کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به مناسبت هفته دولت صورت گرفت؛ 

تشریح عملکرد اداره فنی و حرفه ای باشت در سال جاری

7 شهريور 1397 ساعت 18:52

رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان باشت به مناسبت فرارسیدن هفته دولت ، عملکرد این اداره را در ۵ ماهه نخست سال جاری تشریح کرد.


به مناسبت هفته دولت صورت گرفت؛ 
تشریح عملکرد اداره فنی و حرفه ای باشت در سال جاری 
رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان باشت به مناسبت فرارسیدن هفته دولت ، عملکرد این اداره را در ۵ ماهه نخست سال جاری تشریح کرد. 
مسعود روانگرد ابراز داشت: این اداره در ۵ ماهه نخست سال جاری در دو بخش دولتی و خصوصی اقدام به برگزاری دوره های مختلف حرفه آموزی نموده است.
وی افزود: در بخش دولتی بالغ بر 69763 نفر ساعت معادل 275 نفر دوره کاراموزی به تعداد 30 دوره در شهرستان باشت برگزار و به حرفه آموزان آموزش های لازم اداه شده است.
روانگرد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش خصوصی، نیز گفت: 45 نفر در حرفه های زعفران کاری در روستاهای بهره عنا و چاه تلخ و آموزش رایانه شهرستان باشت از جمله این اقدامات بود.
رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان باشت گفت: حرفه آموزان آموزش در خوشه های صنعت، کشاورزی، خدمات، فرهنگ و هنر در رشته های خیاطی ، صنایع دستی، زراعت، رایانه، برق خودرو، ایمنی و بهداشت در مرکز باشت و روستاهای سرآبیز، منصورآباد، آبدهگاه، بهره عنا، چاه تلخ و مرکز ترک اعتیاد را به انجام رسانده اند. 
روانگرد بیان داشت: حرفه های زعفران کاری و سازنده حرفه های نمدی برای نخستین بار در این شهرستان برگزار شده است.
وی ادامه داد: مرکز آموزش فنی و حرفه ای با هدف ارتقاء سطح مهارت های شاغلین و کارجویان شهری و روستایی آموزش های خود را به صورت رایگان با کادری مجرب به جامعه هدف ارائه می نماید که در قالب آموزشهای آزاد و تفاهم نامه ای برگزار می شود.
رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان باشت بیان داشت: در بحث اموزش های آزاد، کارآموزان به صورت رایگان و آزاد به مرکز مراجعه نموده و آموزش ها انجام می شود.
روانگرد ادامه داد: در بحث تفاهم نامه ای نیز با انعقاد تفاهم نامه با ادارات و نهادهای مختلف مانند بهزیستی، کمیته امداد، نیروی انتظامی، بسیج سپاه ناحیه ، بنیاد شهید و وزارت کشور فعالیت می نماید. 
وی با اشاره به آمار حرفه آموزان در بخش های مختلف در سال جاری ، ابراز داشت: در ۵ ماه نخست سال جاری تعداد 25 نفر از بهزیستی، 12 نفر از بسیج ناحیه سپاه، 16 نفر از نیروهای انتظامی و سربازان، بیش از 100 نفر از کمیته امداد و بیش از 100 نفر از طرف وزارت کشور که مربوط به زنان بی سرپرست و بدسرپرست بوده اند جهت حرفه آموزی معرفی و آموزش های لازم را فرا گرفته اند.
رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان باشت از برگزاری سه دوره آزمون برای حرفه آموزان نیز خبر داد و گفت: مرحله چهارم آن نیز در 16 شهریور برگزار خواهد شد.
روانگرد بیان داشت: در تاریخ 6 شهریور 97 آزمون عملی کاراموزانی که در 2 مردادماه سال جاری آزمون کتبی داده بودند انجام شد.
وی ابراز داشت: در پایان به کسانی که در آزمون های کتبی و عملی موفق به کسب امتیاز لازم شوند گواهینامه درجه 2 بین المللی داده می شود که در بیشتر کشورها معتبر خواهد بود. 
رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان باشت در ادامه از حمایت های فرماندار، کمیته امدادف بهزیستی و نیروی انتظامی تقدیر کرد. 
روانگرد با اشاره به خرید لوازم مصرفی در ۵ ماهه نخست سال جاری ف گفت: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته در ۵ ماهه نخست سال جاری موفق به خرید لوازم و سایل مصرفی شدیم و با خرید دو دستگاه کولر مشکل سرمایشی کارگاه تقریبا برطرف شده است.
وی خواستار حمایت از سوی مدیرکل فنی و حرفه ای و فرماندار جهت تخصیص اعتبار برای تجهیز کارگاه ها شد. 
خبرنگار فتح الله پوران پور 
 


کد مطلب: 402629

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/402629/تشریح-عملکرد-اداره-فنی-حرفه-باشت-سال-جاری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1