تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب : ۴۰۵۴۴۳
تشکل‌های دانشجویی خطاب به رئیس کل‌دادگستری و استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیانیه‌ی صادر کردند

آقای مزارعی مردم منتظر بارش بارانی عدالت افرین هستند / کی با مدیران متخلف عملاً برخورد می‌شود / آقای احمدی شما در شعار دادن شهره عام و خاص هستید؟ / شعارهایتان کی و کجا به منصه عمل در می‌آید؟ / بیداد در دستگاه سلامت

۱
۰
آقای مزارعی مردم منتظر بارش بارانی عدالت افرین هستند / کی با مدیران متخلف عملاً برخورد می‌شود / آقای احمدی شما در شعار دادن شهره عام و خاص هستید؟ / شعارهایتان کی و کجا به منصه عمل در می‌آید؟ /  بیداد در دستگاه سلامت
کبنا ؛تشکل‌های دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با ارسال بیانیه‌ی خطاب به حجت‌الاسلام مزارعی رئیس‌کل دادگستری استان و علی محمد احمدی استاندار خواستار برخورد با مدیران متخلف شدند.
به گزارش کبنا، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج و انجمن مستقل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این بیانیه‌ی نوشته‌اند که عدل و عدالت، هرچیزی را در جای خود می‌نهد در حالیکه بخشش آن را از جای خود خارج می‌کند. عدالت تدبیر عمومی است در حالیکه بخشش گروه خاصی را شامل می‌شود.. پس عدالت شریف و برتر است.. امام علی (ع)(نهج البلاغه /حکمت ۴۳۷/ص ۷۳۵)
همچنین در این بیانیه‌ی خطاب به رئیس رئیس کل دادگستری و استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد آمده است؛ نیک می‌دانید هنگامی که جناب آقای استاندار، برای اولین بار با صراحت، از وجود ۵۰ نفر از یک طایفه در یک اداره به عتوان نمونه‌ای از استخدام‌های بی ضابطه  صحبت کردند، این دانشجویان بودند که در حمایت از ایشان قیام کردند و گفتند و نوشتند و اعلام همکاری نمودند. در قضایای اخیر، هرچند با تاخیر، هنگامی که مدیرکل محترم دادگستری استان، دادستان مرکز استان و سازمان بازرسی استان در اقدامی انقلابی و با صراحت از عزم جدی دستگاه قضایی در مبارزه با مفاسد، علناً صحبت و عملاً اقدام کردند، این دانشجویان بودند که  بغض چند ساله آنان ترکید و برای حمایت از دستگاه قضایی در محافل مختلف کشوری و استانی به روشنگری عمومی پرداختند تاجایی که دسته‌های مردمی به سمت دادگستری برای تشکر و حمایت راه افتادند. حال این حمایت‌ها ادامه و نسیمی از امید در دل مردم  استان وزیدن گرفت و رعد و برق‌هایی از دستگاه قضایی در استان، زمینه را برای بارش بارانی عدالت افرین  محیا ساخت، بارانی که هنوز مردم منتظرش هستند.
در ادامه نیز آمده است؛ رصدهای میدانی، نشان می‌دهد که به احتمال سیستم قضایی استان، در مرحله نهایی اقدام، خصوصاً در  دادگاه‌های تجدید نظر، دچار نوعی تساهل و مصلحت اندیشی های شده که امیدها را یکباره به تردید واداشت. خصوصاً آنجا که  برخی مدیران کل ادارات و شرکت‌ها  و دوایر  استانی به  انفصال، اجرای حد (شلاق) محکوم می‌شوند، اما در دادگاه‌های تجدید نظر، به طرق مختلف به تخفیف و تعلیق‌های کم نظیری تنزیل  پیدا می‌کنند که قبل از هرچیز، اقتدار خود دست قضایی را خدشه دار خواهد کرد. گلایه ما این است، که با اقتدار و شجاعتی که این روزها از دستگاه قضایی در استان به متن جامعه مخابره می‌شود، این تناقض رفتاری در دادگاه تجدید نظر چگونه برطرف می‌شود؟
در بخش دیگری از این بیان آورده‌اند که اگر  فشارهای عناصر قدرت و سیاست این اندازه  در اجرای قانون با مدیران متخلف موثر است! در محکمه عدل الهی و در پیشگاه ملت، و قضات شجاع  انقلابی چگونه می‌خواهید پاسخگو باشید؟ آیا در پرونده‌های مردم عادی یا یک مدیر بدون پشتوانه  همین گونه برخورد می‌کنید؟ ما از انفصال و حبس مدیرانی که قاعدتاً با پشتوانه خاصی دست به تخلفاتی زده‌اند، چشممان در این استان آب نمی‌خورد، اما حکم شلاقی که خودتان گفتید، چرا اجرا نمی‌شود؟
همچنین در بخش دیگری از این بیانیه‌ای نوشته‌اند که آیا این نوع رفتارهای قضایی باعث جسور شدن دیگر مدیران متخلف و دلسرد شدن مدیران و پاک دست و قضات شجاع می‌شود که نمونه عینی آن در دستگاه سلامت استان بیداد کرده و انشالا عن قریب، به اطلاع عموم خواهیم رساند.
در ادامه این بیانیه‌ی آمده است که؛ اما سخنی چند با استاندار محترم، جناب آقای دکتر احمدی، شما در شعار دادن شهره‌ی عام وخاص هستید، شعارهای شایسته سالاری، قانون گرایی و مبارزه با استخدام‌های فله‌ای، بازدیدهای سرزده و تشرهای گاه و بی گاه، کی و کجا و چگونه قرار است، به منصه عمل درآید؟
زخم‌های مردم استان کهگیلویه و بویراحمد عمیق‌تر از آن است که با گفتار درمانی تسکین یابد و رفتار شما در  شعار و عمل از دیدگان دانشجویان و مردم مخفی نمی‌ماند؟
بالاخره اگر شما نمی خواهید با مدیران متخلف، محکوم شده برخورد کنید، مطمئن باشید صبر ما حدی دارد و تا عزل مدیران محکوم شده، اقدام نکنید، دست از مطالبه گری بر نمی‌داریم
و اگر نمی‌توانید، هم صادقانه اعلام کنید تا ما به وظیفه خود انگونه که تشخیص می‌دهیم اقدام نمایبم.
جناب استاندار، شما دانشگاهی هستید و شما را خوش ذات می دانیم، آیا هنوز به نتیجه نرسیده‌اید که، هرج مرج قیمت‌ها در بازار استان و خصوصاً شهر یاسوج در صنوف مختلف، مستقیماً به ناکارآمدی مدیران صنعت و معدن و تجارت استان و شهرستان‌ها بر می‌گردد؟ کی می‌خواهید اقدام کنید؟
نمایندگان قوا در  استان خواهشا به اعتماد عمومی مردم این سرمایه بزرگ اجتماعی نظام فکر کنید؟
در پایان این بیانیه‌ی آمد که منتظر اقدامات مشترک شما و دستگاه قضایی خواهیم ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
United States
فکر کنم. بر قرار شدf
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1