تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۴۲۸۷۵۸
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا مطرح شد

آهنگ رو به رشد سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد / کسب رتبه برتر آموزش و پرورش استان در کشور

۸
۱
آهنگ رو به رشد سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد / کسب رتبه برتر آموزش و پرورش  استان در کشور
کبنا ؛پس از ۴۱ سال از تشکیل نهضت سواد آموزی، رشد باسوادی گروه هدف در کهگیلویه و بویر احمد بیش از ۶۵ درصد مطرح می‌شود. و به این منزله است که آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد سیاست‌های مورد نظر وزارت را به خوبی اعمال کرده است، یقیناً دلایل رضایت وزارت آموزش و پرورش از تیم هادی زارع‌پور همین مسائل است، اگر چه خیلی‌ها تلاش می‌کردند که آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد را وارد مسائل حاشیه‌ای کنند، اما زارع‌پور توانست بر اساس شاخص‌ها جایگاه آموزش و پرورش را ارتقا دهد و بر پایه آمارهای واقعی اکنون کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان‌های برتر در کشور شناخته می‌شود.
بمناسبت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی با هادی‌زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که از نظر خوانندگان می‌گذرد. او در ابتدا میلاد حضرت زینب (سلام الله علیها) و روز پرستار را تبریک گفت، و اظهار داشت: قدردان کادر درمانی کشورمان به ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.
او در ادامه افزود: سال ۵۷ جمعیت گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال در استان ۲۸ درصد باسواد بودند که بر اساس سرشماری سال ۹۵ و فعالیت‌های سواد آموزی پس از آن این میزان به بیش از ۹۳ درصد رسیده است.
 هادی زارع پور در نخستین روز از هفته سواد آموزی با عنوان سواد آموزی و رسانه گفت: فعالیت‌های سواد آموزی در سال جاری با پوشش ۴۵۰۰ نفر در سه دوره سواد آموزی، انتقال و تحکیم در حال انجام است.
وی گفت: امسال همگام با سوادآموزی ۱۲۰ نفر نیز از آموزش رایانه استفاده می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در ۲ دوره انتقال و سواد آموزی در طرح خواندن با خانواده و ۶۵۰ نفر نیز در طرح حلقه‌های کتابخوانی.. با رعایت دستورالعملهای بهداشتی شرکت می‌کنند.
 وی گفت: با مشارکت ستاد اقامه نماز طرح نماز کلید بهشت با آموزش احکام عملی نماز و با پوشش ۲ هزار ۶۶۴ نفر سواد آموز اجرا می‌شود.
 زارع پور افزود: بسته تحولی با عنوان پیوندسواد و زندگی در ۶ مرکز یادگیری محلی یاسوج دنا عشایر گچساران بهمئی و چاروسابا آموزش مهارتهای شغلی در کنار سوادآموزی در حال اجراست.
 وی گفت: در ارزیابی انجام شده از فعالیت‌های سواد آموزی توسط سازمان در ۲۵ شاخص در کشور حوزه معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان در ۲۳ شاخص بالاتر از میانگین کشور و در ۱۳ شاخص رتبه اول کشور را کسب و در مجموع جزء چهار استان برتر کشور قرار گرفت،که از سوی معاون وزیر آموزش و پرورش طی نامه‌ای به استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام ش‌د.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: برگزاری شوراهای پشتیبانی سواد آموزی، گروه‌های بهبود کیفیت، امتحانات مسابقات پرسش مهر و کتابخوانی با موضوع شعار سال مقام معظم رهبری از دیگر فعالیت‌های حوزه سواد آموزی است.
وی افزود: طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر با شرکت ۴۰۰ نفر در مناطق چاروسا، دیشموک، مارگون، لوداب، دنا و دهدشت در حال اجراست.
زارع‌پور همچنین در ادامه گفت: 4500 نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال 99، سواد لازم را فرا می‌گیرند. 120 نفر از این تعداد نیز آموزش رایانه را می‌بینند.
وی در ادامه به مراکز یادگیری محلی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: 40 مهارت در یادگیری محلی نیز آموزش داده می‌شود، مهارت زندگی، حقوق شهروندی، سبک زندگی، مهارت فنی و... نیز به این افراد آموزش داده می‌شود.
   
