کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگویی مطرح شد

خط و نشان دانشگاه علوم پزشکی برای واحدهای تولیدی بدون مسوول فنی

5 تير 1397 ساعت 17:33

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اگر واحدهای تولیدی صنایع غذایی و بهداشتی مسوول فنی نداشته باشند، اجازه پخش محصولات آنها را نمی‌دهیم.


به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه؛ امام بخش قائدی با اشاره به وظایف این معاونت، اظهار کرد: یکی از وظایف مهم معاونت غذا و داروی نظارت بر کار واحدهای تولیدی غذایی و بهداشتی است که همواره بر روی این کار تاکید ویژه داشته و داریم.
وی با بیان اینکه 37 واحد تولیدی فعال در حوزه صنایع غذایی و بهداشتی داریم، تصریح  نمود: سال گذشته 135 مرتبه از واحدهای تولیدی بازدید کردیم، در واقع هر ماه یک یا دو بار این واحدهای تولیدی را مورد ارزیابی و نظارت قرار می‌دهیم.
قائدی در ادامه تاکید کرد: نظارت بر کارخانه‌های که در مرحله تولید هستند جزء وظیفه ذاتی ما است و هر واحد تولیدی که مسوول فنی نداشته باشد، حق تولید ندارد.
وی افزود: چنانچه محصولات تولیدی شرکت بدون حضور مسئول فنی باشد جلوی توزیع آن محصول در بازار گرفته خواهد شد محصولات تولید شده باید در انبارها بمانند(قرنطینه) تا کاملاً سلامتی و ایمن بودن آن برای کارشناسان تایید شود. لذا خط تولید حتما باید مسوول فنی داشته باشد تا از محصولات تست بگیرد که آیا آن محصول قابل مصرف است و یا احیاناً میکروب آن زیاد نباشد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه به ضعف مسوول فنی‌ها هم اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از ضعف‌های مسوول فنی‌ها این است که حقوق خود را از مسوول آن شرکت و یا کارفرما دریافت می‌کند و قطعاً مسوول فنی به عنوان کارمند باید تابع دستورات مسوول شرکت و یا کارفرما باشد و شاید در دادن گزارش‌ها و ایرادات کوتاهی صورت بگیرد. لذا اگر حقوق مسوول فنی‌ها بر عهده دانشگاه بود، موثرتر و بهتر بود.
دکتر قائدی خاطر نشان کرد: ما هر ماه یک بار با مسوولان فنی واحدهای تولیدی جلسه برگزار می‌کنیم و در راستای ارتقاء دانش آنان کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.


کد مطلب: 401057

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401057/خط-نشان-دانشگاه-علوم-پزشکی-واحدهای-تولیدی-بدون-مسوول-فنی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1