تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۴۰۳۳۸۷
در شورای برنامه‌ ریزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

احمدی: من از واگذاری زمین‌های ملی با این روش مشکوکم و ابهام‌انگیز است / ثروت‌های استان قربانی چه برنامه‌های می‌شود / شیوه جالب مخالفت «نوروزی» با طرح‌های گردشکری

۵
۰
احمدی: من از واگذاری زمین‌های ملی با این روش مشکوکم و ابهام‌انگیز است / ثروت‌های استان قربانی چه برنامه‌های می‌شود / شیوه جالب مخالفت «نوروزی» با طرح‌های گردشکری
کبنا ؛شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار استان برگزار شد و بررسی طرح‌های گردشگری یکی از دستورکارهای این جلسه بود.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار استان و با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و عزیز فیلی معاون امور عمرانی و جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی و جمع زیادی از مدیران عضو این شورا برگزار شد.
در این نشست 14 طرح تولیدی، گردشگری و صنعتی بحث و بررسی بررسی شد که طرح گردشگری منطقه جنگون با زیربنایی 852 مترمربع و 14 نفر اشتغالزایی و همچنین طرح‌های گردشگری سروک از مجموعه این طرح‌ها بود. همچنین طرح‌های گردشگری دیگری در شهرستان‌های گرمسیری و سردسیری در این جلسه نیز مورد بحث وبررسی شد.
محمود باقری مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در توضیح و اهمیت این طرح، اظهار کرد: شهر یاسوج با تراکم گردشگران روبرو است، و ما باید از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه مکان‌های اقامتی و گردشگری بهره ببریم.
در ادامه وقتی که از طرح‌های گردشگری زیادی در جلسه شورای برنامه ریزی استان نام برده می‌شد، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: من حقیقتاً از واگذاری زمین‌های منابع طبیعی به این طرح‌های گردشگری به این شکل مخالفم هستم، و واگذاری زمین‌های ملی بدون حساب و کتاب را ابهام دار می دانم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه من مخاتلفتی با این طرح‌های گردشگری ندارم، اظهار داشت: صرف اینکه ثروت‌های ملی را قربانی اینگونه تسهیلات کنیم که خیلی سود و نفع چندانی برای مردم هم ندارند را به صلاح استان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌دانم.
وی افزود: نباید منابع ملی‌مان از جمله جنگل منابع طبیعی و آب را بدون فایده چندانی هدر بدهیم.
احمدی درادامه گفت: سروک و یاسوج و اطراف آن از نظر تنوع گیاهی و ساختار اقلیمی جایگاه ممتازی دارند، لذا باید طرح‌های گردشگری را در مکان‌های تعریف کنیم که آینده خودش به معضلی تبدیل نشود، یعنی ما در سروک که چند سال آینده شهر یاسوج توسعه پیدا می‌کند، یک مکان تفریحی و اقامتی احداث بکنیم و خانه‌های مسکونی نیز در همان جا احداث گردد.
وی خطاب به محمود باقری مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید قدری با حوصله و کارشناسی شده طرح‌های گردشگری را در کارگروه‌های تخصصی تصویب کنید.
بنا بر این گزارش، همزمان با ارائه طرح‌های گردشگری و توضیح محمود باقری مدیرکل گردشگری استان آقای نوروزی سر خود را تکان می‌داد که باقری مدیرکل گردشگری استان گفت: آقای نوروزی همیشه با طرح‌های گردشگری مخالفت می‌کنند و الان هم که گردنشان را تکان می‌دهند، حتماً می‌خواهند با طرح‌های ما مخالفت کنند. علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه توضیحات محمود باقری، گفت: مراقب گردن آقای نوروزی باشید که دو باره گردن خود را تکان ندهد.
 
 صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تاسیس می‌شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی در شهرستان‌های استان با توجه به ظرفیت‌های موجود تاسیس می‌شود.
 حسن نوروزی اظهار داشت: تاسیس صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی در شهرستان‌های این استان با هدف پویایی و رونق این بخش با توجه به ظرفیت‌های موجود در دستور کار بوده و برای محقق این مهم 40 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده می‌شود.
وی با بیان اینکه برای 8 شهرستان استان 40 میلیارد تومان برای راه اندازی صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی اختصاص یافته است، عنوان کرد: از محل ماده 23 رسیدگی به تخلفات رانندگی 2 میلیارد و 880 میلیون تومان به این استان اختصاص یافته است.
نوروزی از توزیع توزیع کمک‌های اعتباری فنی در دو مرحله به ترتیب 72 میلیارد و 900 میلیون تومان و 5 میلیارد تومان  خبر داد و افزود:  این میزان اعتبار در اختیار فرمانداران قرار می‌گیرد وباید در نشست‌های بعدی اینکه به کدام بخش‌ها اختصاص یافته را گزارش دهند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از محل اعتبارات ردیف متوازن ملی 3 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مطالبات پیمانکاران دو شهرستان بویراحمد و دنا اختصاص یافت.
وی بیان کرد: 98 میلیارد تومان از اعتبارات نفت سال گذشته استان تخصیص یافت ولی نقدینگی نداشت که ابتدای امسال 49 میلیارد تومان آن و هم اکنون نیز 40 میلیارد تومان دیگر ان ابلاغ شده است.
نوروزی تصریح کرد: برای جبران خسارات زلزله 4.7 ریشتری اردیبهشت ماه امسال در دو شهرستان بویراحمد و دنا دولت 39 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه‌ای، 8 میلیارد تومان تملک و 170 میلیارد تومان نیز تسهیلات اختصاص داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
درودبرجناب دکتراحمدی حرف دلی خیلی هارادرمورواگذاری اراضی ملی زدیدلطفامنطقه دشتک سی سخت به صورت ویژه بررسی نماییدکه به چه افرادی واگذارشده است وطرح گردشگری هم درانجااجرانشده است
Iran, Islamic Republic of
در ایام نوروز بیشترین توجه گردشگران به مناطق گرمسیری استان هست و خواهش دارم از مسئولین که برای این مناطق هم زیرساختهای مناسب رو فراهم کنن. به علت نبود این زیرساختها گردشگران توقف طولانی در این مناطق ندارن و از استان خارج میشن بدون اینکه حاصلی برای مردم داشته باشه جز تولید زباله
تيرتاجى
Iran, Islamic Republic of
درود بر دكتر نوروزى كاردان👏👏
احمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت جناب آقای استاندار ، تو رو خدا بیتیید دردشتک سی سخت زمینی که یکسال پیش واگذار گردیده ببینید ، بررسی کنید چطور زمین با این همه بوته گینه واگذار شده برای چه چیزی واگذار گردیده ، چه استفاده ای ازش میشه و در کنار همین رمین به همسایه بگید یک بوته از این گینه ها آتش بزن ببین منابع طبیعی چه بر سرش میاره
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندار شما رو بخدا به فریاد طبیعت و مردم برسید این طرحهای ابکی که هم طبیعت و هم سرمایه ها رو بر باد میده
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1