفیت های بسیار زیادی در استان وجود داره که متاسفانه بدلیل مشکلاتی که هست نمیشه به راحتی به اونها ورود پیدا کرد ولی اگر خود دولت ابتدا متولی بشه(البته افرادی هم که توان دارن هم خودشان دنبال کار هستن و به سرانجام می رسونن) و مراحل اولیه طرح ها از جمله فراهم نمودن محل اجرای طرح و مجوزهای لازم و انشعابات را تهیه کنه و محل تامین اعتبار را مشخص کنه و سپس طرح را به مزایده بذاره مطمعن باشید کمتر از چند سال مشکل اشتغال حل میشه (البته اگر کسی واقعا به فکر اشتغال باشه). و با این مصاحبه ها و این نوع تسهیلات اشتغالی به این صورت که در بوق و کرنا میشه ایجاد نمیشه.
نوو
Iran, Islamic Republic of
خودت باور می کنی
Iran, Islamic Republic of
اگه خود این آمار را باور کرد تا ما هم بکنیم.
آمار نمادین
شعارهای فاقد محتوا
عددهایی فقط روی کاغذ
دوستمون جالب گفت، خانم نیک مرام لطفأ اگه شغلی ایجاد شده خروجی فروش و بیمه و مالیات را ا ائه بدید تا ببینیم واقعأ شغل ایجاد شده.
مورد دوم اینکه از بس برا این وامها مصاحبه دادید و تریبون رفتید.بسه دیگه
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
اشتغالزایی؟؟؟؟؟ بله درسته با سر دواندن و پاس ددن مردم از این اداه به اون اداره از این واحد به اون واحد مردم مشغولند و متوجه گذر زمانئ نمیشوند....این هم نوعی اشتغالزایی است...
با ی حساب سرانگشتی بر اساس آمار و دده ها دیگه بیکاری تو استن نمیمونه!!!
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
مگر جمعیت استان چند نفر است که ۷۰۰۰شغل ایجاد شده ولی ملموس نیست.؟ آمار سازی و کمیت سازی از عملکردهای موهومی و خیالی سالهاست که باب شده است لیکن چرا خانم نیکمرام که میگویند کارنامه ی خیلی بدی ندارد این را بیان میکند. اشتغال و کار سالهاست از این بیغوله رخت بر بسته الان آمار ها را بروز کنید نرخ بیکاری واقعی ۴۰ تا ۵۰درصد است بقیه هم مشغول کارگری و فله گی هستند. مسئولین بیخبر از حوزه ی خود. البته شاید منظورشان میزان اعتباراتی بوده کهشده و میشد با آن این تعداد را بکار گرفت. در کل دولت تدبیری و. این همه مشغول بکار تشدند
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1