تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب : ۴۵۱۰۲۲
دبیر ستاد امر به معروف:

امروز حجاب در جامعه ما فوریت پیدا کرده / جایی که عفاف و حجاب نباشد، محیط رشد اقتصادی پیدا نمی‌کند / بحث حجاب خلا‌های قانونی جدی دارد؛ امروز بدحجاب و با حجاب باید از مسئولان و به ویژه مجلس بخواهند که تکلیف را روشن کنند؛ نمی‌شود مردم به جان هم بیفتند و مسئولان صرفاً رهنمود دهند / در برخی از دانشگاه‌های گران دنیا، دختر و پسر را جدا کرده‌اند و یک و نیم نمره به معدل کل اضافه شده / دانشگاه آزاد در شهر‌های کوچک ابتذال را نهادینه کرد

۱۰
۲
جایی که عفاف و حجاب نباشد، محیط رشد اقتصادی پیدا نمی‌کند / دانشگاه آزاد در شهر‌های کوچک ابتذال را نهادینه کرد
کبنا ؛دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: همانطور که عدالت اجتماعی را در مسائل اقتصادی خلاصه نمی‌کنیم، امر به معروف و نهی از منکر هم نباید در عفاف و حجاب خلاصه کنیم، اما در حال حاضر عفاف و حجاب در جامعه ما فوریت پیدا کرده است.
به گزارش کبنا، سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سال گذشته گفت: ستاد نقش احیای امر به معروف و نهی از منکر را دارد یعنی نقش اقدام برای احیا و ایجاد ارتباطات سالم در احراز وظایف و ایجاد شبکه‌های مردمی در مطالبه‌گری معقول را دارد.
به نوشته ایلنا، وی ادامه داد: اسلام یک برنامه‌ای دارد تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر یعنی قوه مجریه ضمانت اجرای بقای اسلام را بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر نهاده است. اگر امر به معروف و نهی از منکر بخواهد جایگاه خود را پیدا کند باید در همه سازمان‌ها در همه نهاد‌ها در فرهنگ خانواده و در تعاملات مردمی ظهور و بروز پیدا کند. در این زمینه ما بسیار عقب هستیم.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: کشور‌های پیشرفته و کشور‌های غربی در مسئولیت اجتماعی بسیار جلوتر هستند اگر قانونی نخواهد رعایت نشود مردم بی‌تفاوت نمی‌مانند در کشور ما به دلیل مسائل مختلف و بعضا تشتت‌ها و وعده‌ها و بی‌عملی‌ها این احساس مسئولیت اجتماعی سیر نزولی پیدا کرده و ما باید اعتماد عمومی را در پشتتوانه شعار‌هایی که می‌دهیم جلب کنیم.
هاشمی گلپایگانی گفت: موضوع امر به معروف و نهی از منکر یک موضوع گسترده است مهمترین موضوع امر به معروف و نهی از منکر عدالت اجتماعی است و جامعه توحیدی و بحث آزادی اجتماعی و معنوی است.
وی با بیان اینکه نباید امر به معروف را در عفاف و حجاب خلاصه کنیم، ادامه داد: حیا یک بعد از اخلاق است عفت در گفتار، عفت در اخلاق و... داریم حتی عفت در مسائل اقتصادی داریم. یک بعد از عفت، عفت در پوشش است که می‌شود حدود پوشش و حجاب.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان عدالت اجتماعی از مهمترین معروفاتی است که باید اجرا شود، تأکید کرد: همانطور که عدالت اجتماعی را در مسائل اقتصادی خلاصه نمی‌کنیم امر به معروف و نهی از منکر خلاصه در عفاف و حجاب نمی‌کنیم اما در حال حاضر عفاف و حجاب در جامعه ما فوریت پیدا کرده است.
هاشمی گلپایگانی گفت: جامعه باید تنظیم باشد عدالت اجتماعی اصل است در عدالت اجتماعی عدالت فرهنگی و تربیتی از اولویت هاست و بعد از آن عدالت اقتصادی مطرح است. اما نباید مدام اول و دوم بگوییم بلکه مجموعه باید سالم باشد.