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از اجرای بسته‌ آموزشی تحولی پیوند سواد و زندگی در این استان خبر داد و گفت: 25 بسته تحولی در کشور اجرا می‌شود که یکی از این بسته‌ها، پیوند سواد و زندگی است. که یکی از اهداف بسته پیوند سواد و زندگی در حوزه نهضت سواد آموزی مربوط به آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای است.
زارع‌پور گفت: طرح نماز کلید بهشت با شرکت 900 نفر آموزش دهنده و 2400 سوادآموز در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود. در این طرح احکام عملی نماز آموزش داده می‌شود.
وی به طرح آموزش و توسعه سواد زنان و دختران عشایر اشاره کرد و گفت: این طرح در برخی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد همانند، دهدشت، دنا، چاروسا، مارگون و دیشموک اجرا می‌شود.
زارع‌پور گفت: کتابی با عنوان سرباز وطن با همت 6 استان، از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد طراحی و تهیه شده است که این کتاب به زندگی سردار شهید قاسم سلیمانی می‌پردازد و کتاب سرباز وطن موضوع یک مسابقه فرهنگی و آموزشی نیز هست.
وی در ادامه به جشنواره الگوهای برتر آموزش در حوزه سواداموزی اشاره کرد و گفت: در این جشنواره کتاب راز موفقیت در راستای شعار سال مقام معظم رهبری نیز رونمایی خواهد شد. 
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: کار سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش از طریق برون سپاری برگزار می‌شود. که 12 تشکل و موسسه مردم نهاد کار سوادآموزی را در سطح استان انجام می‌گیرد. 900 آموزش دهنده از طریق این موسسات در کار سواد آموزی فعالیت می‌کنند و با 23 دستگاه دولتی در بحث سواد آموزی نیز تفاهم نامه داریم.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در آستانه سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مسابقه کتابخوانی با عنوان سردار دلها از کتاب سرباز وطن برای سواد آموزان برگزار می‌شود.
سید حمدالله خواهش نیک گفت: ۱۶ مرکز یادگیری محلی در استان فعال است و ۸۵۰ نفر در این مراکز از آموزشهای مهارت اموزی استفاده می‌کنند.
 وی گفت: فعالیت‌های سواد آموزی با مشارکت ۱۲ موسسه و تشکل مردم نهاد و ایجاد تفاهم نامه با ۲۳ دستگاه و نهاد اجرایی انجام می‌شود.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گفت: طرح شتاب بخشی به سوادآموزی در شهرستان‌ها ومناطق. دهدشت، لنده، بهمیی؛ چاروسا دیشموک. که میزان سوادکمترازمیانگین استان است. اجرامیشود.
 خواهش نیک گفت: برنامه رادیویی آوای سوادآموزی ازصدای شبکه دنا و برنامه آموزشی لوح و قلم برای سواد آموزان از تلویزیون پخش می‌شود.
 وی گفت: جشنواره الگوهای برتر تدریس در فضای مجازی در شرایط کرونایی در استان برگزار شد.
 به گفته معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بیش از ۸۰۰ آموزش دهنده و ۶۶ نفر از فرهنگیان با حوزه سواد آموزی همکاری می‌کنند.
 از یکم تا ۷ دی ماه به نامه هفته سواد آموزی نامگذاری شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تمام زحمت کل اموزش و پرورش استان بعد انقلاب رو به نام خودشون ثبت کردن درررررود
امور مالی
Iran, Islamic Republic of
کبا چرا درمورد بازنشستگی هم شهریت چیزی نمینویسی که غیرقانونی هنوز مدیرکله
بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
بدبختی معلمان این است که امروز تو رسانه ها این خبر تیتر زدن حقوق پرستاران ۵۰ درصد افزایش یافت مدیر کل اموزش و پرورش ما اعلام میکنه رشد ۲۵ درصدی نهضت سواد اموزی اقای زارع پور تو در این ۹ سال که بر صندلی جا خوش کرده ای چه قدمی برای ارتقاء حقوق معلمان بر داشته ای در برابر الهی چه پاسخی داری از خدا بترس واگذارتان به همان چوب بی صدای الهی تازه چه بازدهی داشتی که قانون منع به کار گیری باز نشسته گان را دور زدید و تمدید کرده اید قطعا با این تمدیدی ها عذاب الهی را بیشتر جمع خواهید کرد
Iran, Islamic Republic of
حتما مدرکت کلاس ششم قدیم هست که این اراجیف را مینویسی وبازنشست شدی خدا را شکر کن با این مدرک حقوق هفت هشت میلیون میگیری
Iran, Islamic Republic of
فکری به حال گچساران کنید
Iran, Islamic Republic of
طنز یلدایی!!!!!!!!!!!!!!!!
اموزش و ژرورش برتر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
حقوقی
Iran, Islamic Republic of
خیلیییییی رو به رشد
جوادی مهر
Iran, Islamic Republic of
سلام
بسیار جای تقدیردارد ازهمه تلاشگران سوادآموزی که به برکت فرمان امام این رشد حاصل شد و جای خوشحالیست که نسبت به قبل از انقلاب درصد فوق العاده است.
برخی مطالب کاربران گرامی نوشته اند ارتباطی با تحقق فرمان امام ندارد....
آقای زارع پور هم درحدتوان تلاش خود را کردند.
آموزش وپرورش درسطح ملی نیازمند توجه است.
خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

در منطقه راج شاهی بنگلادش اعضای یک خانواده دارای یک تفاوت ژنتیکی نادر هستند و آن نداشتن ...
همه چيز درباره واكسن كرونا

همه چيز درباره واكسن كرونا

  سخنگوي دولت : در حال حاضر واكسن ساخت ستاد اجرايي به تست انساني رسيده است. موسسه رازي ...
عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

: فضای مجازی فضایی است که به‌عنوان قلمرو سایه فرض شده و به کناری گذاشته شده است. امروز ...
1