تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۱۳
کد مطلب : ۴۱۰۱۰۲
بررسی تغییر رئیس اداره آموزش و پرورش گچساران و تنش‌هایی که از بیرون هدایت می‌شوند

بساط عمه‌زاده‌ها و دایی‌زاده‌ها و تنش‌ مشاورین

۳۸
۱
بساط عمه‌زاده‌ها و دایی‌زاده‌ها و تنش‌ مشاورین
کبنا ؛
سال‌ها است که آموزش و پرورش گچساران دچار تلاطم‌های سیاسی شده است و سکان این اداره مهم بیشتر از بیرون و بر اساس معیارهایی غیر از مصلحت آموزش و پرورش، تنظیم شد تا از داخل خود این اداره. محمد شهبازی که صدارتش بر اداره آموزش و پرورش گچساران به یک سال نرسید، در سخنرانی خود تاجگردون را مخاطب قرار داد و او را توصیه استراتژیک کرد و گفت: عمه زاده‌ام مراقب مشاورانت باش. کمی تأمل در این حرف شهبازی که خود را دایی زاده تاجگردون می‌خواند، پرده از خیلی واقعیت بر می‌دارد و اینگونه که از صحبت‌های شهبازی بر می‌آید تاجگردون تحت تأثیر مشاورانش دخالت‌های زیادی در آموزش و پرورش می‌کند. اینکه این صحبت‌های شهبازی چقدر نزد تاجگردون کارگر بیفتد را باید در وقت دیگری بررسی کرد.
بعد از رفتن سید ظهیر الدین پورالحسینی از آموزش و پرورش حرف و حدیث‌های زیادی مبنی بر مخالفت‌های بین پورالحسینی، دفتر نماینده، هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش و تاجگردون وجود داشت، صحبت‌هایی که هیچ وقت نه پورالحسینی در باره آنها حرفی زد و نه مدیریت آموزش و پرورش استان. موضوعی که معاون اداره کل آموزش و پرورش هم به آن گریزی زد و دخالت خود را در انتصاب رئیس آموزش و پرورش گچساران  رد کرد.
اما شهبازی به تنش‌های بیرون از اداره آموزش و پرورش و کنارگذاری پورالحسینی و جایگزینی خود اشاره کرد و گفت: در آن برهه از زمان صرفاً جهت خاموش کردن تنش که منشأ آن خارج از مجموعه بود مسوولیت را قبول کردم.
 از طرفی هر چند شهبازی منشی متواضعانه دارد ولی به عملکرد مثبت خود اشاره ای کرد و ابراز داشت: امروز افتخار می‌کنم که حتی یک دانش آموز، خانواده آنها و  یا همکاران را در آموزش و پرورش از خودم ناراحت نکرده‌ام و با خیال راحت مسوولیت را به شخص دیگری واگذار می‌کنم.
شهبازی گفت: اهل جنجال نیستم و نبودم، و بیان کرد: من افتخار می‌کنم دایی زاده حاج غلام رضا تاجگردون هستم چرا که وقتی شاهد عملیات اجرایی مدرسه  ۶ و ۹ کلاسه در محله سادات گچساران، احداث فرهنگسرا، زمین چمن مصنوعی و استخر دانش آموزی را نظاره می‌کنم  و وقتی که امسال ۲۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تأمین وسایل سرمایشی و گرمایشی و تجهیز مدارس تخصیص داده می‌شود به این قومیت افتخار می‌کنم.  وقتی که شاهد افتتاح چند زمین چمن مصنوعی در روستاهای مختلف، پروژه‌های آبرسانی و جاده سازی در مناطق محروم روستایی و  همچنین  افتتاح خیابان بلادیان و احداث فرهنگسرای دانش آموزی در بافت فرسوده هستم افتخار می‌کنم که دایی زاده تاجگردون هستم.
 شهبازی اما تاکید می‌کند:عمه زاده عزیزم توصیه می‌کنم در چینش نیروها و انتخاب مشاورینتان تجدید نظر کنید.
