تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : ۴۰۷۶۳۹
در شورای هماهنگی ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

بحران ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد

۰
بحران ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛شورای هماهنگی ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، در این نشست علاوه بر ارائه آمار طلاق، ازدواج و تولد و مرگ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تقوی خواست تا زیرساخت‌های رایانه‌ای انتخابات آینده مجلس را فراهم کند.
احمدی بر جمعیت شناسی و برخورداری و دسترسی به آمار واقعی و مبنای جمعیت برای هرگونه تحولات بنیادی، آمایش، برنامه ریزی و حرکت در استان تاکید کرد.
وی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا بدون آمار درست برنامه ریزی موثری انجام نخواهد شد، اظهار داشت: اگر آمار درستی از تحولات جمعیتی، ولادت، نوجوانی، جوانی، میانسالی تا پیری و وفات نداشته باشیم برنامه ریزی سازنده برای ارائه خدمات به جامعه با مشکل مواجه خواهد شد.
استاندار به دستیابی به آمار واقعی چهارگانه حیاتی و رسیدن به اهداف ساماندهی نظام استقرار جمعیت در استان تاکید کرد و اظهار داشت: اگر در ارائه آمارها مردد باشیم هرگونه تصمیم گیری و برنامه ریزی با نواقص همراه خواهند بود.
احمدی تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و اعضای شورا در رسیدن به آمار واقعی ورود کنند وهمه جلسات خروجی محور باشند و مصوبات آنها اجرا شود.
استاندار با بیان اینکه، برای تنظیم رابطه بین انسان، فـضا و فعالیت‌ها، نیازمند آمار دقیقی از فعل و انفعالات، تحرکات زاد و ولد، جابجایی جمعیت و ساختار سنی و جمعیتی هستیم، تصریح کرد: در این رابطه باید وظایف و تکلیف در هر دستگاه مشخص باشد و به آن عمل شود.
احمدی یادآور شد: سال آینده انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را داریم و نیاز به آمار دقیقی است و همچنین زیرساخت‌های رایانه‌ای هم در این خصوص باید مهیا شود.
سید محمد علی تقوی مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه از آرشیو الکترونیکی حدود یک میلیون و 200 هزار سند ثبت احوال در استان خبر داد و اظهار داشت: خروجی این اقدام صدور کارت ملی هوشمند و شناسنامه مکانیزه است.
وی افزود: فرآیند ثبت‌نام کارت ملی هوشمند باید تا پایان امسال به پایان می‌رسید اما به علت بحران شدید مالی سازمان ثبت احوال در پایان سال، صدور شناسنامه و کارت ملی هوشمند با مشکل روبرو شد.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: قرار بود تا پایان امسال ثبت‌نام 117 هزار کارت ملی هوشمند در استان داشته باشیم که تاکنون 68 هزار نفر ثبت‌نام کرده و در این زمینه حدود 81 درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم.
تقوی به آمار ثبت وقایع حیاتی در استان اشاره داشت و بیان کرد: در سال 96 با کاهش هفت درصدی ولادت‌ها روبرو بودیم این در حالی است که سال‌های قبل از 96 در زمینه ولادت‌ها روند افزایشی داشتیم.
وی با بیان اینکه آمار ثبت ولادت در استان از 16 هزار در سال 95 به حدود 15 هزار در سال 96 کاهش یافت، گفت: در 11 ماهه امسال 13 هزار و 236 واقعه ولادت داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 6 درصدی را نشان می‌دهد.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد به آمار ثبت واقعه وفات در استان اشاره داشت و ابراز کرد: در 11 ماهه امسال حدود دو هزار و 541 واقعه وفات در استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 1.4 درصدی را نشان می‌دهد.
تقوی با بیان اینکه در سال 96 با کاهش 15 درصدی ازدواج در استان روبرو بودیم و بحران کاهش ازدواج داشتیم، عنوان کرد: در 11 ماهه امسال 6 هزار و 54 مورد واقعه ازدواج در استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش داشتیم.
وی در رابطه با واقعه طلاق هم گفت: در زمینه طلاق در سال‌های 94 و 95 وضعیت بحرانی داشتیم اما آمار طلاق در استان در سال‌های 96 و 97 کاهش یافت.
  بنا به گفته تقوی مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد: کهگیلویه و بویراحمد با بحران ازدواج روبه‌رو است و گفت: امسال ۶ درصد کاهش ازدواج را داشتیم. بر اساس آمار ازدواج سال 96، ۱۵ درصد کاهش ازدواج را در سال گذشته داشتیم و با بحران مواجه بودیم، امسال هم ۶ هزار و ۵۴ مورد ازدواج به ثبت رسیده که ۵ درصد کاهش ازدواج است.
وی همچنین گفت: سال ۹۴ و ۹۵ وضعیت بحرانی در طلاق را داشتیم در حالی که سال ۹۶ و ۹۷ شیب طلاق کاهش داشته است.
جلسات شورای ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد خروجی‌محور باشد
علی‌محمد احمدی همچنین در این جلسه با تأکید بر خروجی‌محور بودن جلسات این شورا گفت: صرف جلسات شورا ارائه گزارش نیست بلکه اگر جلسه‌ای تشکیل می‌دهیم باید خروجی‌محور باشد و مصوبه‌ای که از جلسات بیرون می‌آید پیشرفت استان شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تحقق برنامه‌ها بدون توجه به آمار جمعیتی امکان‌پذیر نیست و اگر به آمار جمعیتی توجه نداشته باشیم پاسخ درستی دریافت نخواهیم کرد.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ساختار مناسبی برای ساماندهی این حوزه در مناطق شهری و روستایی با هدف ثبت دقیق آمار معین شود، همچنین در این راستا وظایف دستگاه‌ها احصا تا آمار متوفیان را به شکل دقیق داشته باشیم.
وی عنوان کرد: ما اینجایم که مشکلات مردم رارفع کنیم و گره‌ای از کار انها باز کنیم.
به گزارش فارس، در این نشست با حضور استاندار از تندیس سه تن از مشاهیر استان رونمایی شد.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1