تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۲۳
کد مطلب : ۲۷۰۶۹۲

نقش تاجگردون در رأی اعتماد به وزرا و بهانه مخالفین برای تخریب

۱۲
۰
کبنا ؛عبدالرضا صالحیان فر
یکی از مهم‌ترین فرصت‌هایی که نمایندگان مجلس می‌توانند در آن نقش افرینی کنند جلسه رای اعتماد به وزرا است. در واقع هر نماینده در طول دوره چهارساله خود یکبار فرصت حضور در جلسات رای اعتماد به وزرای دولت را به دست می اورد و این جلسه فرصتی است تا نماینده هم ظرفیت و دغدغه مندی خود را نشان دهد و هم در اینده منطقه و حتی کشور نقش ایفا نماید.

اگر چه مطابق قانون اساسی تفکیک قوای یک اصل پذیرفته شده در جمهوری اسلامی ایران است اما قوای سه گانه و عوامل آن یک هم پوشانی و ارتباط نزدیک نیز به هم دارند و بعضاً متاثر از همدیگر هستند که بارزترین نمونه آن همین بحث رای اعتماد نمایندگان به وزرا است. البته فقدان احزاب و عدم انسجام فراکسیون‌های مجلس تا کنون مانع از یک اثر گذاری کاملاً دموکراتیک و حساب شده از سوی نمایندگان در چینش وزرا شده است ولی با این وجود هر چهار سال فرصتی است تا نمایندگان در یک فضایی که کاملاً در تیررس همه رسانه‌ها و مردم قرار دارد خود را نشان دهند.
تا پیش از این نمایندگان استان به غیر از ستار هدایتخواه حضور و بروز چندانی در این جلسات نداشتند و نه تنها از این فرصت استفاده نمی‌شد که در دوره قبل سخنان بزرگواری سبب مشکلاتی برای استان نیز گردید.
اما در این دوره غلام رضا تاجگردون کاملاً فعال بود و حتی می‌توان وی را به سبب جایگاه و ظرفیت بالایی که دارد در زمره فعال‌ترین نمایندگان به حساب آورد..
البته و مثل همیشه کسانی نیز هستند که سعی دارند همین فعالیت تاجگردون را نیز وارونه جلوه دهند و از آن ابزاری برای تخریب وی استفاده کنند.
مدت‌هاست مخالفان تاجگردون هر اتفاق مثبت و یا منفی را بهانه ای برای تخریب او قرار می‌دهند
اگر وزیری به استان بیاید و یا نیاید در هر دو حالت پای تجگردون در میان است اگر پروژه ای شروع شود و یا شروع نشود و یا متوقف شود باز زیر سر تاجگردون است. اگر موضوع تغییر نام استان در یک شورایی بدون اطلاع تاجگردون مطرح شود باز مقصر تاجگردون است و ....
مدتی است نیز جلسه رای اعتماد مجلس به وزرای کابینه دوزادهم دست آویز خوبی شده است تا مخالفان اتفاقات از ظن خود بد این جلسات را به تاجگردون ربط دهند و اگر وزیری رای بیاورد و یا نیاورد در هر دو حالت این تاجگردون است که در پشت قضیه قرار دارد.
منکر نقش افرینی تاجگردون در سطوح مختلف نمی‌توان شد و حتی باید آنرا یک امتیاز برای نماینده دانست که یک نماینده تا این سطح از دورافتاده‌ترین روستای حوزه انتخابیه‌اش تا تعیین وزیر در ممکلت فعال است.
اما اوج حملات به تاجگردون در قضیه عدم رای اعتماد مجلس به حبیب الله بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو است.
تاجگردون اتفاقاً این روزها بیشتر از هر زمان دیگر شفاف است و برخلاف بسیاری از نمایندگان که از اساس دخالت در تعیین وزرا را منکر می‌شوند همان ابتدا اعلام کرد که لابی حق مجلس است و بعد هم در طول ایام جلسات و فعالیت‌های مربوط به شتکیل کابینه و رای اعتماد با نشست‌ها و اظهار نظرهای مختلف نقش پررنگی از خود به جا گذاشت. نکته جالب اینکه وی برای هر کدام از رفتارهایش خیلی سریع شروع به توضیح و روشن کردن مسئله در ایسنتاگرام و یا مصاحبه با رسانه‌ها می‌کرد.
این روزها خیلی‌ها با استناد به حمایت‌های تاجگردون از برخی از وزرا سعی در تخریب او دارند ولی این گروه گویا فراموش کرده‌اند که این کابینه متعلق به دولت تدبیر و امید است که مورد حمایت اصلاح طلبان و همین مردم است.
عدم رای اوردن بیطرف و اظهار نظر جواد امام رئیس بنیاد باران مبنی بر یک نشست مشترک بین بیطرف و تاجگردون و چند نماینده دیگر یک بهانه خوب دست مخالفین داد تا آنرا چماق کرده و بر سر تاجگردون بکوبند. ولی نشست تاجگردون با چنین وزیری که اتفاقاً سیاسی نیست به‌خوبی نشان می‌دهد که تاجگردون دغدغه اب به عنوان یک مسئله مهم و استراتژی را دارد. اردشیر نوریان، نماینده شهرکرد در مورد نشست بیطرف در دفتر تاجگردون در میدان آرژانتین که خود نیز حضور داشت هرگونه باج‌خواهی و سهم‌خواهی در جلسه آر‍ژانتین را تکذیب می‌کند. به گفته او «نشست با بیطرف به دور از تقاضاهای فردی و منطقه‌ای و با تاکید بر مسائل زیست محیطی و آب بوده و ۵ محور اصلی در این دیدار مطرح شده است؛ از ضرورت توجه به حق آبه گرفته تا توجه به آب شرب استان‌ها. بنابراین نکته سیاسی در این نشست‌ها مطرح نشده و صرفاً مباحث فنی و کارشناسی در سطح ملی مطرح شده است.»
تاجگردون می‌توانست به جای نشست با بیطرف با ربیعی جلسه برگزار کنند و برای شرکت‌های متعلق به شستا تعیین تکلیف کند و سهم خواهی نماید ولی این کار را نکرد و حتی همگان نیک به یاد دارند که سال گذشه ایشان به چه شکلی علیه سفر ربیعی به استان سخن گفتند و بعد از انهم رفتاری که نشان از کوتاه آمدن او باشد اتفاق نیفتاد.
 
