تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۴۶۸۴۴۶
در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

خشایی، مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد: 70 درصد مردم از کارت سوخت شخصی خود بنزین می‌زنند / یک میلیون و 500 هزار لیتر نفت سفید بین روستاهای صعب العبور و عشایری توزیع کردیم / هیچ مشکلی برای حمل و توزیع نفت سفید نداریم

۳
۰
خشایی، مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد: 70 درصد مردم از کارت سوخت شخصی خود بنزین می‌زنند / یک میلیون و 500 هزار لیتر نفت سفید بین روستاهای صعب العبور و عشایری توزیع کردیم / هیچ مشکلی برای حمل و توزیع نفت سفید نداریم
کبنا ؛مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: 70 درصد از مردم برای دریافت سهمیه بنزین از کارت سوخت شخصی خود استفاده می‌کنند.
سالار خشایی_ مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد_ در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز با بیان اینکه یکی از وظایف مهم این شرکت تأمین، حمل و نگهداشت فرآورده‌های نفتی است، اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل سرما سوخت رسانی «نفت سفید» به مناطق روستایی و عشایری و شهری فاقد گاز بر عهده ما است. 
وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه فروشندگان «نفت سفید» مناطق روستایی و عشایری تحت پوشش اداره‌کل تعاون روستایی و اداره‌کل امور عشایری است، ابتدا درخواست فروشندگان از طریق این ادارات در سامانه صدف بارگذاری می‌شود که در ادامه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بر اساس میزان درخواست آنها سوخت مورد نیاز را در اختیار این فروشندگان قرار می‌دهد.
وی افزود: ارسال «نفت سفید» به این مناطق در قالب خرید اعتباری است. بعنی ما در قبال «نفت سفید» هیچ گونه وجهی را دریافت نمی‌کنیم. توزیع نفت سفید بر اساس کارت بانکی سرپرست خانوار است.
خشایی گفت: به دو صورت این سوخت توزیع می‌شود؛ سوخت «نفت سفید» مورد نیاز روستاهای صعب العبور را به شکل یکجا در کارت بانکی سرپرست خانوار ذخیره می‌کنیم. خانوارهای یک تا چهار نفره 1100 لیتر، خانواره 5 نفره 2100 لیتر نفت سفید سهمیه دریافت می‌کنند. این عزیزان می‌توانند؛ سوخت‌شان را یکجا دریافت کنند و هم می‌توانندبه صورت مقطعی.
وی افزود: روستاهایی که صعب العبور نیستند، ماهیانه سوخت مورد نیاز در اختیار سرپرست خانوار این روستاها قرار می‌گیرد. خانوارهای یک تا 4 نفره 220 لیتر و خانوارهای 5 نفره به بالا 440 لیتر سهیمه دارند. برداشت ما این است که شاید ماه‌های آبان و آذر به روستاهای صعب العبور نتوانیم سوخت رسانی کنیم، لذا این نوع روستاها را یکجا کارت بانکی سرپرست خانوارها را شارژ می‌کنیم. 
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: این شرکت این آمادگی را دارد به خانوارهای که تاکنون برای دریافت سوخت سفید اقدام نکرده‌اند، از طریق ادارات تعاون روستایی و امور عشایری اقدام کنند تا سوخت آنها را تأمین کنیم.
خشایی بیان کرد: تا به امروز بیش از یک میلیون و 500 هزار لیتر نفت سفید جهت روستاهای صعب العبور ارسال و توزیع کردیم که نسبت به مشابه سال گذشته 90 درصد پیشرفت داشتیم. هیچ گونه مشکلی برای حمل و توزیع نداشتیم و آمادگی کامل برای توزیع سوخت مورد نیاز روستاهای استان را داریم.
