کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست شورای بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد

استاندار از کار این مدیران پرده برداشت / مدیری که برای «وام» خانم فلان فرد پولدار التماس می‌کند / نارضایتی «احمدی» از اداره‌کل بهزیستی

29 خرداد 1397 ساعت 14:25

جای تاسف دارد که بعضی مدیران استان ما برای وام خانم فلان فرد پولدار به بانک‌ها التماس می‌کنند و با چنین افرادی وارد معامله می‌شوند اما همین آقای مدیر یک زبان خیر برای فلان فرد بیچاره و مشکل دار نمی‌زند.


نشست شورای بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز به ریاست علی‌محمد احمدی استاندار و با حضور مدیران بانک‌های استان برگزار شد.
در این نشست مسوولان کمیته امداد و بهزیستی در خصوص پرونده‌هایی که به بانک‌ها فرستاده شده و میزان تسهیلات اشتغالزایی که توسط مددجویان دریافت شده گزارشی ارائه کردند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ابتدا از مسوولان بانک‌ها به دلیل عملکرد خوبی که در زمینه ارائه تسهیلات داشتند تشکر کرد و همچنین از برخی بانک‌ها که عملکرد ضعیفی داشتند انتقاد کرد.
در حالی که مدیرکل بهزیستی در این نشست غایب بود و یکی از معاونان وی در خصوص عملکردها و وضعیت اشتغالزایی سخنرانی می‌کرد، استاندار از او خواست تا بیشتر از این ادامه ندهد.
احمدی در روایت اول خود اظهار کرد: دفتر آیت‌الله ملک حسینی خانواده ای با 5 معلول را به من معرفی کرد تا وضعیت آن‌ها را پیگیری کنم وقتی با مسوولان بهزیستی صحبت می‌کردم دریافتم که آنها به غیر از مستمری که به این خانواده پرداخت می‌کنند هیچ خبر دیگری از این خانواده 5 معلولی ندارند!!!.
وی خطاب به مسوول جوانی که از بهزیستی به جای مدیرکل آمده بود و با حرارت سخن می گفت این گونه اظهار کرد: با چنین وضعیتی که در بهزیستی شما وجود دارد همان بهتر که به حرف‌های شما گوش ندهیم و از این جا بود که استاندار دیگر اجازه صحبت کردن به محمدکریم آریا نداد.
دومین موضوعی که استاندار به آن پرداخت در خصوص پیگیری وام از «ما بهتران بود» که برخی مدیران تنها پی گیر پرداخت وام به چنین افرادی هستند.
احمدی در همین خصوص گفت: جای تاسف دارد که بعضی مدیران استان ما برای وام خانم فلان فرد پولدار به بانک‌ها التماس می‌کنند و با چنین افرادی وارد معامله می‌شوند اما همین آقای مدیر یک زبان خیر برای فلان فرد بیچاره و مشکل دار نمی‌زند.
وی گفت: وقتی پیشینه چنین مدیری را ملاحظه می‌کنیم نه کمکی به کمیته امداد و نه ستاد دیه می‌کند.
در ادامه همین مبحث جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی استان پیشنهاد داد که دستگاه‌های نظارتی مثل اداره کل بازرسی گزارشی از مشتریان بانکها تهیه کند تا همه بدانند که مشتریان بانکها چه کسانی هستند و بفهمیم که عملکرد بانکها در مواجه با افراد و اقشار مختلف چگونه است.
 علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: بانک‌های عامل استان در حوزه نهادهای حمایتی کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی و زندانیان بهترین عملکرد را داشته باشند.
وی افزود: چون جمعیت روستایی وافراد تحت پوشش نهادهای حمایتی استان بالا است برای کاهش محرومیت، مهاجرت و برای توانمند سازی آن‌ها همه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان در ارائه خدمات، پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال امسال با جدیتی بیشتری پای کار بیایند. 
استاندار، تلاش بانک‌های عامل در پرداخت ۴۱۰ میلیارد ریال در سال گذشته برای اشتغال افراد تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) و ۴۹ میلیارد ریال به افراد زیرچتر حمایتی بهزیستی را قابل تقدیر بیان کرد و افزود: متاسفانه نام برخی از بانک‌ها که سهمیه بالایی هم داشته‌اند را در این زمینه نمی‌بینم.
وی گفت: سه هزار و ۸۰۰ طرح در کمیته امداد امام (ره) استان که باعث خودکفا و خارج شدن این تعداد از افراد تحت پوشش این نهاد در ۹۶ شده گام مهم در توانمندسازی آن‌هاست.
احمدی یادآور شد: اینکه چهار هزار و ۲۰۰ خانوار در نوبت برای قرار گرفتن تحت پوشش کمیته امداد استان در سال گذشته بود که با توانمند سازی به ۸۰۰ نفر کاهش یافت، حرکت ارزنده ای است و امسال باید به این موضوع توجه جدی تری شود. 
وی با بیان اینکه، سطح تسهیلات در سال جاری چشمگیرتر از پارسال است، تاکید کرد: بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی به خصوص نهادهای حمایتی از هم اکنون برنامه ریزی لازم را برای ایجاد اشتغال افراد تحت پوشش به عمل آورند.
احمدی به یک هزار و ۶۸۶ پرونده افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) متقاضی دریافت تسهیلات خود اشتغالی اشاره و به تلاش برای ایجاد اشتغال پایدار آن‌ها تاکید کرد و گفت: زندانیان نیازمند که خانواده‌های آن‌ها قطعاً در شرایط سختی بسر می‌برند، هم باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.
استاندار تاکید کرد: بانک‌ها از مسائل اجتماعی و مشکلات عدیده مردم غافل نشوند چرا که همه دغدغه‌ها ازدواج جوانان، ایجاد اشتغال پایدار و رفع مشکلات مردم است.
وی تاکید کرد: به مشکلات مردم به خصوص افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نگاه اخلاقی و انسانی داشته باشیم و برای کمک به آن‌ها به دنبال بهانه و توجیه غیرمنطقی نباشیم.


کد مطلب: 400868

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400868/استاندار-کار-این-مدیران-پرده-برداشت-مدیری-وام-خانم-فلان-فرد-پولدار-التماس-می-کند-نارضایتی-احمدی-اداره-کل-بهزیستی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1