تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۴۷۲۰۹۴
کبنا گزارش می‌دهد

آیین افتتاح مدرسه شهید عزت الله حبیب پور به نمایندگی از ۱۶ مدرسه در شهرستان بویراحمد

۰
کبنا ؛مدرسه شهید عزت الله حبیب پور در حاشیه شهر یاسوج منطقه مهریان با حضور فرماندار بویراحمد، رئیس نوسازی مدارس استان، مدیر منابع توسعه آموزش و پرورش استان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان، مدیرعامل بنیاد خیریه موج مهربانی و تعدادی از مسئولین برگزار شد.
به گزارش کبنا، در ابتدای این مراسم فرماندار بویراحمد با بیان تبریک دهه فجر و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان گفت: آنچه از آزادی در ایران اسلامی نامیده می‌شود و در جهان پرآوازه شد مدیون شهیدان است.
شهرام مهدوی مطلق خاطرنشان کرد: در هفته دولت ۳۳مدرسه با همکاری سازمان نوسازی مدارس توانستیم به جامعه اموزش و پرورش تحویل بدهیم و ۱۶مدرسه نیز به زودی تحویل داده می‌شود.
وی با تأکید براینکه باید قدر مدرسه سازان و خیرین رادانست اضافه کرد: برخی از دانش‌آموزان در کلاس‌های ۳۰ و ۵۰ نفره مشغول به تحصیل هستند و معلمان نیز با وجود دانش‌آموزان زیاد خیلی سخت می‌توانند آموزش بهتری را ارائه بدهند.
فرماندار بویراحمد اظهار داشت: با وجود همین کثرت دانش‌آموزان رتبه اول کنکور از شهرستان بویراحممد بود و این نشان دهنده این است که اگر در بویراحمد ظرفیت‌سازی مناسبی در حوزه اموزش و پرورش داشته باشیم می‌توانیم استعداد‌های بیشتری را شکوفا کنیم.
مهدوی مطلق با اشاره به اینکه باید بر خاک پای مدرسه سازان و سازمان نوسازی مدارس بوسه بزنیم و قدران آن‌ها هستیم، گفت: وضعیت آموزشی بویراحمد بسیار آزار دهنده است و نیاز به رشد بهتر و بیشتری دارد. در تلاش هستیم تا مشکل کمبود زمین برای ساخت مدرسه را نیز رفع بکنیم.
همچنین حسینی مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از شهریور سال گذشته تاکنون ۱۶مدرسه اهدا کردیم، گفت: وجود خیرین و جوانان مدرسه ساز در رشد آموزشی کشور و به خصوص در استان بسیار تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد دانش‌آموزان در استان تنها در یک شهرستان حضور دارند و آن شهرستان نیز تأییدکننده سرانه شاخص آموزشی کل استان است همچنین شهرستان‌های دیگر با وضعیت بحرانی را نباید نادیده بگیریم.
حسنیی در پایان گفت: فضای آموزشی بویراحمد به شدت بحران‌زا است بویراجمد باید چندین مجتمع آموزشی بزرگ داشته باشد و این را به اطلاع استاندار رساندیم.
بهره‌برداری از ۳۶ پروژه آموزشی نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر
مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دهه فجر امسال ۳۶ طرح آموزشی و ورزشی بهره‌برداری می‌رسد.
سید رضا حسینی‌نیک، با بیان اینکه نوسازی مدارس بال سخت‌افزاری حوزه عمرانی وزارت آموزش و پرورش و متولی پروژه‌های آموزشی، کمک آموزشی، ورزشی و فرهنگی است، گفت: طی دو سال دولت سیزدهم ۸۰۰ میلیارد تومان در قالب ۲۰۰ پروژه تعریف و تحویل آموزش و پرورش شد که بی‌سابقه است.
مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۳۳ مدرسه محرومیت‌زدایی و ۷۷ مدرسه در قالب طرح شهید پناهی را انجام دادیم و در در تکمیل پروژه‌های ملی و استانی، تعمیرات، انجام قیر و ایزوگام اعتبارات خوبی دریافت کردیم.
