تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۷
کد مطلب : ۴۷۴۱۲۱
 رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه:

دو پزشک متخصص و پنج پرستار مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتند / لزوم فرهنگ‌سازی مراجعه به بیمارستان‌ها

۲۹
۱
دو پزشک متخصص و پنج پرستار مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتند / لزوم فرهنگ‌سازی مراجعه به بیمارستان‌ها
کبنا ؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه از برخوردهای نامناسب برخی مراجعین با کادر درمان گلایه کرده و گفت: علی‌رغم اینکه اکثریت مردم فرهنگ صحیح برخورد و گفتگو با کادر درمان را می‌دانند، اما متأسفانه رفتارهای نامتعارف و نادرست برخی از همراهان بیماران، آرامش و انرژی و خدمت‌رسانی کادر درمان را مختل می‌کند.
 منصور تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز در دهدشت، اظهار کرد: اگر بگویم هر هفتاد و دو ساعت حداقل یکبار همکارانم مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند گزافه نگفتم. مثلاً همین 48 ساعت گذشته، سه مورد از این برخوردها صورت گرفته. دو پزشک متخصص و پنج پرستار مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتند و تعدادی از رایانه‌ها و مانیتورهای بیمارستان شکسته و  از رده خارج شدند.
 وی افزود: برخی گمان می‌کنند با هیاهو و دعوا راه‌انداختن و زدن پزشک و پرستار، روشنفکری خود را نشان می‌دهند. این عقب‌گرد فرهنگی است.
 مدیر ارشد بهداشت و درمان کهگیلویه در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه، ممکن است اهمال از سمت کادر و پرسنل بیمارستان بوده باشد، ضمن حمایت کامل از پرسنل خود در چارچوب‌های قانونی، از برخورد بی‌ملاحظه با خطاهای احتمالی کادر درمان گفت و تصریح کرد:
باتوجه‌به اینکه پرسنل بیمارستان، خصوصاً بخش اورژانس، آموزش‌های لازم روان‌شناسی و مدیریت کاری و تکنیک‌های اخلاق حرفه‌ای را دررابطه‌با طریقه برخورد با مراجعین - بیمار، همراه بیمار - گذرانیده‌اند، بااین‌حال، اگر برای ما محرز شود کسی از پرسنل مقصر است، قطعاً با او برخورد خواهد شد، کمااینکه برخوردهم کردیم.
تقوی ادامه داد:شما ببینید هر هفتاد و دو ساعت یک درگیری در بیمارستان امام خمینی (ره) اتفاق می‌افتد؛ مراجعه‌کننده بدون درنظرگرفتن ساعت ملاقات با نگهبان درگیر می‌شود و قلدرمآبانه می‌خواهد تمام نظامات و ساختار بیمارستان به‌خاطر ایشان نادیده گرفته شود.
اصلاً فکر نمی‌کنند که بیماران بیش از دیگران نیازمند آرامش‌اند. درحالی‌که این بیماران از عزیزان خودشان هستند. این فرهنگ‌سازی کی باید شکل بگیرد؟
 رئیس شبکه بهداشت در پاسخ سؤال دیگری که آیا این درگیری‌ها منحصر به همین مورد است؟ گفت: نه اصلاً. متأسفانه برخی از مراجع کنندگان بدون آگاهی از سازوکار دستگاه‌های پزشکی فکر می‌کنند؛ مثلاً جواب آزمایش آنها باید دودقیقه‌ای آماده شود، یا تصور می‌کنند برای هر موردی که خودشان تشخیص دادند باید بیمارستان و کادر درمان بگویند چشم. یا حتی انتظار دارند، بدون توجه به اینکه ده نفر پشت در اتاق پزشک منتظرند تا نوبتشان بشود، قبل از همه وارد اتاق پزشک بشوند.
جای تعجب است، حتی برای پزشک متخصص تعیین تکلیف می‌کنند که دکتر فلان چیز رو انجام دهید! فلان دارو را بنویسید و ازاین‌دست موارد. پزشک می‌گوید این چیزها اشتباه است، یقه پزشک را می‌گیرند. پرستار را با بدترین حرف‌ها آزرده می‌کنند.

