تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۴۷۳۱۴۴
در جمع فرهنگیان مطرح خود کرد

تصاویر| محمد بهرامی: چه بر سر آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد آوردید؟ / آیا زیبنده است که اگر بخواهند مسئولیت و پست مدیریتی بگیرند به آن‌ها بگویند که حتما باید آقای فلانی را دعوت کنید و همراه خانواده با او عکس بگیرید/ از فرهنگیان عذرخواهی کنید

۰
کبنا ؛محمد بهرامی گفت: چه بر سر آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد آماده است. آیا این در شأن فرهنگیان ما هست؟ که اگر بخواهند مسئولیت و پست مدیریتی بگیرند به آن‌ها بگویند که حتما باید آقای فلانی را دعوت کنید و همراه خانواده با او عکس بگیرید. چه بر سر تسهیلاتی که حق این فرهنگیان مظلوم بوده، آمد؟ چه بر سر این وام‌ها آوردید؟ این تسهیلات به چه کسانی تعلق گرفت؛ کسانی‌که شایسته‌سالاری را در آموزش و پرورش ذکر کردند از این فرهنگیان عزیز و بزرگوار عذرخواهی کنند و محل کار خودشان را ترک کنند. 
به گزارش کبنا نیوز، شامگاه سه‌شنبه (8 اسفندماه 1402) محمد بهرامی کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بویراحمد، دنا و مارگون در جمع فرهنگیان سخنرانی کرد. 
محمد بهرامی گفت: امیدوارم که مسئولان به اهمیت شغل باارزش فرهنگیان پی ببرند و به آن بها دهند. 
نگاه ما تحول و توسعه است و اولین اولویت ما بحث آموزش و پرورش است؛ اولویت اصلی دولت‌ها باید آموزش و پرورش باشد. امیدوارم بتوانیم قوانین و مقرراتی را در مجلس وزن کنیم تا دغدغه این عزیزان در خصوص معیشت و نیازهای مختلف آموزش و پرورش برای همیشه برطرف شود. 
چه بر سر رتبه‌بندی فرهنگیان آمد! آیا آن چیزی که نیاز واقعی آن‌هاست، آن چیزی که در خور، شأن و شخصیت این عزیزان هست تصویب شد؟ چه بر سر آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد آماده است. آقایی که شما که در کمیسیون فرهنگی مجلس هستید حداقل می‌توانستید آموزش و پرورش استان را ارتقا دهید و از برخی رفتارهای غیرحرفه‌ای نجات دهید؛ وضعیت کیفیت آموزشی این استان پایین است و در بعضی از شاخه‌ها جایگاه آموزش و پرورش استان در رتبه ۳۱ قرار دارد. 
یکی از تنگناهایی که کشورهای جهان سوم با آن روبرو هستند، کیفیت نیروی انسانی است؛ که این مشکل را بسیاری از کشورهای در حال توسعه و جهان سوم دارند. در بحث کیفیت نیروی انسانی این تنگناهای وجود دارد. متاسفانه برخی از مسئولان به‌درستی روی آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری نکردند. سال ۱۹۵۰ بسیاری از کشورها به این نتیجه رسیدند تا بحث کیفیت منابع انسانی را بهبود بخشند؛ قطعا به توسعه‌ی همه‌جانبه خواهند رسید. برنامه‌ریزی در زمینه‌ی آموزش و پرورش را مشاهده کنید، انحرافات مثبت در بودجه‌ای که برای آموزش تعریف شده کاملا فاحش است. 
چرا در خصوص سرانه‌های آموزشی و معیشت فرهنگیان مشکل داریم، علت این است که به این قضیه اهمیت ندادیم؛ و برخی از کسانی که در مجلس و دولت قرار داشتند این مجموعه عظیم را درک نکردند. 
آیا زیبنده این مردم است که اگر بخواهند مسئولیت و پست مدیریتی بگیرند به آن‌ها بگویند که حتما باید آقای فلانی را دعوت کنید و همراه خانواده با او عکس بگیرید. آیا این در شأن فرهنگیان ما هست؟ چه بر سر تسهیلاتی که حق این فرهنگیان مظلوم بود، آمد؟ چه بر سر این وام‌ها آوردید؟ به چه کسانی این تسهیلات تعلق گرفت؛ کسانی‌که شایسته‌سالاری را در آموزش و پرورش ذکر کردند از این فرهنگیان عزیز و بزرگوار عذرخواهی کنند و محل کار خودشان را ترک کنند. 
