تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۴۴۱۳۱۰
فرماندار کهگیلویه در گفت و گو با کبنا مطرح کرد

چرا سد کلات احدث نشد؟ / تناقض‌گویان مخالف گوجه‌چینی هستند یا احداث سدها؟ / احداث سد با پیوست زیست محیطی موهبت است

۲
۱
چرا سد کلات احدث نشد؟ / تناقض‌گویان مخالف گوجه‌چینی هستند یا احداث سدها؟ / احداث سد با پیوست زیست محیطی موهبت است
کبنا ؛فرماندار کهگیلویه در حاشیه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان، در گفت وگو با کبنا  با اشاره به اینکه برای ایجاد هر پدیده اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، باید نگاهی همه جانبه داشت، اظهار کرد: در پروژه احداث سد باید همه جوانب از جمله، حفظ محیط زیست، رونق اشتغال، آب شرب و صنعتی دیده شود تا خروجی آن توسعه منطقه، مهاجرت معکوس و امید آفرینی باشد.
به گزارش کبنا، دارا کریمی نژاد، ایجاد دوگانه‌های توسعه ستیز مبنی بر اینکه سد به بهانه محیط زیست احداث نشود یا به بهانه احداث سد محیط زیست، تخریب شود را به ضرر منافع مردم دانست و گفت: مخالفت با احداث سد بدون در نظر گرفتن همه جوانب زیست محیطی، اشتغال زایی و...به ضرر استان است.
وی ادامه داد: نباید صورت مسئله را حذف کنیم، در آینده نزدیک که تنش و بحران آبی استان را فراگیرد همه ما مسولیم، لذا در احداث سد با در نظر گرفتن همه جوانب از جمله پیوست محیط زیستی توسط بررسی کارشناسان هم محیط زیست حفظ می‌شود و هم با احداث سد توسعه و اشتغال زایی در استان خواهیم داشت.
فرماندار کهگیلویه مطرح کرد: وقتی کشورهای دیگر توانستند این دوگانه‌ها را با لحاظ کردن مسائل علمی، فنی و اقتصادی اجتماعی، زیست محیطی و... حل کنند ما هم می‌توانیم مسائل را حل کنیم.
این مسوول افزود: اگر در جایی نمونه‌ای اشتباه شد نباید این استثنا را به قاعده تبدیل کرد، البته در اکثر سدهایی که در گذشته ساخته شد مواهب آن رونق کشاورزی، تأمین آب شرب و صنعتی، چرخیدن پتروشیمی‌ها، فولادها و کشاورزی مکانیزه و...بوده است.
فرماندار کهگیلویه همچنین در خصوص احداث نشدن سد کلات در کهگیلویه گفت: متاسفانه در کهگیلویه برخی برای مسائل سیاسی به عقب برمی گردند تا بگویند فلان شخص یا جریان مانع احداث سد شد یا فلان شخص موافق احداث سد بود و حاشیه ایجا می‌کنند.
دارا کریمی نژاد در خصوص علت احداث نشدن سد کلات بیان کرد: شنیدم که در دوران ریاست جمهوری اقای هاشمی رفسنجانی که به همراه وزیر نیرو از محل احداث سد کلات بازدید داشتند، کارشناسان ارتفاع سد را با حوزه خلیج فارس ناهماهنگ دانستند، و دیدند که احداث این سد باعث ابیاری دشت کلاچو نمی‌شود و اثرگذاری زیادی بر کشاورزی ندارد، مانعی برای احداث جاده پاتاوه به دهدشت هم می‌شد که نظر کارشناسان بر احداث نشدن سد بود.
کریمی نژاد بیان کرد: در حالی که اکنون با احداث سد در ارتفاع بالاتر که همان سد آبریز است هم زمین‌های بیشتری سیراب می‌شود و موجب رونق کشاورزی، گردشگری و اشتغال می‌شود، و از سوی دیگر هم با احداث جاده ملی از بن بست  خارج می‌شویم که با یک تیر دو نشانه زدیم.
وی ادامه داد؛ همه باید همت کنند و دنبال خودتخریبی نباشند، و این تناقضات را حل کنند، بالاخره موافق گوجه چینی در بهبهان هستند یا موافق احداث سدها؟ متاسفانه افرادی که این مسائل را مطرح می‌کنند فقط دارند به همان کسانی خدمت می‌کنند که نگران تشنگی گاو میش‌های خود هستند در حالیه مردم استان ما دارند از تشنگی رنج می‌برند.!
این مسوول با بیان اینکه احداث سدها باعث امنیت در استان و سرمایه گذاری داخلی و خارجی می‌شود، تصریح کرد: احداث سد تنگ سرخ و هم سد آبریز مواهبی چون رونق کشاورزی، آب شرب و صنعتی، اشتغال و.. را برای استان فراهم می‌کنند و هم با در نظر گرفتن پیوست‌های زیست محیطی به محیط زیست آسیبی وارد نمی‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

کهکیلویه بزرگ
جناب کریم نژاد از شما انتظار میرود برای دهدشت تلاش بیشتر برای احیا بخش کشاورزی شود
درود
Iran, Islamic Republic of
سد تنگ سرخ هیچ سودی برا بویراحمد ندارد.
تنها کسی که داره این موضوع پیگیری میکنه سایت کبنا هست که باید بطور ویژه ازش تشکر کرد.
آقای کریمی واقعیتو بیان کنید سد کلات احداث میشد
زمین های ایل دشمن زیاری زیر آب میرفت
هر وچند سد آبریز هم همین زمین های دشمن زیاری تصرف میکنه
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1