بعضی‌ها هم دنبالان هستند تا بگویند اساساً نشست اینچینینی ایراد دارد در حالی که این شنست دو طرفه بوده و آقای بیطرف نیز به ادعای مطلعین حضور داشته و در ثانی برگزاری چنین جلساتی بیانگر دغدغه طرفین است.
تاجگردون در طول جلسات رای اعتماد در حوزه‌هایی فعال بود که نشان می‌دهد وی دارای دغدغه است. او از قاضی زاده هاشمی موفق‌ترین و بهترین وزیر کابینه دفاع کرد و برای آذری جهرمی نیز تلاش کرد که رای بیاورد و بی شک آذری جهرمی به عنوان جوان‌ترین وزیر کابینه که یکی از نکات مثبت کابینه محسوب می‌شود بیش از هر کسی مدیون تاجگردون است. البته این موضوع یعنی حمایت تاجگردون از آذری جهرمی نیز دست آویز تخریب قرار گرفته است و با استناد به همین رفتار مخالفین حکم اثبات اصلاح طلب نبودن برای تاجگردون صادر کرده‌اند. ولی ظاهراً مخالفین عزیز از یاد برده‌اند که این وزیر مورد حمایت خاص شخص رئیس جمهور بود و اخیراً در جلسه معارفه وی نیز اسحاق جهانگیری نیز گفته است کسانی که علیه آذری جهرمی گفتند مجبور به حلالیت از او می‌شوند. این جمله جهانگیری مورد تایید ما نیست و نمایندگان آزادند در مورد وزرا حرف بزنند ولی این نشان از تایید جهرمی حتی از سوی جهانگیری است. پس جای تقدیر دارد است که تاجگردون درمیان اینهمه گزینه سیاسی یو اقتصادی از یک گزینه کاملاً فنی و خاص در حوزه ای که بیشترین حساسیت‌ها بر روی آن است این گونه شجاعانه و بدون ترس از واکنش‌ها دفاع کرد.
اگر قرار بر تخریب و دشمنی باشد هیچ منطقی نمی‌تواند انها را توجیه و قانع کند و اتفاقاً همین نکات مثبت نیز از منظر حسادت برانگیزاننده تر خواهند بود تا مخالفین با بی رحمی و بی انصافی بیشتر دنبال تخریب و حتی حذف باشند و همیشه نیز بهانه ای برای تخریب یا وجود دارد و یا تراشیده خواهد شد.
غلام رضا تاجگردون خود نیز در آخرین پست اینستاگرامی اش همه چیز را تمام شده خواند پس شاید کش دار شدن این قضیه نه منطقی باشد و نه هم دلیلی داشته باشد و ما هم قضاوت را به خوانندگان عزیز واگذار می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