سرپرست سابق آموزش و پرورش گچساران به موضوع خانه‌های سازمانی هم گریزی زد. خانه‌های که حاشیه‌های جدی برای مدیران دارند و صاحبان قدرت می‌خواهند این منازل را در اختیار نیروهای خودشان قرار دهند. او بیان کرد: در زمان مدیریت خواستار تخلیه منازل سازمانی شده و حکم تخلیه آن را از دادگستری گرفته‌ام چرا که کسانی هستند که سالیان سال در این منازل سکونت دارند. شاید بتوان گفت شهبازی کسی نبود که هوای این و آن را داشته باشد و از همین جا هم ضربه خورد و کنار رفت. وگرنه چطور می شود که فردی با 31سال سابقه کاری در دورترین روستاها و مسئولیت داشتن در اداره کل استان، با وجود عملکرد قابل قبول به کنار رود و کسی جایگزین شود که سابقه مدیریت در مدرسه را دارد، چه چیزی در این فرد دیده شده که باید رئیس آموزش و پرورش شود!
وی با بیان اینکه، مشکل سالن وحدت تا حدودی مرتفع شده است، خاطرنشان کرد: خوشحالم هر شخصی که از درب ریاست وارد شد نپرسیدم که اصلاح طلب یا اصولگرا و یا ترک و لر هستی.
شهبازی پاسخی برای کارشکنی بعضی از صاحبان نفوذ داشت و بیان کرد، حال اگر بعد از ۳۱ سال خدمت برای تدریس به روستای بابا کلان بروم باز هم افتخار می‌کنم چرا که من یک آموزگار هستم. شهبازی در واقع گفت: برای من مهم نیست که کجا باشم چرا که دل بسته نبودم و نیستم.
ایوب مقیمی رئیس جدید آموزش وپرورش گچساران نیز در ابتدای سخنانش از تاجگردون قدردانی کرد و بعد هم گفت: هیچ گاه به دنبال ریاست نبوده‌ام و اکنون که این مسئولیت را پذیرفته‌ام موظف هستم که در مقابل همه همکاران، دانش آموزان و خانواده‌ها پاسخگو باشم.
مقیمی با بیان اینکه از کسانی که در آموزش و پرورش نقش آفرینی داشته، کمال سپاس و قدردانی را دارم، اظهار کرد:  از برادر و  فامیل خودم حاج پورالحسینی تقدیر و تشکر دارم چرا که ایشان  در زمان تصدی مدیریت آموزش و پرورش نقش آفرینی کردند. همچنین از زحمات آقای شهبازی که  هفت ماه توانست با آرامش خاصی به دور از تنش این مجموعه را اداره کند تقدیر و تشکر دارم.
مقیمی با بیان اینکه این جلسه را به عنوان مراسم تودیع و معارفه تلقی نمی‌کنم ابراز کرد: این منصب‌ها تابعیتی است دیروز دست کسی و امروز هم دست بنده و فردا  هم دست دیگری، بنده همین جلسه معارفه را جلسه تودیع خودم تلقی خواهم کرد  چرا که در آینده  اگر عمری هم باقی باشد باید جای خود را به فرد دیگری بدهم.
وی گفت: تقدیر و تشکر می‌کنم از کسانی که مسوولیت مدیریت آموزش و پرورش را به من واگذار کردند، علی رغم محبت دوستان هیچ گاه  به دنبال ریاست نبوده‌ام و  اکنون که این مسئولیت را پذیرفته‌ام موظف هستم که در مقابل همه همکاران، دانش آموزان و خانواده‌ها پاسخگو باشم. هیچ زمانی در حوزه کاری‌ام تفکر سیاسی‌ام را به کار نبرده‌ام و در طول ۱۲ سال در یک مدرسه علی رغم اینکه معاونت آموزشی آن مدرسه  تفکر سیاسی دیگری داشته  لیکن در کنار هم به خوبی کار می‌کردیم.
اردشیر یاری معاونت پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در آئین تودیع و معارفه رئیس سابق و جدید آموزش و پرورش گچساران به برخی حواشی به وجود آمده بر سر انتصاب رئیس گریزی می زند و بیان می‌کند: خدا را گواه می‌گیرم که هیچ دخالتی نکردم.
یاری علت عدم حضور مدیرکل آموزش و پرورش در جلسات معارفه را هم توضیح می‌دهد و می‌گوید: در این مدت که در خدمت مدیرکل آموزش و پرورش استان هستیم ایشان هیچگاه در جلسات تودیع و معارفه حضور نیافته‌اند.
