تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۱۲
کد مطلب : ۴۱۱۳۰۲
آذر صفایی‌نیا مدیرکل امور بانوان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا؛

تشریح عملکرد امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید

۱۰
۰
تشریح عملکرد امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید
کبنا ؛زمانی که «او» به عنوان اولین شهردار زن یاسوج انتخاب شد، کسی فکرش را نمی کرد که بتواند شهرداری یاسوج را بدون حاشیه مدیریت کند، قاطعیت و مدیریت او آنقدر زبان زد بود که علی محمد احمدی استاندار اقتصاد دان تصمیم گرفت تا در اولین قدم، مدیریت پرحاشیه و پربحث امور بانوان وقت را کنار بگذارد و از آذر صفایی نیا خواست تا به دیدارش برود، بعد از دیدار کوتاه «احمدی» استاندار کهگیلویه و بویراحمد و آذر صفایی‌نیا او به عنوان دومین مدیرکل امور بانوان استانداری دولت تدبیر و امید انتخاب شد. پایان دادن به حرف و حدیث های آن دوران شاید دستاورد مهم دوران مدیریت صفایی نیا است. در ادامه در گفت‌وگو با آذر صفایی نیا مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد عملکرد این حوزه بانوان و خانواده استانداری را مورد بررسی قرار دادیم.
صفایی‌نیا مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: حوزه بانوان وخانواده استانداری با عنایت به اسناد بالا دستی جمهوری اسلامی ایران در رأس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری با تأکید بر تقویت بنیان خانواده، سیاست‌های دولت محترم تدبیر وامید مستند به ماده 101، 102 و بندت ماده 80 قانون برنامه ششم با تأکید بر تقویت نهاد خانواده وجایگاه زن در آن استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در همه عرصه‌ها و توجه ویژه به نقش سازنده آنان و نیز به منظور بهره مندی جامعه از سرمایه انسانی زنان در فرآیند توسعه پایدار و متوازن با سازماندهی و تقویت جایگاه سازمانی امور زنان و خانواده در دستگاه با رویکرد عدالت جنسیتی، اولویت‌ها، تأکیدات وبرنامه های استاندار محترم در راستای اشتغال، کاهش معضلات بیکاری بواسطه ایجاد کسب وکار پایدار، عملکرد مطلوب در حوزه انرژی کاهش معضل آسیب‌های اجتماعی، تقویت نهاد خانواده با سبک زندگی ایران اسلامی، نهادینه کردن ارزشهای فرهنگی واجتماعی و مقوله ارزشمند ورزش، معرفی قهرمانان ورزشی به عنوان مناسب‌ترین الگوی اجتماعی جوانان، عملکرد خود را در سرفصل‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و تحقق شاخص‌های ماده 101 و 102 قانون با تاکید بر نتیجه محور بودن اقدامات برنامه ریزی نموده است.
وی در ادامه اهم فعالیت‌های اقتصادی حوزه بانوان استانداری را با هدف ارتقاء توانمندی‌های اقتصادی زنان کارآفرین، زنان سرپرست خانوار برشمرد و گفت:
*توانمند سازی 2089 نفر از زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه نشین شهرهای استان، موضوع تفاهم نامه فی مابین وزارت کشور و سازمان فنی و حرفه‌ای با نظارت مستمر کیفی و کمی حوزه بانوان و خانواده استانداری با نگاه آموزش مهارتی و تکمیل حلقه اشتغال پایدار و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای این دوره با حضور مشاور محترم وزیر کشور در امور بانوان و خانواده.
*برگزاری نمایشگاه ۵ روزه عرضه تولیدات زنان کارآفرین و عشایر استان به منظور معرفی برند و کیفیت تولیدات آنها و حمایت از تولیدات استان.
*برگزاری دوره کارآفرینی و کسب و کار پایدار برای دختران تحصیلکرده دانشگاهی بیکار سراسر استان با همکاری معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری باتوجه به تاکید دولت تدبیر و امید در راستای کاهش معضل بیکاری جوانان.
*بررسی و پیگیری وضعیت زنان متقاضی راه اندازی کارگاه‌های تولیدی در سراسر استان و هدایت آنها جهت استفاده از ظرفیت تسهیلات سامانه کارا با همکاری معاونت اقتصادی استانداری و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان.
*پیگیری طرح آبرسانی 700 هکتار از اراضی شهرستان چرام با همکاری فرماندار محترم شهرستان و آب منطقه‌ای استان در راستای ایجاد اشتغال مستقیم به تعداد 400 نفر و مشخصاً تعاونی‌های زنان روستایی شهرستان.
*پیگیری طرح محرومیت زدایی منطقه زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد یکی از محروم‌ترین نقاط کشوربه منظور حل مشکلات زنان و دختران دهستان زیلایی با اعتباری به میزان.