احمد
Asia/Pacific Region
یعنی کبنا نهایت حسادت و البته فتنه و خودشرینی برای امتیاز گرفتن از تاجگردون را قرار دادی یه کوچلو وجدان و شرافت خبرنگاری و رسانه داری را داشته باش هر چند میدان منتشر نمیکنی این پیام من را
United States
اصلاح طلبان در این قضیه دارن خود زنی میکنن و نیروهای خودشون رو تخریب میکنن. نه رای آوردن جهرمی فاجعه به حساب میاد و نه رای نیاوردن بی طرف رو میشه شکست اصلاح طلبان دونست.
کارمند
Iran, Islamic Republic of
البته مواردی که مطرح شده ، منطبق با واقعیت است !

حتی اصلاح طلبان واقعی در حوزه انتخابیه ، از تاجگردون نا امید و روی گردان شده اند !!
Iran, Islamic Republic of
اینا توقع دارن ما بشینیم تا آب مناطق ما رو ببرن کویر و ما هم صدامون در نیاد اگر هم چیزی گفتیم میگن سهم خواهی میکنین. از قدیم گفتن عنان مال خودت را به دست غیر مده که مال خود طلبیدن کم از گدایی نیست
ازمردم باشت
Iran, Islamic Republic of
من معتقدم طی این چندسال اگربجای این همه تعریف وتمجیدازنماینده ازآن می خواستیدبه فریادمردم فقیراین دوشهرستان برسدوبجای این عکسهای سلفی بارئیس مجلس ورییس جمهوری ووزرادرکنارافرادفقیراین شهرستانهامی ایستادوعکس می گرفت برای اهل خردمایه افتخاربودامامتاسفانه ایشان چنین افرادی رانمی خواهد
منصوری
Iran, Islamic Republic of
خود ایشان فرمودند نمایندگان محترم ایشان را قانع کردند که به یکی از گزینه های پیشنهادی رای ندهند وخود ایشان نیز تاثیر گذاشت
ارشاد
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون دارد ب..ر مردم گچساران.. میکند
اقوام
Iran, Islamic Republic of
نماینده فقط تاجگردون امیدوارم که دوره بعدی برا یاسوج ثبت نام کند
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون به منافع جمعی ..ه و به قانون..عتقاد داره
فرق تاجگردون و بزرگوار ی در این است که نگاه بزرگوار ی به افراد اردریچه اعتقاد وحقیقت است
.. به افراد وجریانات .
فرق تاج گردون با بزرگواری زمین تا آسمان است تاج گردون یک نیروی متخصص وتحصیل کرده وکاردان واهل فن واهل گفتگو ودارای تجربه مدیریت بالا انسانی دارای شخصییت ممتاز و دارای تعامل وتدبیر می باشد نان به نرخ رو
مهمان
Iran, Islamic Republic of
آی مجلس یان، انتظار ما اینست که در سطح ملی و به منافع ملی فکر کنید نه در سطح ده و روستای خود. منافع ملی را قربانی منافع شخصی خود و دار و دسته تان نکنید. تاریخ قضاوتی سنگین خواهد کرد اگر درست عمل نکنید. منطقه ای از گرد و خاک و خشکسالی و بی آبی در حال نابودی است و آنوقت شما برنامه برداشت آب از بالادست و سرشاخه ها و یا انتقال آب سرشاخه ها را افزایش می هید. از خدا بترسید.
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1