تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۴۰۴۸۸۱
در نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطرح شد

شاهکار آب منطقه‌ای + پاسخ جالب استاندار کهگیلویه و بویراحمد/ دست شرکت نفت به آب‌های زیرزمینی رسید / احمدی: نوروزی درست می‌گوید / آقای لدنی خون دل خوردیم، شما چه کار کردید؟

۱۰
۰
شاهکار آب منطقه‌ای + پاسخ جالب استاندار کهگیلویه و بویراحمد/ دست شرکت نفت به آب‌های زیرزمینی رسید / احمدی: نوروزی درست می‌گوید / آقای لدنی خون دل خوردیم، شما چه کار کردید؟
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر پساب وارد شده به رودخانه بشار سلامت مردم را تهدید می‌کند لذا آب و فاضلاب شهری طرح تصفیه‌خانه یاسوج را به نتیجه برساند.
نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی پیش از ظهر امروز به ریاست علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که خرید پساب فاضلاب شهر یاسوج و روند واگذاری پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به بخش خصوصی از جمله دستور کارهای این نشست بود‌‌.
در ابتدای این نشست سید علی لدنی‌نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری با بیان اینکه مطالعه تصفیه‌خانه شهر یاسوج آماده است، گفت: همزمان با تصفیه‌خانه فاضلاب یاسوج، مطالعه فاضلاب گچساران هم آغاز شده است.
وی عنوان کرد: بخش کشاورزی، صنعتی و سایر حوزه‌ها مصرف کننده پساب‌های تصفیه‌خانه شهر یاسوج هستند و در حال حاضر شهرداری یاسوج در حال مطالعه است که پساب‌ها به کدام ناحیه پایانی این شهر اختصاص داده شود.
این مسوول تصریح کرد: متولی اجرای خط انتقال پساب فاضلاب شهرداری است اما دفتر فنی و آب و فاضلاب به شهرداری کمک می‌کنند.
در ادامه حسن نوروزی با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای تنها دستگاه‌ها متولی در حوزه پساب فاضلاب است، گفت: آب منطقه‌ای آب مجانی به شهرداری و شرکت نفت می‌دهد و افتخار می‌کند که این کار را انجام می‌دهد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شرکت نفت و‌ گاز گچساران که باید خیرش به استان برسد اما از ۲۵ حلقه چاه دشت امامزاده جعفر آب برداشت می‌کند‌.
وی با بیان اینکه مسوولان آب منطقه‌ای می‌گویند ما ایثار می‌کنیم که از آب شرب برای کارواش‌ها و ...استفاده می‌شود، گفت: آب مصرفی در واحدهای صنعتی و کشاورزی و پروژه‌های بزرگ نباید از چاه باشد بلکه آب منطقه‌ای آنها را موظف کنند تا از پساب‌های تصفیه شده استفاده کنند.
گوهرگانی معاون اقتصادی استاندار هم از روند برداشت آب توسط شرکت نفت انتقاد کرد و افزود: شرکت نفت به راحتی آب سفره‌های زیرزمینی را برداشت می‌کند و آب منطقه‌ای هم اجازه برداشت می‌دهد که نباید این کار صورت بگیرد.
در ادامه علی داودی‌مهر مدیرعامل شرکت آب منطقه با انتقاد از سخنان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در خصوص واگذاری آب مجانی به شرکت نفت، شهرداری‌ها و حتی کارواش‌ها گفت: مگر می‌شود درب این واحدها و کارواش‌ها را قفل کنم.
وی ادامه داد: شاهکار آب منطقه‌ای تخصیص آبی است که از سد چم‌شیر برای استان گرفته است.
داودی‌مهر خطاب به حسن نوروزی گفت: آقای نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از این شرکت طرح مطالعاتی نمی‌خواهد و به پروژه‌های ما اعتبار نمی‌دهد.
در ادامه نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دفاع از حسن نوروزی گفت: ۹۹ درصد پروژه‌های آب منطقه‌ای ملی است و اصلا ربطی به نوروزی و سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان ندارد.
احمدی گفت: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی حرف درستی می‌زند تا زمانی که آب منطقه‌ای آب مجانی به شهرداری‌ها می‌دهد که در جداول بریزد اوضاع از این بهتر نمی‌شود‌، شرکت آب منطقه‌ای اولین گامی که باید بردارد این است که بهره‌برداری دستگاه‌ها از چاه‌ها را قطع کند و به میزان پساب تصفیه شده آنها را ملزم به استفاده از پساب کند.
وی در واکنش به صحبت‌های آب منطقه‌ای و شاهکار این شرکت گفت: اگر شاهکار می‌کردید باید ۱۰ سال پیش سد تنگ سرخ به نتیجه می‌رسید.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: وقتی در کارواشی از آب شرب استفاده می‌شود درب آن واحد باید قفل و تعطیل شود، میلیاردها تومان هزینه شد و سیستم فاضلاب ایجاد کردیم که کارواش‌ها و واحدها  از آب شرب استفاده کنند؟
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از آب و فاضلاب شهری هم انتقاد کرد و افزود: شروع عملیات تصفیه‌خانه یاسوج سال ۱۳۸۰ بوده از آن زمان تاکنون چه اقدامی انجام شده است؟در حال حاضر ورود پساب فاضلاب به رودخانه بشار، سلامت مردم را تهدید می‌کند لذا آب و فاضلاب شهری طرح مطالعاتی یاسوج را به نتیجه برساند بعد به سراغ طرح‌های گچساران و دهدشت برود، در نشست آینده اقتصاد مقاومتی فقط در خصوص طرح شهر یاسوج گزارش ارائه شود
وی در خصوص سهم استان از سد چم شیر گفت: خون دل خوردیم و اعتبار ادامه پروژه چم‌شیر را گرفتیم که آب این سد برود برای استان بوشهر و سایر استان‌ها؟سهم استان در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و شرب قبل از آبگیری مشخص شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عدم اطلاع جهاد کشاورزی از تخصیص آب چم‌شیر به بخش کشاورزی انتقاد کرد و گفت: جهاد کشاورزی از تخصیص آب سد برای بخش کشاورزی بی‌خبر است، برنامه برای استفاده حوزه کشاورزی از ۶۰ میلیون مترمکعب ارائه شود، چرا که میلیاردها تومان اعتبار برای احداث سد نگرفتیم که آب پشت سد تبخیر شود یا برود برای استان‌ها دیگر!
احمدی در خصوص دستور کار دوم این نشست و عدم ارائه طرح‌های آب منطقه‌ای طبق زمان‌بندی اعلام شده گفت: آب منطقه‌ای قرار بود ۲۷ مهر طرح‌های خود را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای واگذاری به بخش خصوصی اعلام کند اما ۳۸ روز می‌گذرد و طرحی ارائه نکرده است.
وی ادامه داد: داودی مدیرعامل شرکت معتقد است که فضای استان باید عوض شود، توصیه می‌کنم مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فضای اطراف خودش را عوض کند و نه اینکه نامه‌ معرفی پروژه‌ها را بعد از ۳۸ روز ایمیل نکند که اگر این مورد اصلاح شود بقیه موارد هم اصلاح خواهد شد.
وی در بخش پایانی سخنان خود در خصوص روند واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی گفت: علی‌رغم اینکه کهگیلویه و بویراحمد استان کوچکی است اما پیمانکار و سایت و شبکه خبری زیادی دارد.
وی عنوان کرد: استان ۱۸۰۰ پیمانکار دارد و باید این روال را کنار بگذاریم که پیمانکاران ما پل بسازند، پیمانکاران باید در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی سهیم شوند چراکه برای آنها زیانبار نیست.(منبع: فارس)
نام شما