 000 / 440 / 277 / 728 ریال جهت اجرای 10 پروژه عمرانی، آموزشی و حمایتی از جمله راه اندازی اولین مرکز سیار محلی و پوشش تمامی دختران بازمانده از تحصیل، پروژهای عمرانی راه، دبیرستان دخترانه و مرکز اورژانس جاده‌ای، پروژه‌های درمانی، اقدامات نهاد های حمایتی بهزیستی و کمیته امداد، آموزش فنی و حرفه‌ای، آبرسانی 400 هکتار زمین کشاورزی در راستای ایجاد اشتغال پایدار، مهاجرت معکوس و ارتقاء سطح زندگی.
 *حمایت از زنان سرپرست خانوار استان با همکاری معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و بانک قرض الحسنه مهر ایران جهت ایجاد کسب و کار خرد و انعقاد تفاهم نامه با این بانک جهت استمرار حمایت از زنان سرپرست خانوار
*پیگیری جهت برپایی بازارچه دائمی صنایع دستی و سوغات استان با محوریت تولیدات زنان کارآفرین عشایری و روستایی، زنان کارافرین سرپرست خانوار، زنان کارآفرین معلول و تحت پوشش بهزیستی و زنان خانواده زندانی در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت با همکاری همه جانبه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و میراث فرهنگی و گردشگری
*بازدید از کارگاه‌های زنان کارآفرین در سراسر استان در راستای بررسی مشکلات آنها و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای زنان سرپرست خانوار در شهرستان‌های بویراحمد، لنده و گچساران از مهمترین اقدامات فعالیت اقتصادی این حوزه است.
صفایی نیا اهم فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی با رویکرد ارتقاء سطح توانمندی‌های اجتماعی زنان، تاکید بر تحکیم بنیان خانواده، افزایش سطح سلامت جسم و روان زنان و دختران استان را اینگونه توضیح داد که؛ *تدوین سند توسعه زنان استان به عنوان یکی از برنامه‌های اساسی و اجرایی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهور در راستای ارتقاء وضعیت زنان استان.
*اجرای طرح تاب آوری اجتماعی در ۱۱ محله از جوامع محلی سراسر استان با حمایت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهور در راستای افزایش تاب آوری به جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی.
*اجرای فاز اول طرح ملی گفتگوی بین نسلی با حضور اعضای سمن‌های سراسر استان در راستای تحقق شاخص‌های ماده 102 قانون برنامه ششم توسعه و به منظور تحکیم بنیان خانواده.
*برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی برای دختران با همکاری معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، اداره ورزش و جوانان در راستای ارتقاء نشاط اجتماعی و تقویت روحیه دختران با هدف افزایش سرمایه اجتماعی استان در سطح شهرستان‌ها.
*اجرای همایش فرهنگی و اجتماعی همانند نقش خودباوری در اعتلای جایگاه زنان.
*برگزاری همایش «با زینب تا انقلاب اسلامی».
* برگزاری همایش‌های عفاف و حجاب در سطح شهرستان‌ها با هدف ترویج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی و اسلامی
* اجرای همایش بانوان جهت اصلاح الگوی مصرف خانواده در حوزه انرژی در استان.
*تجلیل از مادران نمونه استانی با همکاری بنیاد فرهنگی بین المللی مادر.
*احداث پارک بانوان در شهرستان بهمئی از مصوبات کارگروه زنان و خانواده استان با همکاری فرماندار و شهردار مرکز شهرستان.
*برگزاری کارگاه‌های مختلف در راستای توانمندسازی سمن‌ها.
* استقبال از مشارکت سمن‌ها در برگزاری برنامه‌های مختلف حوزه بانوان.
*پیگیری طرح محرومیت زدایی بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه یکی از محروم‌ترین نقاط کشور به منظور حل مشکلات دختران و زنان این بخش از جمله پیگیری احداث خوابگاه شبانه روزی دختران به منظور جلوگیری از ترک تحصیل آنها با همکاری معاونت زنان ریاست جمهوری، معاونت عمرانی استانداری و اداره کل آموزش و پرورش استان.
*برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، مهارت فرزند پروری، فضای مجازی و پیشگیری از سرطان‌های شایع زنان برای زنان شاغل، خانه دار، روستایی و عشایری مناطق مختلف استان از جمله منطقه عشایری پهون (پشتکوه جلیل)، چاروسا، زیلایی، سیلاب و کلوار، دلی بجک سپیدار و باشت در راستای توانمندسازی زنان روستایی و عشایری با همکاری دبیرخانه شورای مبارزه به مواد مخدر و دانشگاه علوم پزشکی استان.