وی ادامه داد: مجموعه باید سالم باشد جایی که عفاف و حجاب نباشد محیط رشد اقتصادی پیدا نمی‌کند. اگر در کشور‌های دیگر برای محیط‌های آموزشی و کار قوانین سختگیرانه دارند برای این است که می‌خواهند رشد اقتصادی اتفاق بیفتد. در اداره‌ای که از صبح تا شب کارمندان باهم بگو و بخند دارند ساعت مفید کار در اداره نیم ساعت است البته در برخی ادارات هم به صورت جدی کار دنبال می‌شود. اما در برخی ادارات دور هم چای می‌خورند و کار مردم را انجام نمی‌دهند.
وی ادامه داد: در برخی از دانشگاه‌های دنیا که گران هم است اختلاط بین دختر و پسر را جدا کرده‌اند این جداسازی باعث شده یک و نیم نمره به میانگین معدل کل اضافه شده است آن‌ها به دنبال علم هستند. چرا ما می‌خواهیم ۸۰ سال پیش اروپا را تجربه کنیم همین فرهنگ وارداتی؛ جایگزینی سگ و گربه به جای فرزند در اروپا و آمریکا هم این چنین نیست چرا ما از غرب، غربزده‌تر و گرفتارتر شده‌ایم این‌ها مسائلی است که اگر به آن نپردازیم مشکلات بیشتر می‌شود باعث بروز تنش اجتماعی می‌شود امروز جامعه ما دو قطبی و ملتهب است و این بدلیل کمبود وخلأقانون است.
هاشمی گلپایگانی گفت: در کشور‌های پیشرفته قانون مانند وحی منزل است. کسی که در اروپا زندگی می‌کند وقتی به ایران می‌آیند راحت‌تر زندگی می‌کند چراکه در آنجا فرهنگ قانون‌پذیری بیشتر اجرا شده است. ما به دنبال عدالت اجتماعی هستیم. امروز بدحجاب و با حجاب باید از مسئولان و به ویژه مجلس بخواهند که تکلیف را روشن کنید نمی‌شود مردم به جان هم بیفتند و مسئولان صرفاً رهنمود دهند رهنمود برای خطبه مسجد و نماز جمعه است. بحث حجاب خلا‌های قانونی جدی دارد و عدم ضمانت اجرایی برای اجرای قانون داریم قانونی که نشود اجرا شود قانون نیست و این کار مجلس شورای اسلامی است.
وی ادامه داد: اگر مباحث عفاف و حجاب وارد مسأله سیاسی شود کاملاً لطمه می‌خورد ستاد اعلام می‌کند این مسأله کاملاً اجتماعی و اعتقادی است اما در سال آینده یکی از عرصه‌هایی که سوءاستفاده می‌شود همین موضوع عفاف و حجاب است. و باید مجلس قبل از انتخابات فکری برای آن کند.
او افزود: پایه فعالیت ستاد را در حرکت‌ها و قدرت مردمی می‌دانیم. تمام آحاد مردم می‌توانند با یک برنامه به ستاد مراجعه کنند و اعلام کنند که با یک برنامه مشخص در یک منطقه مشخص امر به معروف کنند. نهی از منکر اعتراض است و امر به معروف پیشنهاد است آحاد مردم ممکن است به یک موضوع اعتراض داشته باشند می‌توانند پیشنهاد خود را برای حل آن بدهند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: ۱۸ عرصه در بحث تشکل‌سازی مشخص شده که همه افراد می‌توانند در آن در بحث تشکل‌سازی حضور داشته باشند یکی از موضوعات این تشکل‌سازی موضوع عفاف و حجاب است اما الان بیشترین درخواست مردم برای تشکل‌سازی بحث عفاف و حجاب است و مطالبه‌گری مردم در همین زمینه است ما هم براساس مطالبه مردم بها می‌دهیم.
