تاریخ انتشار
شنبه ۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۴۰۰۹۷۴
معاون سازمان حفاظت و پارک‌های ملی وزارت محیط‌زیست اتریش

طبیعت کهگیلویه و بویراحمد در جهان منحصربه‌فرد است

۳
۰
طبیعت کهگیلویه و بویراحمد در جهان منحصربه‌فرد است
کبنا ؛ویکتوریا هاسبر که در رأس یک هیئت 10 نفره برای بازدید علمی از مواهب و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری به کشورمان سفرکرده است افزود: آبشار مارگون ازجمله جاذبه‌هایی است که به‌تنهایی زیبایی همه آبشارهای جهان را دارد، ترکیب کوهستان و جنگل و آب و همزیستی جوامع محلی و بومی و تأمین معیشت برخی از این جوامع از جاذبه‌های گردشگری مارگون نماد زندگی سخاوتمند در این منطقه است.
معاون سازمان حفاظت و پارک‌های ملی وزارت محیط‌زیست اتریش اضافه کرد: ما در بازدید از مناطق گردشگری اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد نیز به صحنه‌هایی از طبیعت برخوردیم که در همه جهان منحصربه‌فرد است.
هاسبر گفت: این مواهب طبیعی می‌تواند منشأ کار و تلاش باشد و بسیاری از جوامع محلی ساکن در اطراف این جاذبه‌ها می‌توانند از وجود چنین مناظر بدیع و کم‌نظیری امرارمعاش کنند.
این مقام اتریشی افزود: طبیعت در این مناطق سخاوتمندانه زیبایی‌ها خود را گسترده است که هوای خوب، آفتاب روشن و دمای مناسب ازجمله این مواهب است که می‌توان در بازدید از زیبایی‌های طبیعی زاگرس از آن بهره‌مند شد.
هاسبر بیان کرد: بهره‌مندی استان فارس از چشم‌اندازهای طبیعی فرصتی برای توجه بیشتر به محیط‌زیست و حفاظت از آن است و اینکه در این مناطق با گروه‌های مختلف مردمی مواجه می‌شویم که برای حفظ محیط‌زیست دلسوزی می‌کنند، زباله‌ها را بدون هیچ چشمداشتی جمع‌آوری می‌کنند و نسبت به پاکیزه نگه‌داشتن عرصه‌های طبیعی حساسیت دارند جای امیدواری دارد که بدانیم همچنان حفظ محیط‌زیست یک اولویت اساسی در جهان است.
معاون سازمان حفاظت و پارک‌های ملی وزارت محیط‌زیست اتریش گفت: توسعه مراودات علمی و مطالعاتی بین ایران و اروپا و به‌ویژه بین کشورهایی که جاذبه‌های کم‌نظیر طبیعی دارند و شناسایی بیشتر تنوع زیستی و مطالعه پیرامون تهدیدها و مواردی که طبیعت و محیط‌زیست را مخدوش می‌سازد اولویت ما در سفر به مناطق زیست‌محیطی استان فارس و سایر استان‌ها است.
این گروه 10 نفره از کارشناسان و محیط بانان محیط‌زیست کشور اتریش پنجشنبه 31 خرداد وارد استان فارس شدند و از آبشار مارگون واقع در منطقه حفاظت‌شده مارگون بازدید کردند.
دکتر سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست فارس نیز گفت: مجری کلی این برنامه این اداره کل است و هدف اصلی بازدید علمی از مناطق ارزشمند محیط‌زیست فارس به‌منظور مبادله اطلاعات و به اشتراک گذاشتن تجربیات علمی برای صیانت و حفاظت از مناطق چهارگانه محیط‌زیست است.
محمودی افزود: این گروه در پی انعقاد تفاهم‌نامه بین کشورهای ایران و اتریش در سفری علمی و عملیاتی به مدت 10 روز به ایران سفرکرده‌اند که این گروه در مسیر سفر ابتدا از مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند و سپس به‌منظور بازدید از مناطق طبیعی و بکر استان فارس راهی استان چهارفصل فارس شدند.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس ادامه داد: استان فارس ایرانی کوچک است و تنوع اقلیم ایران بزرگ را در استان فارس یکجا می‌توان نظاره‌گر بود.
وی درباره ارتباط دوجانبه و تعامل علمی و تحقیقاتی بین اتریش و ایران و به‌ویژه استان فارس اظهار تمایل و امیدواری کرد: این همکاری و تعاملات ادامه‌دار باشد و منجر به ارتباط قوی و مستمر بین ایران و به‌ویژه فارس و محیط‌زیست اتریش باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

طبیعت نواز
France
طبیعت استان به زودی مزین خواهد شد به زینت نیکوی پتروشیمی بویراحمد و افتتاح طرح انتقال آب های استان به فلات مرکزی کشور. علی برکت الله.
طبیعت نواز
France
طبیعت استان به زودی مزین خواهد شد به زینت نیکوی پتروشیمی بویراحمد و افتتاح طرح انتقال آب های استان به فلات مرکزی کشور. علی برکت الله.
مندنی
Iran, Islamic Republic of
گفتم مدیران استان خودمان از این توانایی ها ندارند که با کشورهای دیگر همکاری داشته باسند نگو از طرف شیرازی ها اومدند
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1