تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۴۰۶۷۸۹
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بعد از انقلاب:

250 پروژه آب با اعتبار 3000 میلیارد ریال در استان انجام گرفت

۲
۱
250 پروژه آب با اعتبار 3000 میلیارد ریال در استان انجام گرفت
کبنا ؛علی داوودی‌مهر مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی تقریباً هیچ پروژه آبی در استان اجرا نگردیده و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی از آغازین روزهای شروع دوره چهل ساله انقلاب تاکنون بیش از 250 پروژه در قالب طرح‌های متعدد در بخش آب توسط شرکت اب منطقه‌ای با اعتباری بالغ بر 3000 میلیارد ریال در استان انجام پذیرفته که نقطه عطف این فعالیت‌ها طی سفر پر برکت رهبر فرزانه انقلاب به استان و آغاز پروژه‌های مهمی از جمله سدهای کوثر، شاه قاسم و ... می‌باشد که هم اکنون در مدار بهره برداری بوده و بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر از هموطنان و هم استانی‌هایمان از اهداف این پروژه‌ها بهره مند می‌باشند.
علاوه بر موارد فوق صدور مجوز بهره برداری از آبهای سطحی به میزان 2841 فقره، صدور مجوز حفر و بهره برداری 3328 حلقه چاه از آبهای زیر زمینی از سری خدمات ارزنده بخش آب به متولیان مصرف در زمینه‌های شرب، صنعت و کشاورزی بوده و طی چند سال اخیر علاوه بر سدهای کوثر و شاه قاسم بخشی از تلاش همکاران بخش آب استان شامل احداث 5 نیروگاه برق آبی با ظرفیت اسمی 8/ 16 مگاوات، احداث 7 طرح تغذیه مصنوعی با ظرفیت تغذیه سالیانه حدود 17 میلیون متر مکعب، احداث 7 شبکه آبیاری و زهکشی با ظرفیت بیش از 9000 هکتار، ساماندهی رودخانه‌های استان در نقاط حادثه خیز بیش از 5 /33 کیلومتر، تعیین حریم 735 کیلومتر از رودخانه‌های استان و دهها خدمات ارزنده دیگر می‌باشد که در اسلایدهای بعدی به برخی از این خدمات اشاره خواهد شد.
به غیر از موارد مطروحه طی سال‌های اخیر علی الخصوص دو ساله اخیر حدود 53 پروژه در قالب 27 طرح و حدود 100 فعالیت و زیر پروژه در قالب یک طرح و 11 پروژه اصلی تحت عنوان احیاء و تعادل بخشی منابع آب توسط این شرکت در دست اقدام می‌باشد و نهایتاً در صورت خروجی مثبت تمامی طرح‌های در دست مطالعه و اجرا بیش از ششصد میلیون متر مکعب از آبهای استان قابل مهار و استحصال می‌باشد و علاوه بر رفع نیازهای شرب و صنعت استان تا افق 1425، آب مورد نیاز کشاورزی 20،000 هکتار از اراضی دیم و مستعد استان قابل تامین و بیش از 30،000 شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌گردد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سوریلند
Iran, Islamic Republic of
خوب توجه کردید؟ 30 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم! استاد خود وزیر کار توی کشور 30000 هزار شغل ایجاد نکرده، بعد شما چطور چنین ادعایی میکنی؟ هم مث آب کنتور داشت!
کشاورزان دیل
Iran, Islamic Republic of
اب منطقه ای استان به روستای دیل وارو.چون کار مشاوره ای سد تنگ اسیاب دیل توسط پاراب فارس ویک شرکت دیگر ب این همه پول که به شرکت دادند ولی متاسفانه بدون هیچ دلیل مانع سد شدند در صورتی که هفت ماه اب که از سرچشمه که در فصل تابستان بالای 25 اینچ وهمچنین در پایز و زمستان یکی از رودخانه های بزرگ استنان رودخانه دیل میباشد حال مسولین ونماینده در دو سال کذشته قول به مردم دادند ولی قول. این روستا یکی از روستاهای محروم میباشد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1