*ویزیت رایگان عشایر در منطقه محروم پهون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان به منظور ارتقای سلامت زنان و خانواده.
*ترویج فرهنگ ورزش‌های بومی و محلی در جهت ارتقای نشاط اجتماعی در مناطق مختلف استان با همکاری ورزش و جوانان استان.
  *توزیع کتاب در رده‌های سنی مختلف بین دانش آموزان و کودکان مناطق مختلف روستایی و عشایری استان با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان.
*پیگیری جهت احداث کتابخانه عمومی در منطقه محروم سیلاب کلوار با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان.
*نظارت بر اجرای طرح توسعه سوادآموزی زنان عشایر در دو مرحله موضوع تفاهم نامه فی مابین معاونت زنان ریاست جمهور و آموزش و پرورش استان.
*برگزاری دوره آموزشی بهداشت جسم، روان و مراقبت‌های دوران بلوغ برای دختران دانش آموز در سراسر استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی.
*برگزاری کارگاه آموزشی آسیب‌های اجتماعی و تسهیل گری برای توانمندسازی سمن‌ها با همکاری دفتر امور اجتماعی استانداری.
*سرکشی از مدارس حاشیه نشین شهرستان بویراحمد و اهدای تجهیزات ورزشی و کمک آموزشی بین دانش آموزان این مناطق.
*بازدید از خوابگاه دختران عشایر سرآبتاوه.
*سرکشی از خانه سالمندان بانوان در یاسوج.
*سرکشی از کودکان بی سرپرست و برگزاری جشن شب یلدا برای کودکان آن مرکز.
*سرکشی از کودکان شیرخوارگاه گلها در یاسوج.
*سرکشی از بند نسوان زندان و اجرای طرح تاب آوری برای آنها و همچنین خانواده‌های زندانیان زن.
* بازدید مستمر و بررسی میدانی مسائل و مشکلات زنان استان با حضور فرمانداران و مدیران شهرستان‌ها.
*برگزاری جشن تکلیف برای 75 نفر از دختران زیلایی.
*پیگیری جهت واگذاری 14 هکتار زمین حاشیه رودخانه بشار به اداره کل ورزش جهت احداث دهکده ورزشی و پارک خانواده با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج.
*برگزاری دیدار هفتگی با مردم.
*همکاری مشترک با اداره کل ورزش و جوانان جهت توسعه و ایجاد زیرساخت‌های ورزش بانوان و تجلیل از زنان موفق ورزشکار.
*برگزاری کارگروه تخصصی زنان و خانواده در شهرستان‌های مختلف استان به منظور بررسی مسائل زنان.
*برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی دانش آموزان دختر در مقاطع ابتدایی و راهنمایی.
*اجرای طرح مشاوره پیش، حین و پس از ازدواج در روستاهای پرخطر در راستای کاهش طلاق و تحکیم بنیان خانواده با تاکید مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده.
*پیگیری جهت انتصاب بانوان توانمند در پست‌های مدیریتی و تحقق سیاست دولت تدبیر در استان و کسب جایگاه بانوان در رده‌های مدیرکلی، معاون مدیرکل و مدیران شهرستانی باتوجه به نگاه ویژه استاندار محترم در خصوص ارتقای جایگاه زنان توانمند استان.
 *توزیع بسته‌های بهداشتی بین بانوان مناطق محروم استان از جمله سیلاب و کلوار، دیشموک.
* حضور معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده و پیگیری مسائل حوزه زنان و خانواده استان از نزدیک.
مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد مطالبات حوزه زنان استان را اینگونه برشمرد؛
*حمایت از سازمان‌های مردم نهاد با محوریت بانوان تحصیلکرده و فعال اجتماعی.
*حمایت از طرح اشتغال زایی سازمان‌های مردم نهاد.
*حمایت از طرح‌های اجتماعی برای زنان در جوامع محلی شهری، روستایی و عشایری با رویکرد ارتقاء توانمندی‌های حقوقی و ارتقاء سطح سلامت روحی زنان.
