تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب : ۴۱۱۴۴۵
در گفت‌وگو با معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

آیا واحدهای تولید دام در کهگیلویه و بویراحمد صوری هستند؟

۰
آیا واحدهای تولید دام در کهگیلویه و بویراحمد صوری هستند؟
کبنا ؛معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد آماری چشم گیر از واحدهای غیرفعال تولید دام خبر داده است، سوالی که پیش می آید این است که چطور می شود که «90درصد واحدهای پرورش بره» و «50درصد واحد پرواربندی» غیرفعال می شوند؟ آیا این واحدها واحدهایی صوری بوده اند که به نام واحد تولیدی از تسهیلات و اسم واحد تولیدی استفاده های دیگری کرده اند؟ سوال دیگری که مطرح می شود این است که چطور 6 هزار و 500 تن گوشت قرمز مازاد در استان داریم در حالی که مردم به دلیل کمبود گوشت در بازار و بالا رفتن قیمت ها باید سر صف خرید گوشت منجمد باشند؟ چطور مازاد گوشت قرمز داریم ولی قیمت گوشت قرمز همچنان دچار افزایش قیمت است؟ از طرف دیگر چرا تولید گوشت قرمز با مشکل نقدینگی مواجه است؟ اینها سوالاتی است که مسئولان زیربط باید نسبت به آن پاسخگو باشند.
محمدجعفر طالبیان پور با بیان اینکه میزان تولید گوشت قرمز در استان حدود 15 هزار تن می باشد، به ایسنا گفت: 2 میلیون و 500 هزار واحد دامی در استان داریم که بیشتر گوشت تولیدی استان از واحدهای سنتی و عشایری است و 10 درصد نیز واحدهای صنعتی و در شرایط بسته داریم.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حدود 70 واحد پروار بندی با ظرفیت 4هزار و 500 راس داریم که حدود 50 درصد آنها فعال است. همچنین حدود 120 واحد پرورش بره با ظرفیت 10 هزار راس داریم که 10 درصد آن ها فعال است.
طالبیان تصریح کرد: به علت خشکسالی های اخیر و افزایش قیمت نهادها در سال های 91 تا 93 قیمت گوشت خیلی ارزان بوده و خیلی از این واحدها از رده خارج شدند.
وی با بیان اینکه سرانه مصرف گوشت قرمز در استان 12 کیلوگرم است، ادامه داد: حدود 6 هزار و 500 تن گوشت قرمز مازاد در استان داریم و بیشترین میزان تولید در شهرستان بویراحمد است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امسال نیز پیش بینی می کنیم حدود 3 تا 4 درصد افزایش داشته باشیم.
طالبیان پور بیان کرد: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به متقاضیان و تهیه نهادهای دولتی مثل جو، ذرت و سبوس از جمله برنامه های افزایش میزان تولید گوشت قرمز در استان است.
وی اضافه کرد: مهمترین مشکلات تولید گوشت قرمز در استان نبود نقدینگی و و نوسانات قیمت بازار می باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1