وی ادامه داد: همه ادارات و سازمان‌ها باید شورای امر به معروف داشته باشند ودو عضو این شورا باید از تشکل‌های مردمی باشد تا ارتباطات مردمی با نهاد‌های دولتی برقرار شود. بسیاری از دستگاه‌ها و نهاد‌ها شورا دارند اما اصرار ما این است که این شورا نمایشی نباشد برخی از دستگاه‌ها هم از راه‌اندازی این دستگاه استنکاف دارند و نمی‌خواهند امر به معروف در دستگاه آن‌ها رواج پیدا کند من جمله وزارت گردشگری.
وی تصریح کرد: وزارت گردشگری تور‌هایی را به مناطق گردشگری می‌برند و آنجا را به ابتذال می‌کشند و پاسخگو هم نیستند. دانشگاه آزاد نیز از دستگاه‌هایی است که استنکاف دارد. دانشگاه آزاد بدون زیرساخت افراد را از شهر‌های بزرگ به شهر‌های کوچک برد و در آنجا فرهنگ اشتباه را رواج داد و ابتذال را نهادینه کرد. وزارت ورزش و جوانان و وزارت صمت در اولویت‌های بعدی استنکاف هستند.
او خاطرنشان کرد: وزرات راه و شهرسازی وزرات اقتصاد و بانک مرکزی و بانک‌های تابعه نیز از دستگاه‌هایی هستند که بسیار عالی ورود کرده‌اند.
هاشمی گلپایگانی گفت: براساس شاخص‌هایی که تعیین شده مشخص شده برای کدام مدیر باید گشت ارشاد مسئولان قرارداده شود و ما اعلام کردیم گشت ارشاد مسئولان از وزرات ارشاد آغاز شود. فیلم دینامیت و گشت ارشاد سنمبل تخریب عاملان به معروف است بزرگترین لطمه را این دو فیلم به آمران به معروف وارد کرده‌اند.
وی با بیان اینکه ستاد باید از عاملان به معروف حمایت کند ادامه داد: گشت ارشاد مسئولان یعنی مسئول وظیفه خود را در جلوگیری از دو قطبی شدن جامعه اجرا می‌کند یا خیر.
او بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: بحث اقتصادی بسیار مهم است. دلیل ندارد وقتی این همه کودک کار داریم روزی دو تن غذای سگ‌های ولگرد می‌شود. هر بار که به مسئولان اعتراض می‌کنیم می‌گویند این اتفاق در دولت قبل بوده اگر کسی مسئولیت گرفته یعنی به همه مشکلات از دولت‌های قبل آگاه است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واقعا حالت خوب نيست چ ميگي
Iran, Islamic Republic of
مريخ پيما
Iran, Islamic Republic of
مريخ پيما
فعال فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
سلام کلامی شیواتر از این ندیدم استان مارودانگاه آزاد نابود کرد بعد کلنیک های زیبایی
Iran, Islamic Republic of
یکی از دلایل بی حجابی از سر فشار و سختی زندگی مردم را به لجبازی وادار کرده است دلیل دوم قول های دروغین و دروغ گفتن های مکرر مسولین است بزرگترین منکر دروغگویی است و دروغگو دشمن خداست چطور می شود دشمن خدا بخواهد فرمان خدا را اجرا کند
Iran, Islamic Republic of
آره رشد اقتصادی غربی ها هم مربوط به حجاب شون هست
Iran, Islamic Republic of
تو این مملکت دیگه کسی به این حرفا اهمیتی نمیده خخخخ
Iran, Islamic Republic of
.. بی عُرضگی در اداره اقتصادی مملکته گردن بی حجابی ننداز ....
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه آزاد اسلامی نقش مهمی در فرهنگ کشور داشته و اصلا مروج ابتذال نبوده است
Iran, Islamic Republic of
معلومه جیبت پره حقوقت مکفی و بچه هات بیکار نیستن و دغدغه ای نداری که اومدی اینجا بجای درد و رنج معیشت مردم از حجاب حرف میزنی.. معلومه
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1