*توجه جدی به ایجاد بستر مناسب اشتغال برای زنان و دختران استان تحصیلکردگانی که رشته‌های تحصیلی نظری که متناسب با تولید و صنعت نیستند در کنار حمایت‌های استانی به طور ممتاز، بسته‌های حمایتی ویژه برای زنان کارآفرین.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت مدیرکل توانمند خسته ناپذیر افرین بر چنین شیرزنی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
خانم صفایی نیا
متعاقب مراجعات و مکاتبه در خصوص شرکت تعاونی چویل چشمه میشی سی سخت با عضویت ۵۱ درصدی بانوان، متأسفانه هیچگونه حمایتی از جانب بانوان مسئول و دارای پست در شهرستان و استان از این تعاونی بعمل نیامد و بعضأ کارشکنی هایی هم شد، بانوان دارای پست و حمایت شان از بانوان و سازمانهای مردم نهاد فقط در حد یک شعار است و باقی مانده است لذا به شما نیز مراجعه گردید مکاتبه گردید ولی پس از گذشت ۶ ماه و استمرار پی گیری عا هنوز ابتر مانده و زمین گیر، نه شعار رونق تولید از بنرها به میدان عمل رفت و نه زمینه ای مهیا گشت برای کاهش آسیب های اجتماعی حمله ور به حیطه جوانان، در روزگار اختصاص وام های هزاران میلیاردی، یک وام ۱۰ میلیون تومانی را از این شرکت دریغ کردند و دیدید، این شرکت با تزریق یک وام سرمایه در گردش میتوانست حداقل بین ۱۰ الی ۲۰ بانو را اشتغال دهد و نان آور نماید، ایجاد مجتمع خوداشتغالی متمرکز نماید و مادران و زنان سرپرست خانوار را ایمن نماید از تغییر و تزلزل نان آوری، نخواستند و نمی خواهند برخی ها،
همچنان منتظر ورودتان در این عرصه هستیم تا بشود آنچه شایسته است و بایسته، حذف شود شعار و قایم موشک بازی در پس اصطلاحات سهم زنان از پست های مدیریتی
Iran, Islamic Republic of
مورد دوم اینکه
در دوره قبل انتخابات شورای شهر در استان، دو تن از بانوان و خصوصأ خانم نظری از سی سخت با کسب رأی اول به عرصه تصمیم گیری کلان شهری انتخاب شدند، در هیچ یک از جلسات و نشست هایتان تا کنون از ایشان و امثال ایشان دعوت بعمل نیاورده اید، در دو حضور مسئولین خانم و کشوری منجمله معاونت رئیس جمهور در خود شهر سی سخت نیز ایشون را خبردار ننمودید یا ننمودند، چگونه باید داعیه داران حقوق زنان و یا منصب داران خانم را باور نمود وقتی خود حذف کننده بانوان هستند از مراکز حضور و تصمیم گیری؟!؟!
یا به دموکراسی و انتخاب مردم باید معتقد بود و نماینده منتخبی از جامعه بانوان را پوشش حضوری و تصمیمی داد یا اینکه لطفأ بنام بانوان و به کام خودی، نام بانوان و تقدس مادران زمینه منصب و پست و حقوق نشود.
بنده با توجه به مصاحبت با شما ، شما را لایق پیگیری امور بانوان دانسته، لکن این نقیصه را یادآوری نمودم که اگر نخ نما شود این رویکردها، همه گریزان خواهند شد از بانوان و انتخاب بانوان.
Iran, Islamic Republic of
خانم صفایی نیا سومین مدیر دولت تدبیر وامید هستند .خانم هاشمی اولین مدیر تدبیر وامید بودند که با احیاءسازمان برنامه وبودجه برگشتند به این سازمان.
Ukraine
دقیقا همینطوره. کبنا زیاد سرهم بندی میکنه.اولی خانم هاشمی دومی خانم رحمانی بودن و سومی همین خانم صفایی نیا.
سمانه
Ukraine
کبنا حزب باده.باد هر سمتی بوزه اونم همونطرفی میره. اصلا اصول و اخلاق خبرنگاری رو نمیدونه.
سمیه
Iran, Islamic Republic of
هیچ حمایت و پیگیری انجام ندادی اگر اینها که لیست کرده ای انجام داده بودی این همه خودکشی ،طلاق ، بیکاری ،بدبختی زنان استان ما چیه اینا رو لیست کردی که مثلا استاندارجدید از کارهای انجام دادی که ندادی اطلاع پیدا کنه. این استاندار خودش همه فن حریفه از همه اطلاعات کافی و کامل داره نمیخواد توهم الکی عملکرد بنویسی خودتو گول بزن با این کارها.انشاالله که دکتر کلانتری از بانوان توانمد جهت مدیرکلی جدید بانوان استفاده نمایند چون با آمدن جنابعالی سیاسی کارها که انجام میدی حقوق همه زنان ضایع شد.
متاسف
مدیر مسئول کبنا به تو هم میگن خبرنگار .....واقعیت رو درج کن ... این خانم هنوز حکمش سرپرست هست به خاطر اینکه نیروی شرکتی شهرداری هست نمیتواند حکم مدیر کلی بگیرد وحقوقش رو هم از شهرداری میگیره ....واین خلاف است چون حکم سرپرستی به مدت ۴ماه است.
کارمند شهرداری یاسوج
Iran, Islamic Republic of
شهرداری یاسوج را نابود کردی حالا امور بانوان را آباد کن
...........
Iran, Islamic Republic of
چرا نظرات را نمیزنید داخل سایت
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1