وی با اشاره به اختصاص ۸۰ میلیارد تومان پروژه‌های کمک آموزشی گفت: ۸۰ درصد پروژه‌های عمرانی نوسازی مدارس با مشارکت خیرین احداث می‌شود که از آن‌ها تشکر و قدردانی می‌کنیم.
هوشمندسازی ۲۰۰ مدرسه با کمک خیرین
حسینی‌نیک بیان کرد: در حوزه فرهنگی ۱۰ هزار متر مکعب موکت خریداری شده و در ایام‌الله دهه فجر در نمازخانه مدارس نصب می‌شود.
این مسئول بر ضرورت هوشمندسازی مدارس تأکید کرد و با بیان اینکه وضعیت استان در زمینه هوشمندسازی مدارس قابل قبول نیست، گفت: قرارداد همکاری میان مؤسسه قلم چی و مؤسسه مهر گیتی منعقد شد که با همکاری آن‌ها ۲۰۰ مدرسه استان هوشمندسازی می‌شوند.
حسینی نیک با بیان اینکه نیازمندی مدارس بحرانی را با همکاری آموزش و پرورش و گرو‌های جهادی شناسایی و ۷۰ درصد درخواست تعمیرات انجام دادیم، گفت: در سال جاری با تخصیص اعتبار تعمیرات جدید نیز انجام شود‌، ضمن اینکه ۱۵۰ هزار متر مربع قیر و ایزوگام و۱۴۰ متر قیر در مدارس سطح استان انجام شد و تخصیص جدیدی برای این موضوع گرفتیم.
حسینی‌نیک بیان کرد: نوسازی طی سال جاری ۳۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی هزینه کرد و مدارسی که دچار مشکل موتورخانه بوده را رفع کردیم.
مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود گفت: مهر امسال دو هزار پروژه آموزشی در سطح کشور به بهره‌برداری رسید که ۱۰۳ پروژه با ۳۴۵ کلاس درس متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد بود، در دهه فجر نیز ۳۶ پروژه آموزشی، ورزشی و فرهنگی با ۷۷ کلاس درس تعمیر، تجهیز و تحویل آموزش و پرورش می‌شود که یکی از آن‌ها پروژه ۹ کلاسه دبستان روستای مهریان است که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.
وی از جمع‌آوری ۷۷ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموزی در سطح استان خبر داد و گفت: پیشتاز در جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز هستیم و اگر مورد جدیدی از مدارس کانکسی گزارش شود آماده جمع‌آوری و اعلام پایان مدارس کانکسی هستیم.
عملیاتی شدن ۵۰ میلیارد تومان از تعهدات خیرین مدرسه‌ساز
این مسوول از خرید ۳ هزار صندلی در طرح شهید عجمیان خبر داد و گفت: در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان فصل آموزش به خوبی دیده شد و ۱۰۰۰ هزار میلیارد اعتبار به استان اختصاص یافت داریم که گام بزرگی برای برچیده شدن مدارس سنگی، ناایمن و فرسوده خواهد بود.
وی بیان کرد: شناسایی این مدارس انجام و نقشه‌ها آماده است و به محض اینکه اعتبارات اعلام شود اقدام به ایمن‌سازی مدارس ناایمن خواهیم کرد.
حسینی‌نیک خواستار توجه مسئولان به موضوع مولدسازی املاک مازاد آموزش و پرورش شد و گفت: املاک مازاد آموزش و پرورش شناسایی و اعلام شود.
مدیرکل نوسازی مدارس در پایان به جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که ۲۵ آذرماه در سطح استان برگزار شد اشاره و عنوان کرد: تاکنون ۵۰ میلیارد تومان از تعهدات خیرین عملیاتی و چندین مدرسه خیرساز در یاسوج و دهدشت احداث می‌شود
نام شما

آدرس ايميل شما

سیسخت
Iran, Islamic Republic of
املاک مازادوبلااستفاده ارگانها وسازمانها داخل یاسوج کم نیستند...همین وسعت بزرگی که صداوسیمای استان گرفته قسمتیش راتبدیل به مدرسه کنید...راه دوری نمیره😉
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1