تقوی با تأکید بر خدمت‌رسانی صادقانه پرسنل و کادر تحت مدیریتشان در سطح شهر و خصوصاً بیمارستان، بیان کرد:
 این پرستارها و پزشک‌ها، همان‌ها هستند که در دوران کرونا، وقتی که همه درب‌خانه‌هایشان را به روی‌هم می‌بستند، آغوششان برای بیماران باز بود و جانشان را برای درمان این مردم عزیز روی دست گرفته بودند.
پرستار و پزشک هم از درد کشیدن بیمار درد می‌کشد؛ چرا برخی به‌غلط تصور می‌کنند پرستار و پزشک بی‌تفاوت به درد بیمارند؟! چرا برخی فکر می‌کنند فقط خودشان دلسوز بیمارشان هستند؟!
 ما انتظار داریم همراه بیمار شرایط را به نحوی مدیریت کند که پرسنل و کادر درمان باانرژی و انگیزه دوچندان خدمت‌رسانی کند، نه اینکه حرف‌هایی زده شود، حرکاتی شکل بگیرد که پزشک و پرستار بی‌انگیزه شوند و تصور کنند خدماتشان نادیده گرفته می‌شود.
 تقوی با تشکر از نیروهای انتظامی و دستگاه قضایی که با متخلفان برخورد قانونی دارند، از لزوم فرهنگ‌سازی گفت: از نیروهای انتظامی و دستگاه قضایی شهرستان نهایت تشکر را دارم که موجبات برقراری نظم را فراهم می‌کنند؛ بااین‌حال از بزرگان و قاطبه مردم، روشنفکران، ریش‌سفیدان، فرهنگیان، اهالی قلم، رسانه‌ها و هرکسی که می‌تواند نقشی در فرهنگ و فرهنگ‌سازی داشته باشد تقاضا و خواهش می‌کنم، فرهنگ‌سازی صحیح در خصوص حوزه و حیطه درمان را به آن عده‌ی انگشت‌شمار منتقل و گوشزد نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بلوط
Iran, Islamic Republic of
درسته بعضی ها رعایت نیکنن و انگار تقصیر بقیه س که سرما ایخرن ، ولی خدا شاهده ی بیمارستان برای کهگیلویه و لنده و چاروسا و دیشموک خیلی کمه . برید بیمارستان خبر بگیرید تا متوجه بشین ی بیمارستان پاسخگوی ای همه مراجعه کننده نی و گاهی بیمار یا همراش از کوره در میرن
United States
حالا گچساران که چندین بیمارستان داره چه توجیهی دارد نه خیر فقط فقر فرهنگ عامل چنین رفتارهای ناپسند هست کادر درمان با همه بی مهریهایی که متحمل میشن بازهم وظیفه قانونی وانسانی خودشون رو انجام میدن
United Kingdom
باید با این افراد شدیدترین برخوردها شود . این کارها چه معنی دارد؟ تا کی باید شاهد این بی فرهنگی ها باشیم ؟ مگه بیمارستان جای جنگ و دعواست ؟
جوان بیکار
Iran, Islamic Republic of
واقعا خیلی جا داره تا بخواد فرهنگ سازی بشه هنوز
احسان
Iran, Islamic Republic of
بی فرهنگی که شاخ و دم نداره. قبول کنید بی فرهنگیم در تمامی مسائل اجتماعی
شهروند
Iran, Islamic Republic of
بیشتر درگیری ها به خاطر بی فرهنگی یا بی اعتمادی رخ می‌دهد. به عنوان مثال ا// در بیمارستان شهید جلیل که به خاطر درج کردن حقیقت در پرونده و محروم شدن بیمار از بیمه همراهان بیمار درگیری رو درست کردند. برخی از درگیری ها هم به خاطر بی اعتمادی هستند مثلا چند سال پیش فردی در سرویس بهداشتی بیمارستان شهید جلیل ناگهان فوت کرد و همراهان بیمار با کادر درمان درگیر شدند اما همین اتفاق مهر ماه امسال در بيمارستان نمازی شیراز رخ داد و هیچ درگیری رخ نداد.