وی با اشاره به مراسم تکریم رئیس اسبق آموزش و پرورش گچساران گفت، در برهه‌ای مورد بی مهری قرار گرفته‌ایم و خدا را گواه می‌دانم که در انتصابات مدیران هیج دخالتی نداشته‌ایم.  آقای پورالحسینی و شهبازی از مدیران موفق آموزش و پرورش هستند چرا که جایگاه آموزش و پرورش بسیار مهم است. برخی سایت‌ها عنوان شده بود که فلانی فلانی را سوخت و نگذاشت به آموزش و پرورش گچساران بیاید، آقای پورالحسینی دوست درجه یک من است و آقای عبدی‌پور از دوستان نزدیک از فرهنگیان خوشنام، خوشفکر بود.
وی با خطاب به رئیس جدید آموزش و پرورش گچساران گفت: انتظار داریم اعتدال و میانه رویی در میان فرهنگیان حفظ  و از افراط و تفریط خودداری شود. سعی کنید در بالا بردن میانگین آموزش و پرورش بکوشید چرا که آموزش و پرورش گچساران از جایگاه رفیعی برخوردار است.
این مسوول در ادامه به تمجید از تاجگردون پرداخت و گفت:زیرساخت‌های موجود در آموزش و پرورش گچساران با کمک نماینده این شهرستان مهیا شده است. روزی همه مقام و مسوولیت ها به پایان می‌رسد و آن چیزی که باقی خواهد ماند انسانیت است.
صرف نظر از عملکرد بی نظیر هادی زارع پور در آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، ظاهراً بدعت‌های نادرست و رویه غیرقابل قبول دخالت سیاسیون و مسائل جناحی، قومی و قبیله‌ای در آموزش و پرورش گچساران فعلاًها ادامه دارد. انتصاب بحث برانگیز «مقیمی» و رفتن پر بحث «پورالحسینی» گواه بر همین بدعت‌های نادرست است.
 پاس دادن صندلی مدیریت بین اقوام و اقارب موجبات نگرانی فرهنگیان و معلمان شهرستان گچساران شده، سووالی که پیش می‌آید این است که تقسیم صندلی مدیریت آموزش و پرورش بین افراد خاص با جغرافیای مشترک بر اساس کدام معیار صورت می گیرد.
چگونه می‌شود که دایی زاده می‌رود و عمو زاده می‌آید. چرایی انتخاب گزینه جایگزین سرپرست فعلی برای اداره گچساران از همان طایفه با عنایت به آرامش فعلی حاکم بر این اداره چه توجیهی دارد؟ دلیل بی توجهی به سایر اقشار و ایلات مانند قشقایی و بویراحمد و  همچنین دیگر طوایف باوی چگونه توجیه خواهد شد؟ چرا باید با آقای عبدی پور اینگونه برخورد شود؟ نقش نماینده و دفتر او و مشاورینش در به وجود آمدن حواشی و تنشی که «شهبازی» به آن اشاره کرد در اداره آموزش و پرورش گچساران چیست؟
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمدگرمسیری
Iran, Islamic Republic of
جاناسخن ازدل مامی گویی.ضمن تشکرازنوشتارخوب وواقع گرایانه کبنابایدعرض کنم این فامیل سالاری وقوم گرایی افراط گرایانه واین دخالتهادرانتصاب مدیران ادارات مختلف ازسوی دکترتاجگردون به طورحتم به ضررایشان تمام خواهدشدکمااینکه اکثریت قریب به مطلق مردم گچساران اعم ازقشقایی وبویراحمدوباوی منتقداین حرکات هستندوفارغ ازدسته بندیهای سیاسی رایج درکشورهرفردقابل ودارای کارنامه قابل قبول که منتقدسیاستهای دکترتاجگردون دردوران هشت ساله نمایندگی ایشان باشددرعرصه انتخابات مجلس پیروزخواهدبودوبدیهی است دودقومگرایی وفامیل سالاری تاجگردون باشکست درانتخابات درچشم خودش خواهدرفت هرچندکه ایشان به اشتباه فکرمیکنندکه اینگونه انتصابات فله ای موجب پیروزیشان خواهدشدلیکن مردم آگاه وریزبین بانگاهی منتقدانه نسبت به کارنامه هشت ساله تاجگردون نماینده دورآتی مجلس راانتخاب خواهندکرد