آدرس ايميل شما

جنگزده
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار
آقای .هفته ای چهارروزدرتهران به سرمیبرد
چطورمیخواهدبرای استان برنامه داشته باشد.وهمه دستگاههای . هم چشم وگوش
کاشیما
Iran, Islamic Republic of
فضای اطرافش رو که با دستور بهارستان باید عوض کنه. بنده خدا پروژه هاش رو به با اسم پیمانکار میشناسه. مثلا پروژه سد تنگ سرخ رو میگن پروژه
Iran, Islamic Republic of
پل سوم بشار افتضاح
پساب اب و فاضلاب شهری
اب منطقه ای
کار آفرینی
سیب سیسخت و مرکبات دهدشت رو نمیتونن بسته بندی کنند در سمینار و کنفرانس اسلواکی با زبان لری کنفراس میدن.
خدایا خودت رحم کن
بهزادی ریس شورای اسلامی دیل
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندارمحترم باسلام اب سد کوثرکه در یکمتری روستای ارو وچند کیلومتری روستای دیل میباشد سزاواراست که اب به این دوروستا علل الخصوص روستای دیل که بزرگترین روستای گچساران ودومین روستای استان که دارای بیست شش شهید والامقام تقدیم این انقلاب کرده است وحال هم اکنون باغات خشک شده است ومردم نگران ودر حال مهاجرت به شهرها هستند اقای استاندار ببین چه ظلمی به این مردم ولایت مدار شده لذا شورا ودهیار مکاتبات زیادی انجام دادهایم ولی متاسفانه تا حالا اقدامی صورت نگرفته از حضرتعالی استدعا داریم دستورات لازم را مبذول فرماید با تشکر
سیددست افکن...ملت
Iran, Islamic Republic of
مهندس لدنی نژادازمدیران متخصص وکاربلددرحوزه کاری خودش میباشد...انصافاهم مجموعه آبفا وهم مردم استان ازعملکردمهندس لدنی نژادوکارکنان آبفاشهری بسیار راضی هستن..
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
. بی
کارمندان
Iran, Islamic Republic of
کارمندان وکارکنان هیچ دل خوشی. فرمایش نکنید جانم.
Iran, Islamic Republic of
دختری که مدرازش تعریف میکند فقطبرای پسرخاله خوب است
Iran, Islamic Republic of
آقای استلندار:
مگر شما از سد چمشیر تخصیص آب گرفته اید؟؟؟
لطفا بدون اطلاع از روند کار نظر ندهید.
بروید مطالعه کنید و ببینید چه کسی تخصیص آب از سد کوثر را چندین برابر کرد؟؟؟
اگر دستگاهی موفقیت داشت به نام شماست؟؟؟
و اگر پروژه به سرانجام نرسید تقصیر از آن ها است؟؟؟
مگر میشود؟؟؟
اگر استان بیشترین سهمیه آب را دارد به دلیل سماجت و پیگیری و اصرار های فراوان مهندس لدنی نژاد بوده است.
شما کجا بودید؟؟؟
در باره تصفیه خانه نیز بهتر است روند کار را مطالعه کنید تا متوجه روند کار بشوید...
مگر چند وقت است به این استان آمده اید که همه موفقیت ها را به خود نسبت می دهید؟؟؟
همین پل سوم بشار را شما افتتاح کردید کافی است.
شما در تمام مدتی که در این استان بوده اید؛ مشغول جایگزین کردن همشهری هایتان به جای نیروهای بومی استان بوده اید...
فقط مدیر مدارس را هنوز همشهری شما نیستند...
بکلو
Iran, Islamic Republic of
آقای نوروزی جنابعالی چه تخصصی در آب دارید که اظهار نظر می کنید؟
البته ببخشید حواسم نبود که برادرتان رئیس اداره آب دنا هست
حتما تخصص دارید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1