وی افزود: خانه‌های بهداشت و مدارس روستایی و عشایری برای دریافت سوخت از طریق سامانه صدف اقدام کنند که بعد از تائید دستگاه‌های زیرمجموعه شرکت پخش فرآوردهای نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد سوخت مورد نیاز در اختیار فروشندگان رسمی تعیین شده قرار می‌گیرد و درخواست کنندگان دریافت می‌کنند. هر لیتر نفت سفید 150 تومان قیمت دارد.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: بیشتر تلاش ما این است که دستگاه‌های دولتی تعاون روستایی و امور عشایر به موقع عمل کنند و درخواست سوخت مورد نیاز جامعه روستایی و عشایری را در اختیار ما قرار دهند تا پیش از نزول هر گونه رحمت الهی که سبب می‌شود راه‌های روستایی مسدود شود، سوخت مورد نیاز را تحویل آنها دهیم.
وی گفت: شرکت پخش فرآوردهای نقتی  هیچ گونه مشکلی از نظر تأمین و حمل ندارد. شاید در فصل سرما به دلیل بروز نبودن امکانات امکان خدمات رسانی برای شرکت محدود شود.
خشایی در پاسخ به سئوالی در خصوص محدودیت سوخت (بنزین) در جایگاه‌ها، اظهار داشت: به منظور جلوگیری از جابه‌جایی و قاچاق و نظام‌مند کردن سوخت، سیاست دولت بر این شد که مردم از کارت سوخت جهت پُر کردن باک‌های بنزین خودروی خود استفاده کنند. لذا کارت‌های سوخت اضطراری در جایگاه‌های بنزین محدود شد و از طرفی اطلاع‌رسانی کافی انجام گرفت. ولی باز در یک مقطع زمانی مشکلاتی بود که الحمدالله این موضوع مرتفع شد. 
وی افزود: بر اساس برآوردهای انجام گرفته از ابتدای هر ماه تا 20 همان ماه 70 درصد از مردم از کارت‌های سوخت شخصی خود برای دریافت سهمیه بنزین استفاده کردند که باید به دلیل این همراهی مردم از آنها تشکر و قدردانی کرد.
وی افزود: هر خودرو 210 لیتر بنزین سهمیه دارد که 60 لیتر آن با نرخ دولتی و 150 لیتر دیگر با نرخ آزاد می‌باشد.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: کارت‌های سوخت اضطراری در جایگاه‌های بنزین برای آن دسته از شهروندانی که سهمیه بنزین آنها به اتمام رسیده و یا از کارت شخصی خودشان استفاده نمی‌کنند، وجود دارد.
وی به موضوع قاچاق سوخت در سطح استان گریزی زد و گفت: 30 هزار لیتر کشفیات نفت و گاز و 4 هزار لیتر نفت سفید داشتیم. تا حد زیادی قاچاق فرآورده‌های نفتی را به نقطه مطلوب رساندیم.
خشایی گفت: با توزیع به موقع نفت سفید بین روستائیان و عشایر و مناطق صعب العبور علاوه بر صیانت از جنگل‌ها، تلاش کردیم که دغدغه‌های این بخش از افراد جامعه را مرتفع سازیم.
وی افزود: سعی کردیم در این مدت مسئولیت‌مان به نحو احسن به مردم خدمات رسانی کنیم و اگر ضعفی هم وجود داشته، تلاش کردیم که ضعف‌ها را رفع کنیم.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این شرکت با توجه به فرارسیدن فصل سرما آمادگی کامل برای سوخت رسانی به مدارس، خانه‌های بهداشت و روستاهای صعب العبور و عشایری را دارد. فروشندگان رسمی سوخت این روستاها و مناطق صعب العبور باید به موقع سوخت مورد نیاز خود را درخواست بدهند تا در حین بارش نزولات آسمانی با مشکل مواجه نشوند. 
خشایی در پایان تاکید: آمادگی شنیدن هر گونه پیشنهاد و انتقاد برای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان و مردم عزیز استان را داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بادرود سپاس ببخشید ثمام اصفهان شیراز کارت سوخت جایگاه شصت لیتر آزاد می‌زنند ولی استان کهگیلویه بویر احمد 30لیتر بیشتر نمی‌دهد دو اگه جایگاه گارت سوخت سوخت بسوزد یا گم شود مبلغ دویست هزار تومان باید هزینه هر کارت سوخت بپردازد علت ا/نکه اینکه اکتریت کارت سوخت ندارند همین موضوع است
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
اخ وبختوم که هنی قرن۲۱وماداریم نفت استفاده ایکنیم ودرختله قطع ایکنن سی سوخت...
علی
Iran, Islamic Republic of
گچساران هنوز نفت توزیع نشده چه مدیری هستی خودت نمی دونی
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
هر دولتی که باشد قصه همین است؟

هر دولتی که باشد قصه همین است؟

همه که توان‌مان را هم افزا کنیم، قدرت مان چند برابر می‌شود و مشکلات را از سر راه برمی‌دارد....
1