..
Iran, Islamic Republic of
با سلام ضمن احترام به اکثر پزشکان و پرستاران استان ولی در مجموع بنده از احساس مسئولیت پزشکان و پرستاران استانم بسیار ناراحت هستم و حقیقتا کوتاهی در کارشان بسیار زیاد هست.متاسفم برای شما پرستار و پزشک بی مسئول که مردم استانم که با برخورد بد شما مجبور به مراجعه کردن به پزشکان شیراز رو دارن
احسان
Iran, Islamic Republic of
نیود امکانات و فراری دادن پزشکان و متخصصان کاربلد باعث شده میریم شیراز. چرا نظری در مورد برخورد مسئولین استان ندارید که فقط به دنبال باند و باند بازی هستند نه تجهیز کردن بیمارستان‌های استان؟ چرا در مورد بی فرهنگی چیزی نمیگید؟
محفوظ
United States
خدمات رسانی اورژانس واقعا افتضاح شده
امکانات نیست،تعداد پرستار کمه
ادعای مسئولین زیاده
شما برید ببینید برانکاردها و تختهای اورژانس رو
دکتر تقوی بره دنبال اعتبارات و تجهیزات،بره دنبال نیرو،دنبال نگهبان.با حرف خالی کاری صورت نمیگیره.مردم خدمات میخوان.،پزشک بدلیل نارضایتی به موقع نمیاد.پرستار بدلیل نارصایتی و حجم زیاد کار انگیزه و رغبت نداره
کم کاری های مسئولین و نماینده هیچ وقت نمیزاره مردم کهگیلویه خدمات مناسب دریافت کنند.دکتر تقوی سالیان سال هست که رییس شبکه هست چرا تاحالا پیگیر افزایش تخت و احداث بیمارستان جدید نبودند؟؟ این بیمارستان جوابگوی مردم و این جمعیت شهرستان نیست.انتظار دارن مردم چیکار کنن؟؟
...
United Kingdom
برخورد های خود شما علت بسیاری از مشکلات بوده و هست.
اقای تقوی بهتره بپذیرید که شبکه کهگیلویه نیازمند پوست اندازی هست.
۰۱۰۱
United Kingdom
بنظرم خودتون شبکه بهداشت را به مدیر دیگری واگذار نمایید
گچساران
Iran, Islamic Republic of
این بی فرهنگئ همه گیر شده کادر درمان باید حق بگیرند .
Iran, Islamic Republic of
ول کن برو‌ ریس ضغیف د ر طول سرپرسثی د رمان. د هد شث
Iran, Islamic Republic of
عامل بی فرهنگی در بیمارستان سیاست بازی و سیاست زدگی و ضعف مدیریت است
ککا
Iran, Islamic Republic of
استان ما در شاخص های بی فرهنگی رتبه اول را داریم خاک عالم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
کاش به کادر بیمارستان هم یاد میدادن یکم انسانیت داشته باشن پرستارا با صدای بلند صحبت میکنن و شبا با داد بیداد اونا مریض ها نمی تونن لحظه ای آرامش داشته باشن هرچند بعضی از اونا واقعا فرشته هستن ولی برخی دیگر انگار ارثیه باباشونو از مریض میخان و بسیار گستاخی.
Iran, Islamic Republic of
شبکه رؤ ره‍ا کن
Iran, Islamic Republic of
/آقای محترم بیست هفت سال چکار کردی تورا خدا نباید الان بهترین بیمارستان داخل این شهرستانها باشه
سعیدی
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر تقوی بسیار عالی فرمودند ،این ضعف فرهنگی مشهود است ،تذکر به جایی بود.
