تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب : ۴۰۱۲۱۴
در گفتگو با کبنا مطرح شد

نمایشگاه ملی «صنایع دستی» به همت میراث فرهنگی و شهرداری در دهدشت افتتاح می‌شود

۱
۰
نمایشگاه ملی «صنایع دستی» به همت میراث فرهنگی و شهرداری در دهدشت افتتاح می‌شود
کبنا ؛رئیس اداره میراث فرهنگی کهگیلویه اظهار کرد: نمایشگاه ملی «صنایع دستی و سوغات بومی» به همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کهگیلویه وهمکاری شهرداری و شورای شهر دهدشت با حضور نمایندگانی از سراسر کشور در قالب 130 غرفه به مدت 10 روز در شهر دهدشت برگزار می‌شود.
سیاوش زمان برگزاری این نمایشگاه را در راستای تحقق شعار سال «حمایت از کالای ایرانی»، و همچنین حمایت از صنعتگران و هنرمندان ملی، معرفی هنرمندان بومی شهرستان، کالای تولیدی و سوغات محلی  دانست.
وی با بیان اینکه گسترش و اشاعه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی، تبادل افکار بین هنرمندان و صنعتگران در جهت ارتقای کیفیت تولید داخلی حائز اهمیت است تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه فرصتی است تا هنرمندان صنایع دستی آثار خود را به دیگر نقاط کشور عرضه کنند و با سایر هنرمندان به تعامل برسند.
رئیس اداره میراث فرهنگی کهگیلویه ادامه داد: از معاون سیاسی و امنیتی استاندار، معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری، مدیر کل حوزه استانداری، مدیر کل امور اقتصادی استانداری، و مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و همچنین شهرداری و شورای شهر دهدشت که نهایت همکاری را در هر چه بهتر برگزار شدن این نمایشگاه با اداره میراث فرهنگی کهگیلویه داشتند تشکر می‌کنم.
وی در پایان مطرح کرد: زمان افتتاح نیز به دلیل جابه جایی مکان برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات بومی از سالن سرپوشیده فرمانداری به پارک شهید دستغیب جهت اینکه بازدید از غرفه‌ها بیشتر باشد به 13 تیر ماه تغییر کرد که همچنین نیروی انتظامی و سپاه پاسدارن جهت برقراری امنیت کامل در مدت برگزاری جشنواره در پارک شهید دستغب حضور دارند.

همکاری شهرداری و شورای شهر با میراث فرهنگی
سخنگوی شورای شهر دهدشت در گفتگو با خبرنگار کبنا اظهار کرد: طی مصوبه ای شهرداری و شورای شهر دهدشت تصمیم گرفتند در راستای تحقق شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» در برگزاری نمایشگاه ملی «صنایع دستی و سوغات بومی» با اداره میراث فرهنگی شهرستان همکاری نموده و این نمایشگاه در پارک شهید دستغیب برگزار شود.
جمشیدی عنوان کرد: این نمایشگاه به همت اداره میراث فرهنگی شهرستان و همکاری شهرداری و شورای شهر دهدشت برگزار می‌شود که با حضور شرکت کنندگانی از همه استان‌های کشورو در قالب 130 غرفه است که 20 غرفه به صورت رایگان در اختیار هنرمندان شهرستان برای عرضه کالاهای خود اختصاص داده شده است.
حمایت از اقدام فرهنگی
بالوایه رئیس شورای شهر دهدشت نیز عنوان کرد: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات بومی به همت اداره میراث فرهنگی شهرستان و شهرداری وشورای شهر دهدشت برگزار می‌شود که شهرداری و شوای شهر دهدشت سعی دارد از اقدامات فرهنگی حمایت کند.
استقبال بیشتر مردم از نمایشگاه در فضاهای باز
به گزارش کبنا از دهدشت واقعیت آن است که چه بخواهیم و چه نخواهیم گرایش به سمت مصرف کالاهای خارجی در کشور ما وجود دارد که برای اصلاح این عادت ناپسند باید از راه‌های درست و فرهنگ سازی وارد شد، و بدون شک برگزاری این نمایشگاه صنایع دستی در فضای بازواصلی ترین تفرجگاه مردم شهر دهدشت که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند فرصت خوبی است تا کالاها بیشتر در معرض دید مردم باشند و استقبال بیشتری از غرفه‌ها صورت گیرد و در پی آن گامی در حمایت از کالای ایرانی و تحقق شعار سال برداشته شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
افرین تبریک میگم خدمت اقایان بالوایه و جمشیدی پرکار و عزیز
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1