تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۴۰۱۰۵۷
در گفت‌وگویی مطرح شد

خط و نشان دانشگاه علوم پزشکی برای واحدهای تولیدی بدون مسوول فنی

۰
خط و نشان دانشگاه علوم پزشکی برای واحدهای تولیدی بدون مسوول فنی
کبنا ؛به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه؛ امام بخش قائدی با اشاره به وظایف این معاونت، اظهار کرد: یکی از وظایف مهم معاونت غذا و داروی نظارت بر کار واحدهای تولیدی غذایی و بهداشتی است که همواره بر روی این کار تاکید ویژه داشته و داریم.
وی با بیان اینکه 37 واحد تولیدی فعال در حوزه صنایع غذایی و بهداشتی داریم، تصریح  نمود: سال گذشته 135 مرتبه از واحدهای تولیدی بازدید کردیم، در واقع هر ماه یک یا دو بار این واحدهای تولیدی را مورد ارزیابی و نظارت قرار می‌دهیم.
قائدی در ادامه تاکید کرد: نظارت بر کارخانه‌های که در مرحله تولید هستند جزء وظیفه ذاتی ما است و هر واحد تولیدی که مسوول فنی نداشته باشد، حق تولید ندارد.
وی افزود: چنانچه محصولات تولیدی شرکت بدون حضور مسئول فنی باشد جلوی توزیع آن محصول در بازار گرفته خواهد شد محصولات تولید شده باید در انبارها بمانند(قرنطینه) تا کاملاً سلامتی و ایمن بودن آن برای کارشناسان تایید شود. لذا خط تولید حتما باید مسوول فنی داشته باشد تا از محصولات تست بگیرد که آیا آن محصول قابل مصرف است و یا احیاناً میکروب آن زیاد نباشد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه به ضعف مسوول فنی‌ها هم اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از ضعف‌های مسوول فنی‌ها این است که حقوق خود را از مسوول آن شرکت و یا کارفرما دریافت می‌کند و قطعاً مسوول فنی به عنوان کارمند باید تابع دستورات مسوول شرکت و یا کارفرما باشد و شاید در دادن گزارش‌ها و ایرادات کوتاهی صورت بگیرد. لذا اگر حقوق مسوول فنی‌ها بر عهده دانشگاه بود، موثرتر و بهتر بود.
دکتر قائدی خاطر نشان کرد: ما هر ماه یک بار با مسوولان فنی واحدهای تولیدی جلسه برگزار می‌کنیم و در راستای ارتقاء دانش آنان کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1