تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۴۰۱۲۸۸
امام‌جمعه موقت سوق:

حفظ حجاب موجب تحکیم بنیاد خانواده‌ها

۰
حفظ حجاب موجب تحکیم بنیاد خانواده‌ها
کبنا ؛ امام‌جمعه موقت سوق در خطبه‌های امروز نماز این شهر به مسئله مهم تقوا اشاره کرد و گفت: یکى از امورى که در فرهنگ اسلامى و متون دینى از اهمیت فوق‌العاده‌ای‌ برخوردار است و بلکه به‌حق مى‌توان گفت اساس تمام کمالات و ترقیات ‌روحانى و معنوى انسان است، تقوا و پرهیزکارى و دورى از آلودگى‌ها و گناهان ‌است.
حجت‌الاسلام محمود الهی نیا افزود: در بعد عمل، تقوا و پرهیز از گناه، اجتناب و دورى از محرمات، اساس هر خیر و زیربنای هر سعادتى است و به همین دلیل، بر هر عملى مقدم است‌ و انسان سالک پیش از آن‌که در انجام اعمال کوشش کند باید بر دورى از گناه‌ اهتمام ورزد.
خطیب جمعه این هفته سوق به مسئله کشف حجاب اشاره کرد و ادامه داد: کشف حجاب در ایران زمانی اتفاق افتاد که رضاشاه قانونی را در ۱۷ دی ۱۳۱۴ به تاریخ ایران تصویب کرد که به‌موجب آن، زنان و دختران ایرانی از استفاده از چادر، روبنده و روسری منع شدند.
وی اظهار داشت: زن با رعایت حجاب اسلامی، به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی پرداخته، قرب الهی را فراهم ساخته و زمینه رشد معنوی مردان را هم در اثر حفظ نگاه فراهم می‌کند.
الهی نیا افزود: حجاب از کارکردهای اجتماعی نیز برخوردار است، غرایز و التهاب جسمی، معاشرت‌های بی‌بندوبار را کنترل، بر تحکیم نظام خانواده افزوده، از انحلال کانون محکم زناشویی جلوگیری و امنیت اجتماعی را فراهم می‌سازد.
وی به سالروز شهادت امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: خدمات ارزنده حضرت امام صادق (ع) به دین اسلام و مذهب تشیع برای همیشه ماندگار است.
امام‌جمعه سوق بابیان اینکه امام صادق (ع) باتربیت بالغ‌بر 4 هزار شاگرد در تبلیغ معارف دینی تلاش کرد و رسالت عظیمی را در تبیین مکتب تشیع عهده‌دار بود اضافه کرد: بسیاری از علمای اهل سنت نیز از منبع عظیم علمی این امام همام بهره‌مند بودند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1