تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۴
کد مطلب : ۴۷۲۸۱۲
کبنا گزارش می دهد

تذکرات جدی دادستان گچساران به نامزدهای انتخاباتی (+تصاویر)

۰
کبنا ؛نشست اعضای شورای تأمین شهرستان با اعضای هیئت نظارت و اجرایی انتخابات و نمایندگان نامزد‌های انتخاباتی در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران خطاب به کاندیدای مجلس گفت: هر جرمی در ستاد، سخنرانی یا کاروانی صورت بگیرد مطابق با ماده ۱۲۶ قانون مجازات اسلامی آن داوطلب و دست اندر کاران ستاد مسئول می‌باشند و  معاون در جرم محسوب و مطابق با قانون با آن‌ها برخورد خواهد شداگر تحریک یا ترغیبی توسط سخنران انتخاباتی  صورت بگیردو شخصی اقدام به رفتار‌های مجرمانه از جمله اخلال در نظم عمومی حمل سلاح اعم از گرم یا سرد نماید با تمامی اشخاص مرتبط با جرم برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
حجت الاسلام محمد صدراادیبان در راستای همکاری ستاد‌های انتخاباتی با فراجا افزود: به مسئولین ستاد‌ها اعلام کردیم ساعت ۱۰شب باید ستاد تعطیل و قفل شود و هیچ گونه ماشین یا جمعیتی در محل ستاد تجمع نکنند تا با راه‌بندی به حقوق عامه تجاوز نشود و در غیر این صورت مسئولیت آن با رئیس ستاد می‌باشد.
وی اظهار داشت: هر کاری دارید در داخل خود ستاد انجام دهید به داخل خیابان‌ها به بهانه پذیرایی نیاید چرا که ترافیک ایجاد می‌شود.
ادیبان با بیان اینکه تلفن مسئولین ستاد باید در اختیار اعضای شورای تأمین قرار گیرد بیان داشت: تخریب، تهدید٫تحریک و توهین نسبت به سایر داوطلبین  ممنوع بوده در همین راستا تاکنون سه مورد به داوطلبین تذکر شفاهی داده شده است.
وی با بیان اینکه ما هنوز گرفتار پروندهای  کیفری در انتخابات گذشته هستیم برخی از جوانان به علت اخلال در نظم عمومی سابقه دار شدند و برای استخدام در دستگا‌های دولتی و اجرایی دارای مشکل هستند و خود را از نان خوردن محروم کردند.
دادستان اضافه کرد: در قانون مصوب شده هر کس دیگری را ترغیب، تهدید، تطمیع یا تحریک  به ارتکاب جرم بکند معاون در آن جرم محسوب می‌شود
وی خطاب به کاندیدا تصریح کرد: کاندیدا از افرادی که دارای سوابق کیفری هستند به عنوان بادیگارد در چپ و راست خود استفاده نکنند، در صورت مشاهده در همان لحظه برخورد خواهد شد.
ادیبان افزود: اشخاصی که در دوره‌های قبل به زندان معرفی شدند یا اسلحه به دست داشتند در لیست ما به عنوان متهم ثبت شده، به آن‌ها ابلاغ شده حق ندارند در چپ و راست کاندیدا در سطح شهر به عنوان بادیگارد باشند.
وی اضافه کرد: ما به شدت روی این افراد حساس هستیم.
ادیبان خاطر نشان کرد: نیرو‌های فراجا، انتظامی و امنیتی به اندازه کافی توانایی دارند که امنیت شهر را تأمین کنند و این را در تمام انتخابات گذشته نشان دادیم.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران عنوان کرد: در مبحث سخنرانی مکان و زمان کاندیدا تا حد امکان عدالت شده وظیفه تمامی ستاد‌ها همکاری با فراجا می‌باشد ما شخص را نمی‌شناسیم بلکه مجموعه را می‌شناسیم.
وی بیان داشت: در روز سخنرانی راه‌اندازی هر گونه کاروان در شهر و روستا ممنوع می‌باشد.
ادیبان افزود: هر گونه تیراندازی و نشان دادن اسلحه جرم است و مسئول ستاد باید کنترل کند، ما در همه جلسات کاندیدا به صورت محسوس و نامحسوس نیرو داریم و توسط دوربین فیلم‌برداری می‌شود اگر شخصی اسلحه همراه داشت همان لحظه با آن فرد برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران با بیان اینکه ما در بحث برقراری امنیت کوتاه نخواهیم آمد، افزود: ما نیاز به اسلحه نداریم اگر کسی قلم و زبان دارد نسبت به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو در نهایت آرامش اقدام نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویر احمد بهرام بیگی
Iran, Islamic Republic of
ولله مردی جناب آقای ادیبان ، هم مرد دین و هم مرد عمل و میدان.خدا پشت و پناه خود و خانواده ات باشد.
تامرادی
حتما تو هم اکرم پور بازپرسی که تعریفشه ایدی مال دلی بهرام بیگیی
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1