تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۴۰۲۶۲۹
به مناسبت هفته دولت صورت گرفت؛ 

تشریح عملکرد اداره فنی و حرفه ای باشت در سال جاری

۰
تشریح عملکرد اداره فنی و حرفه ای باشت در سال جاری
کبنا ؛به مناسبت هفته دولت صورت گرفت؛ 
تشریح عملکرد اداره فنی و حرفه ای باشت در سال جاری 
رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان باشت به مناسبت فرارسیدن هفته دولت ، عملکرد این اداره را در ۵ ماهه نخست سال جاری تشریح کرد. 
مسعود روانگرد ابراز داشت: این اداره در ۵ ماهه نخست سال جاری در دو بخش دولتی و خصوصی اقدام به برگزاری دوره های مختلف حرفه آموزی نموده است.
وی افزود: در بخش دولتی بالغ بر 69763 نفر ساعت معادل 275 نفر دوره کاراموزی به تعداد 30 دوره در شهرستان باشت برگزار و به حرفه آموزان آموزش های لازم اداه شده است.
روانگرد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش خصوصی، نیز گفت: 45 نفر در حرفه های زعفران کاری در روستاهای بهره عنا و چاه تلخ و آموزش رایانه شهرستان باشت از جمله این اقدامات بود.
رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان باشت گفت: حرفه آموزان آموزش در خوشه های صنعت، کشاورزی، خدمات، فرهنگ و هنر در رشته های خیاطی ، صنایع دستی، زراعت، رایانه، برق خودرو، ایمنی و بهداشت در مرکز باشت و روستاهای سرآبیز، منصورآباد، آبدهگاه، بهره عنا، چاه تلخ و مرکز ترک اعتیاد را به انجام رسانده اند. 
روانگرد بیان داشت: حرفه های زعفران کاری و سازنده حرفه های نمدی برای نخستین بار در این شهرستان برگزار شده است.
وی ادامه داد: مرکز آموزش فنی و حرفه ای با هدف ارتقاء سطح مهارت های شاغلین و کارجویان شهری و روستایی آموزش های خود را به صورت رایگان با کادری مجرب به جامعه هدف ارائه می نماید که در قالب آموزشهای آزاد و تفاهم نامه ای برگزار می شود.
رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان باشت بیان داشت: در بحث اموزش های آزاد، کارآموزان به صورت رایگان و آزاد به مرکز مراجعه نموده و آموزش ها انجام می شود.
روانگرد ادامه داد: در بحث تفاهم نامه ای نیز با انعقاد تفاهم نامه با ادارات و نهادهای مختلف مانند بهزیستی، کمیته امداد، نیروی انتظامی، بسیج سپاه ناحیه ، بنیاد شهید و وزارت کشور فعالیت می نماید. 
وی با اشاره به آمار حرفه آموزان در بخش های مختلف در سال جاری ، ابراز داشت: در ۵ ماه نخست سال جاری تعداد 25 نفر از بهزیستی، 12 نفر از بسیج ناحیه سپاه، 16 نفر از نیروهای انتظامی و سربازان، بیش از 100 نفر از کمیته امداد و بیش از 100 نفر از طرف وزارت کشور که مربوط به زنان بی سرپرست و بدسرپرست بوده اند جهت حرفه آموزی معرفی و آموزش های لازم را فرا گرفته اند.
رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان باشت از برگزاری سه دوره آزمون برای حرفه آموزان نیز خبر داد و گفت: مرحله چهارم آن نیز در 16 شهریور برگزار خواهد شد.
روانگرد بیان داشت: در تاریخ 6 شهریور 97 آزمون عملی کاراموزانی که در 2 مردادماه سال جاری آزمون کتبی داده بودند انجام شد.
وی ابراز داشت: در پایان به کسانی که در آزمون های کتبی و عملی موفق به کسب امتیاز لازم شوند گواهینامه درجه 2 بین المللی داده می شود که در بیشتر کشورها معتبر خواهد بود. 
رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان باشت در ادامه از حمایت های فرماندار، کمیته امدادف بهزیستی و نیروی انتظامی تقدیر کرد. 
روانگرد با اشاره به خرید لوازم مصرفی در ۵ ماهه نخست سال جاری ف گفت: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته در ۵ ماهه نخست سال جاری موفق به خرید لوازم و سایل مصرفی شدیم و با خرید دو دستگاه کولر مشکل سرمایشی کارگاه تقریبا برطرف شده است.
وی خواستار حمایت از سوی مدیرکل فنی و حرفه ای و فرماندار جهت تخصیص اعتبار برای تجهیز کارگاه ها شد. 
خبرنگار فتح الله پوران پور 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1