آدام اسپیت پدر اقتصاد می‌گوید که «یک شخص آموزش‌دیده را باید با یک ماشین تولیدی ثروتمند مقایسه کنید.» بزرگواران بدانید که در کشور مشکلات منابع نیست به لحاظ منابع یک کشور بسیار غنی است، از لحاظ هوش، استعداد و آی‌کیو از متوسط به بالا هست اما همگی در مشقت کار می‌کنیم. 
چرا به جایی نمی‌رسیم و در قیاس با کشور قطر که یک روزی آرزو داشت یکی از استان‌های کشور ایران باشد. درآمد سرآمد یک قطری در یک ماه ۱۲۰ میلیون است و این رقم در ایران تنها ۵ میلیون تومان است؛ یعنی ۴ درصد آن‌ها دریافت می‌کنیم. 
ایران اسلامی همه چیز دارد اما در بعضی از بخش‌ها به دلیل نبود برنامه و مدیران کارآمد، ضعف و ناکارآمدی وجود دارد، علت در دانش و دانایی ملی است. دانش و دانایی ملی کشور ایران را آموزش و پرورش باید بسازد. 
یکی از مشکلات کشور به دلیل تکنولوژی و ثروت نیست، به دلیل روش‌ها و نگرش‌های برخی از ما هست. 
فرهنگیان برجسته‌ای در کشور داریم، خیلی از فرهنگیان ما دنبال پست و منصب نیستند اما به بالادست خودشان که نگاه می‌کنند؛ اگر آن بالادستی یک شخص شایسته‌ای باشد آن‌ها هم اغوا می‌شوند و انگیزه این‌ها بالا می‌رود اما چه بر سر آموزش و پرورش آمده است. 
کسانی‌که باعث این انحرافات شده‌اند و ساختارهای ما رابرهم ریختند قطعا باید برخورد شود؛ و افراد شایسته باید به کار گرفته شود. 
قطعا بحث آموزش و پرورش را در اولویت کار خود قرار خواهیم داد؛ . امروز در دانشگاه هم عرض کردم که اگر در مجموعه‌ی دوستان ما «محمد بهرامی» هر کسی جغرافیایی، قومی و قبیله‌ای و با نگاه‌های سیاسی رفتار کرد یقه من را بگیرد. باید شایسته‌سالاری حاکم شود. 
آثار مصیبت‌هایی که بر آموزش رفته ۱۰_۱۲ سال دیگر در جامعه خواهیم دید و خیلی از این آقایانی که آموزش و پرورش را قربانی اهداف خود کردند متوجه نشدند که ۲۰ سال دیگر این قضیه گریبان‌گیر خودشان می‌شود. 
این اطمینان را به شما عزیزان می‌دهیم با افرادی که شایستگی و لیاقت نداشته باشند برخورد خواهد شد. برنامه‌های زیادی برای فرهنگیان مشغول به کار و فرهنگیان محترم بازنشسته در نظر گرفتیم، وضعیت بازنشستگان خوب نیست و این باتوجه به خط فقر و نیازهای مختلف باید درست تعریف شود در این کشور زیاد ثروت و سرمایه هست و مجلس باید راهکاری داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
روشنفکر آموزش و پرورش را به تباهی کشاند
Iran, Islamic Republic of
آموزش و پرورش ۲۰ سال عقب گرد.داشت
برای دوتا رای عزت خواه و دلشاد نابودش کردند
Iran, Islamic Republic of
آدام اسمیت
پدرام
Iran, Islamic Republic of
وقتی ضعیف ترین فرد یک مجموعه مثل طالبی پور را مدیر کل میکنند باعث عقب ماندگی بخش گردشگری در استان میشود
نماینده پیروز مد نظر داشته باشد
Iran, Islamic Republic of
به امید خدا این بار باخت به زمانی نمیرسه که برای اموزش پرورش تصمیم بگیری
Iran, Islamic Republic of
چرا نظرات ثبت نمیشه
ضیاالدین
Iran, Islamic Republic of
باسلام و احترام کسی با بد اخلاقی وعقده هنوز بجای نرسید وانشعلا اگر موفق شدید آموزش وپرورش برای خودتان چهل سال دستتون بود برای چهار سال خیلی نارحتید خدا کریم
پارس صفا
Iran, Islamic Republic of
آقلی بهرامی خودت چه رزومه مثبتی داری ۲۰ سال پیش شهردار شدی که سکه‌ ۵۰ هزار تومان بود بابا خودت را جمع کن
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1