کشکولی بزرگ
Iran, Islamic Republic of
نماینده ای که ژست روشن فکری میگیره متاسفانه افق دیدش درحدفامیلگراییه.عمه زاده وعموزاده وخاله زاده وداییزاده تبدیل به مدیران شهرمیشوندودوستان ونزدیکان وفامیلهای وابسته هم نایب رییس ومعاون وکارمندمیشوند.این وسط جوانان گچسارانی بایدافسرده وبیکارومعتادوبی تفاوت وازدنیازده بشوند.امیدوارم وضعیت این شهرواین تفکرات تغییرکندوگچساران ومردمانش به حقشان که همانایک زندگی راحت وشرافتمندانه وبه دورازتفکرات واپسگرایانه برسند.به تاجگردون رای دادیم و.سخنوریهای زیبایش شدیم امازهی خیال باطل که فقط سخنوران روشن فکر رادرمی آوردوطرزفکرش رادرزمان نمایندگی دیدیم که فقط به فکرقوم وخویشهای نزدیکش بود.انگارنه انگارروزی قول میدادکه نماینده همه مردم شهرخواهدبود.این لطف شماروجبران می کنیم جناب تاجگردون لحظه انتخابات نزدیک است واین بار کردار رابه جای گفتار ملاک انتخاب قرارمی دهیم.بدرودجناب تاجگردون
جعفری نیمدور
Iran, Islamic Republic of
چهل ساله طرفدارتاجگردون هستیم ولی دیگه تمام شد.تشکربابت نشان دادن فامیل دوستی ات آقای تاجگردون ولی قراربودکارشخصی انجام ندهیدوفکرتان فقط مشغول کارجمعی باشد.یعنی ماگول خوردیم؟؟؟دستتان دردنکندجناب تاجگردون
ملیتمی
Iran, Islamic Republic of
جناب ایوب مقیمی خوبی ازدکترعزیزمان حاج غلامرضاتاجگردون هستندوبه امیدخداوحمایت مردم خوب ایل وبه خصوص طایفه بزرگ وارث تفکرات دکترتاجگردون خواهدشد.هیچکس نفهمیدکه ایوب مقیمی درجشنواره مهم خوارزمی مقاله ای تحت عنوان پژوهشی ارایه کردوبرنده جایزه بهترین مقاله ارسالی درسال هفتادویک گردید.این خودنشاندهنده سادگی ودوری ازپست وشهرت این فرزندشایسته طایفه است.به امید روزی که برنده جایزه نوبل بشوی عزیزم بهت افتخارمیکنیم ای مدیرآموزش وپرورش شهرستان مشهور گچساران
Ahura
Iran, Islamic Republic of
جناب کبنا نیوز این نظر حاوی توهین بسیار زشت به ایل بزرگ دولتیاری و ملیتمی میباشد و به زودی از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد!
حمیدرضا
Moldova, Republic of
اولا به خوبی مشخصه که انتخاب مدیران به صورت خاله و خورزویی هستش و گرنه تا جایی که من خبر دارم تو اداره آموزش و پرورش گچساران افراد با تحصیلات ارشد و دکتری کم نیستن و افرادی که بعنوان معلم نمونه استانی و کشوری انتخاب شدن اگه ملاک رو مقاله میدونی؟بیا تا ده تا از افرادی که در جشنواره های معتبر و مختلف و حتی در سطح ISI مقاله دادن.
