تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۴۰۲۱۶۸
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی تسهیلات خوبی در نظر گرفته میشود
۰
کبنا ؛علی محمد احمدی در حاشیه این برنامه بیان کرد: یکی از برنامه های جدی دولت در سطح ملی استقرار میزخدمت در دستگاه های دولتی و ادارات، ملاقات عمومی، بازدید و سرکشی از مناطق مختلف استان و جوابگویی به درخواست های مردم از طریق شبکه سامد است که همه موارد در این استان عملیاتی شده است.
وی اظهار داشت: این برنامه ها با هدف و در راستای تکریم ارباب رجوع، رفع موانع تولید و اشتغال، پاسخگویی به مطالبات و درخواست های بحق و قانونی مردم، تسریع در پیشرفت طرح ها و پروژه ها و بررسی مشکلات فردی و عمومی است.
استاندار تصریح کرد: در این برنامه ۲۰ نفر از مردم مناطق مختلف شهرستان ها و روستاهای استان ارتبابط مستقیم برقرار کردند و بخش قابل توجهی ازمشکلات آنها تامین آب شرب، کشاورزی و باغات، زیرساخت ها، واحدهای تولیدی و اشتغال بود.
استاندار، موضوع اشتغال فارغ التحصیلان را یکی از مشکلات بیان کرد و گفت: تاکید براین است که در رابطه با مجوزها برای جذب در استخدام های دولتی قانون کاملا رعایت شود و فرصت برابری برای همه ایجاد شود.
احمدی با اشاره به اینکه، جذب نیرو در ادارات ناچیز و محدود است، افزود: برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی تسهیلات خوبی با اولویت آنها در نظر گرفته شده و در این رابطه مشاوره، مشوق ها و زمینه آموزش مهارت های مختلف نیز فراهم شده است.
استاندار خاطرنشان کرد: برنامه های ملاقات عمومی خودم و همه مدیران استانی و شهرستانی روزهای شنبه هر هفته را که داریم و بازدید ها و سفر به شهرستان ها بهترین نوع ارتباط رو در رو با مردم برای حل مشکلات آنهاست.
احمدی بیان کرد: در همه مراحل و برنامه ها مسائل، مشکلات و در خواست های مردم که اولویت تولید و اشتغال است را ثبت و ضبط و سپس دسته بندی و به دستگاه های تخصصی برای پیگیری ارجاع می شوند.
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سامانه سامد فعالیت همه جانبه دارد و به طور متوسط ماهانه یکی از مدیران استانی در مرکز ارتباطات مردمی حضور مییابد و به صورت تخصصی به درخواستهای مختلف مردم پاسخ میدهند.
محمود مؤمن نسب افزود: این شبکه مورد استقبال بالای مردم قرار گرفته و تاکنون ۷۰ درصد از درخواستها که قابلیت اجرا و بر اساس قانون و دستورالعملها را داشته پاسخ گرفتهاند.
وی اظهار داشت: روزانه بین ۳۰ تا ۱۰۰ مورد تماس مردمی از طریق شبکه سامد برقرار میشود که ظرف مدت کمتر از 20 روز به این درخواستها پاسخ داده میشود و از طریق پیامک و تماس تلفنی فرد متقاضی در جریان روند پیگیری و فرآیند درخواست خود قرار میگیرد.
مؤمن نسب با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ پاسخگویی از طریق سامانه سامد نیازمند همکاری بیش از پیش رسانهها هستیم گفت: مسئولان و مدیران اجرایی در دستگاههای مختلف اعم از اجرایی، امنیتی، قضایی و خدماتی میتوانند با حضور در این مرکز پاسخگوی مستقیم درخواستها، مشکلات و مطالبات مردمی در حوزههای گوناگون باشند.
وی اظهار داشت: این برنامه ها با هدف و در راستای تکریم ارباب رجوع، رفع موانع تولید و اشتغال، پاسخگویی به مطالبات و درخواست های بحق و قانونی مردم، تسریع در پیشرفت طرح ها و پروژه ها و بررسی مشکلات فردی و عمومی است.
استاندار تصریح کرد: در این برنامه ۲۰ نفر از مردم مناطق مختلف شهرستان ها و روستاهای استان ارتبابط مستقیم برقرار کردند و بخش قابل توجهی ازمشکلات آنها تامین آب شرب، کشاورزی و باغات، زیرساخت ها، واحدهای تولیدی و اشتغال بود.
استاندار، موضوع اشتغال فارغ التحصیلان را یکی از مشکلات بیان کرد و گفت: تاکید براین است که در رابطه با مجوزها برای جذب در استخدام های دولتی قانون کاملا رعایت شود و فرصت برابری برای همه ایجاد شود.
احمدی با اشاره به اینکه، جذب نیرو در ادارات ناچیز و محدود است، افزود: برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی تسهیلات خوبی با اولویت آنها در نظر گرفته شده و در این رابطه مشاوره، مشوق ها و زمینه آموزش مهارت های مختلف نیز فراهم شده است.
استاندار خاطرنشان کرد: برنامه های ملاقات عمومی خودم و همه مدیران استانی و شهرستانی روزهای شنبه هر هفته را که داریم و بازدید ها و سفر به شهرستان ها بهترین نوع ارتباط رو در رو با مردم برای حل مشکلات آنهاست.
احمدی بیان کرد: در همه مراحل و برنامه ها مسائل، مشکلات و در خواست های مردم که اولویت تولید و اشتغال است را ثبت و ضبط و سپس دسته بندی و به دستگاه های تخصصی برای پیگیری ارجاع می شوند.
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سامانه سامد فعالیت همه جانبه دارد و به طور متوسط ماهانه یکی از مدیران استانی در مرکز ارتباطات مردمی حضور مییابد و به صورت تخصصی به درخواستهای مختلف مردم پاسخ میدهند.
محمود مؤمن نسب افزود: این شبکه مورد استقبال بالای مردم قرار گرفته و تاکنون ۷۰ درصد از درخواستها که قابلیت اجرا و بر اساس قانون و دستورالعملها را داشته پاسخ گرفتهاند.
وی اظهار داشت: روزانه بین ۳۰ تا ۱۰۰ مورد تماس مردمی از طریق شبکه سامد برقرار میشود که ظرف مدت کمتر از 20 روز به این درخواستها پاسخ داده میشود و از طریق پیامک و تماس تلفنی فرد متقاضی در جریان روند پیگیری و فرآیند درخواست خود قرار میگیرد.
مؤمن نسب با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ پاسخگویی از طریق سامانه سامد نیازمند همکاری بیش از پیش رسانهها هستیم گفت: مسئولان و مدیران اجرایی در دستگاههای مختلف اعم از اجرایی، امنیتی، قضایی و خدماتی میتوانند با حضور در این مرکز پاسخگوی مستقیم درخواستها، مشکلات و مطالبات مردمی در حوزههای گوناگون باشند.