تاریخ انتشار
جمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۴۰۱۸۰۶
امام جمعه چرام:

نماز جمعه سنگری مستحکم در دفاع از اسلام و انقلاب شده است

۰
نماز جمعه سنگری مستحکم در دفاع از اسلام و انقلاب شده است
کبنا ؛ حجت الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اعجاز علمی قران ،اظهار کرد: یکی از موارد اعجاز بحث زوجیت است که زوجیت گیاهان از جمله آن بوده و در قرآن کریم در چندین آیه قران به آن اشاره شده است، پس مطالعه درباره‌ى موجودات هستى و زیبایى‌هاى آن، بهترین راه خداشناسى است.
امام جمعه چرام با بیان اینکه قرآن کسانى را که با دید عمیق به جهان نگاه نمى‌کنند، عنوان داشت: یکى از نشانه‌هاى قدرت خداوند، زوج بودن گیاهان است.
وی،افزود: (لینه) گیاه شناسِ سوئدی، در اواسط قرن18 میلادی کشف کرد که در گیاهان نیز جنس نر و ماده وجود دارد، اما این موضوع، محافل کلیسا را خشمگین ساخت و کتابهای او را به عنوان کتب ضلال معرفی کردند. قران دوازده قرن قبل سخن از زوجیت موجودات مطرح می‌کند.
خطیب جمعه چرام در خطبه دوم نماز سیاسی،عبادی این هفته با توجه به سالروز اقامه‌ی اولین نماز جمعه بعد از انقلاب گفتند: از اجتماعات سیاسی و عبادی مسلمین، نماز باشکوه جمعه است،گفت: قرآن کریم،در باره نماز جمعه،می‌فرماید: ای مومنین !وقتی به نماز روز جمعه ندا داده می شوید، به سوی یاد خدا بشتابید و داد و ستد را رها کنید.
وی، تصریح کرد: نماز جمعه قبل از هجرت و در سال دوازدهم بعثت در مکه تشریع شد،در این سال پیامبر اکرم(ص) که امکان برگزار کردن نماز جمعه در مکه را نداشت، به بعضی صحابه دستور اقامه نماز جمعه را در مدینه دادند و با ورود پیامبر به مدینه، نماز جمعه به امامت ایشان برگزار شد.
حجت‌الاسلام افشار، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی برگزاری نماز جمعه در ایران رونق یافت، اولین نماز جمعه در این دوره به امامت آیت‌اللّه سید محمود طالقانی (متوفی ۱۳۵۸ش) - که امام خمینی وی را به این سمت انتخاب کرده بود‌ - در ۵ مرداد ۱۳۵۸ در دانشگاه تهران برگزار شد. 
وی،افزود: یکی از برکات و آثار انقلاب اسلامی بسط و گسترش نماز‌های جمعه است به طوری که فعلا در حدود ۹۰۰ شهر کشور نماز جمعه اقامه می‌شود.
امام جمعه چرام ابراز کرد: قبل از انقلاب به طور محدود در چند شهر کشور مثل قم نماز جمعه اقامه می‌شد.
وی با بیان اینکه در روایات نماز جمعه حج مستمندان، سبب آمرزش گناهان و سبک شمردن آن سبب بی برکتی در کارها می‌شود،گفت : اقامه نماز جمعه و ایراد خطبه‌ها باعث آگاهی بخشی، نشاط معنوی و اتحاد جریان حق می‌گردد.
مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام متذکر شد: به دلیل اهمیت نماز جمعه دشمنان با راهکارهای متفاوت همواره بدنبال تضعیف جایگاه نماز جمعه بوده‌اند، ترورهای ائمه جمعه مثل شهید دستغیب و اشرفی اصفهانی و.. در اوایل انقلاب و طرح شبهات از جمله این راهکارها بوده است و قطعا دشمنان نماز جمعه و جماعت موفق نخواهند شد چون نماز جمعه با حضور مردم پرهیزگار سنگری مستحکم در دفاع از اسلام و انقلاب شده است. 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1