درپاسخ به ملیتمی
United States
لطفا چکیده ای ازاین مقاله ی پژوهشی ارائه کنیدتا ماطالبان علم وپژوهش استفاده ببریم
درپاسخ به ملیتمی
United States
لطفا چکیده ای ازاین مقاله ی پژوهشی ارائه کنیدتا ماطالبان علم وپژوهش استفاده ببریم
United States
متاسفانه تا آنجایی که شنیدم یکی ازدلایلی که اجازه به ابقا شهبازی درپشت مدیریت ندانند همین صداقت وراست کردی ایشان بودخصوصا بابت منازل سازمانی وحساسیت روی موضوع دخل وخرج مدارس خاص واینکه قصدغربال میدیران راداشتند
United States
متاسفانه تا آنجایی که شنیدم یکی ازدلایلی که اجازه به ابقا شهبازی درپشت مدیریت ندانند همین صداقت وراست کردی ایشان بودخصوصا بابت منازل سازمانی وحساسیت روی موضوع دخل وخرج مدارس خاص واینکه قصدغربال میدیران راداشتند
United States
کیست که نداندآموزش وپرورش ازبیرون هدایت وکنترل می شودواقعا افسوس بایدخورد.هرچندشهبازی نسبت خودراباتاجگردون علنی کردندولی برداشت این است که ایشان قصدشان ازاین موضوع برملا کردن حقایقی هرچنددرحداشاره ای باشدنه اینکه بخواهندازاین نسبت سواستفاده کنند
United States
کیست که نداندآموزش وپرورش ازبیرون هدایت وکنترل می شودواقعا افسوس بایدخورد.هرچندشهبازی نسبت خودراباتاجگردون علنی کردندولی برداشت این است که ایشان قصدشان ازاین موضوع برملا کردن حقایقی هرچنددرحداشاره ای باشدنه اینکه بخواهندازاین نسبت سواستفاده کنند
Iran, Islamic Republic of
تعریف ایوب فقط و
Iran, Islamic Republic of
نباید آموزش وپرورش فامیلی بازی بشه بین عموزاده و دایی زاده ها پسرخاله ها دست به دست بشه
بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
فقط خدا میدونه چه اجحاف و چیاولی مالی در مداری شاهد و هیءت امنایی در سطح استان صورت می گیرد احساس میکنم این مدیران یه دستگاه پوز گذاشتن و برا خودشون و بالادستی هاشون پول جمع می کنن یه درصد پایینشو هم برا فریب افکار خرج مکنن بالادستی ها بهاشون شریکن لااقل هر معلمو یک سال بزارین مدیر تا به یه نون و نوایی برسه
گچساران
Iran, Islamic Republic of
مسخره است هر دوتاشون فامیلم فامیلم می کنن هر دوتاشون از نسبشون با تاجگردون حرف می زنن بدبخت به فرهنگیان بدون پارتی
خرامان
Iran, Islamic Republic of
دلیل وضعیت اسفبار فعلی استان والبته کشور همین خاله و عمه بازی هاست
جواد
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر دتر محبوب و دوست داشتنی فرخیانی عزیز
جواد
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر دتر محبوب و دوست داشتنی فرخیانی عزیز
Iran, Islamic Republic of
ما تا جان در نفس داریم برای دکتر فرخیانی تلاش خواهیم کرد
درود بر هدایت خواه و فرخیانی
کر تامرادی
Iran, Islamic Republic of
دلیل همه این تنش ها فقط وفقط برکناری حاج پورالحسینی بود که یله قربان گوی نبود ودلیلی هم نداشت به جز عملکرد خوب اقای پورالحسینی در زمان ریاستش که نظر داشت جلوی خیلی از اختلاسها رابگیرندولی نزاشتن،چرا برا فرهنگیان عزیز روشن نمیکنن؟ وهمه سکوت کردن خدا داند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اصل کار تاجگردون از اول قوم گرایی بوده و هست و بقیه تو این چند سال مشخص شده بر همه مردم گچساران که برای تاجگردون هیچ .جز داخل سخنرانیهایشان که اون هم برای فیلم و شبکه خبر هست که میگوید گچساران و مردمش بایددر اصل بگوید گچساران . و دیگر هیچ چون هیچکار مثبتی برای خود مردم گچساران نکرد حتی اینجا هم قوم گراییش بجایی رسید که کل کافه ها رو بستند الا کافه .ه هم قلیان و موسیقی زنده هست در صورتیکه . همه اینها رو یکجا داره پس چرا اون تعطیل نشد و فقط کافه های شهر رو تعطیل کردند و بعد با تعهد و جریمه از ترس مردم بازشون کردندمردم گچساران تفریگاه ندارند ولی حق موسیقی زنده هم ندارند باید بروید شهرهای دیگه که از نظر فرهنگ خیلی پایین تر از ماها هستن چطور کافه ها و موسیقیهایی دارند.تاجگردون لطف کنن از این ببعد بگویند گچساران.