اما انتظار میره ،خودشون کمی اخمهاشون را بازتر کنند و به عنوان یک مدیر ن: اول اداب معاشرت و برخورد با بیمار،ارباب رجوع و همراه بیمار را یاد بگیرند ،بعد امر و نهی کنند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
فرهنگ سازی فایده نداره ، تحکم وبرخورد قاطع قضایی با خاطیان ،، برخوردی باز دارنده..
Iran, Islamic Republic of
بادرود سپاس تا وقتی در حق مردم کوتاهی شود/جناب آقای کمایی بی مسولیت ترین کادر پزشکی استان کهگیلویه کی به کیه است بنده با مراجعه همراه بیمار را به بیمارستان جلیل پدر خانمم حدود شش ساعت در بیمارستان جلیل حتی پزشک کشیک هم نداشتن اگه جان انسان‌ها بی ارزش هست جان پزشک و کادر بیمارستان برای مردم بی ارزش تر است اگه انسانیت وجود داشت که چندین مورد جوان مسن روزانه را بیمارستان‌های استان از بین نمی‌رفت انصاف داشته باشید از مسولان بی کفایت طرفداری نکنید حداقل از مردم مظلوم هم گزارش تهیه کنید
Iran, Islamic Republic of
سلام خداوکیلی الان ۷ روز مریض تو بیمارستان امام سجاد یاسوج داریم بستری اصلا چیزی به اسم دکتر متخصص بالای سر مریضمون نیومده ااز طریق تلفن با آنها تماس میگیرن و دارو تجویز می‌کنند.مسئولی که جواب بده نیست.ان وقت از مردم گله دارند برید سیتم اداری و پزشکی‌تان درست واصلاح کنید.
حسن
Iran, Islamic Republic of
کدوم بخش؟ کدوم دکتر؟
Iran, Islamic Republic of
اینایی که شما می فرمایید از بی شعوری و نفهی اون عده قلیل همراه بیمار می باشه...
مگه فهم و شعور دارو هست که با آمپول به نفهم ها تزریق بشه...
الان که تو عصر حجر نیستیم باید این افراد رو خودشون کار کنند یا اینکه اگر جایی هست براشون کلاس های نحوه برخورد های اجتماعی و فردی بزارن شاید ی چیزی یاد بگیرن
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی ما یاسوجیل چقدر بدبختیم اقا من سهر خودش هرروزی لیست نفر مصدومند الان داخل سهر ما همشون مدزرکلند
دوست
Iran, Islamic Republic of
یعکس ازدکترتقوی لازم بود مگه کارکرده
سید
Iran, Islamic Republic of
سلام
لطف فرمایید به کارکنان ،رفتار درست بیاموزید به خصوص بخش اورژانس
و با توجه به این که درمانگاه قلعه رییسی زیر نظر شماست،آیا از رفتار کارکنان این درمانگاه و پزشکی که معمولا یا کارورز می باشد یا تازه کار ،خبر دارید؟ باور کنید کارکنان درمانگاه قلعه رییسی و مدیریت این درمانگاه فوق العاده ضعیف می باشد ترا به خدا فکری بکنید.
یاالله
Iran, Islamic Republic of
ترا به خدا
یک شخص را با هماهنگی خودتون بفرستید قسمت اورژانس و قسمتی که باید بستری کنند ببینید چه طور برخورد می کنند؟ باور کنید صبر ایوب هم لبریز می شود.
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای تقوی سلام
صحبت‌های شما فقط به دلیل بی اطلاعی از وضعیت بیمارستان. های استان مخصوصا شهید بهشتی و امام سجاد یاسوج و در اوج جانبداری متعصبانه هست.
همه مردم ما حداقل یکبار در بیمارستان ها ی شیراز بستری شدند رفتار و دلسوزی و حضور به موقع و مسولیت پذيری و سعه صدر آنجا را دیدند ولی اینجا فقط اسم بیمارستان و پزشک را می‌شنوند
بابت این فرمایش از خدا طلب مغفرت کن
خدا نکنه کسی مریض بشه بره بیمارستان یاسوج
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
1