مستاجر
United States
زنده بادآقای شهبازی .خدامی داندکه قدرت جسارتشان ستودنی است.واقعا خیلی پیگیرمنازل سازمانی بودند وهمکاران فرهنگی بایدمن بعدهم رصدکنن تا حکمی که آقای شهبازی برای تخلیه گرفته اجراشود وگروهی دیگیرهم بتوانند ازاین منازل استفاده کنند
Iran, Islamic Republic of
البته مقیمی باید تو کاراش از خانومش خانم اسدزاده بیشتر کمک بگیره وراهنمایی چرا ک اون خیلی ازنطر سطح سواد از ایوب مقیمی بالاتر هستن وبزرگترین شانس مقیمی این ازدواج بوده اقای مقیمی خدا میدونه چقد وقتی تاج گردو وارد گچساران میشد. فقط سعی کن دیگه .رو معاون نکنی چون رابطه ی دوستانه ی با ایشان داشتید
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین اشتباه بود خیلی غلط گفتی و دقیقا برعکس
Iran, Islamic Republic of
معلوم هست که شما از یه جای دیگه میسوزی و عقده داری در واقع این ازدواج شانس بزرگ و باورنکردنی برای خانوم بوده
فرهنکی
Iran, Islamic Republic of
ان الله یامر با العدل ولاحسان.
الاعمال بی النیات.
آ«إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ»
ابدهگاه
Iran, Islamic Republic of
واقعا دارید شهبازی راخیلی دبزرگ میکنیداولازمانی که برای ایشان حکم سرپرستی زدند بقیه معاونین قبول نکردند وایشان به پورالحسینی دوما از اول هم فرمانداروقت اقای رحیمی به ایشان گفت شما فقط سرپرست هستید وانتظارمدیریت نداشته باش سوما همه میداننداموزش وپرورش گچساران برای ایشان سنگین بودوحاج ایوب از هرنظرازایشان بالاتراست واقای شهبازی کارخاصی نکردند که ببینیم خوبه یابدوایشان چون میدانستند موقت هستند مهربان باشند
United States
درودبرایوب مقیمی وطایفه ملیتم ودولتیاری.امیدوارم موفق باشی درپست جدید .تبریک به دولیاریهای عزیز
برافتو
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون بااین کارلش خشه و تیی همه برده.ایخم بینم غیرازقوملش ده آدم وکاربخر من ای شهر گیرنیا.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
این آقای شهبازی که میگه پدربزرگم از طایفه تیرتاجی است و مادر بزرگم هم از سادات امامزاده علی(ع)
با این آماری که خودش داده بنابراین پدرش هم تیرتاجی هست. پس فقط مادرش پیچویی است و هیچ نسبتی با پیچویی ها نداره. با این وضعیت ایشان چطوری دایی زاده تاجگردون میشه؟ شاید بشه گفت شهبازی خورزومار تاجگردون است و نه دایی زاده ایشان.
بی پارتی
Iran, Islamic Republic of
واسه فامیل بازیات مرسی,واسه پارتی بازیات مرسی,اگه هرکس بگه دایی,بهش میدی یه پست عالی,این شعرتقدیم به نماینده محبوب مدیران ادارات مختلف گچساران جناب غلامرضاتاجگردون,مرسی
پاسخی به ملیتمی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیزی که میگی مقاله مقیمی .جشنواره خوارزمی شد تاجایی که مامیدانیم صبح تاشب شبکه سلامت اعلام میکنه .ضررش بیشترازفایده اش است.پس چطوربه ایشان جایزه داده اند ؟آنهم درجشنواره خوارزمی.بهتربودمیگفتی ایشان مقاله ای بنویسه تحت عنوان فوایدخاله زاده بودن نماینده شهر.
اولاد
Iran, Islamic Republic of
میگم مگه .که فایده داشته باشه.تاحالانمیدونستم.تبریک به جناب مقیمی بابت پست جدیدشان وبابت مقاله علمیشان وبابت نسبت بانماینده محترم شهرمان.امیدوارم باتوجه به پست جدیدمقاله جدیدی به جشنواره خوارزمی بفرستید
سیدباریک انایی
Iran, Islamic Republic of
ای خداکاش منم خاله زاده تاجگردون بودم تابه پست خوبی میرسیدم
اسدزاده
Iran, Islamic Republic of
تبریک به سرکارخانم اسدزاده بابت پست مدیریتی شوهرشان حاج ایوب مقیمی که باتلاش و دعای خیرخانم اسدزاده و نسبت خانوادگی باتاجگردون به این مهم دست یافت.تبریک به همه.
Iran, Islamic Republic of
بسیار بود
یزدگرد
Iran, Islamic Republic of
حقیقتن پورالحسینی مدیری توانمند و بی نظیر هستش و فکر میکنم دستان نامرد و نامریی از پشت بخاطر حفظ کرسی خود وی را حذف کردند بهر حال بنظر من شخص پورالحسینی انسان وارسته و مدیری توانمند هستند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1