کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

آیین افتتاح مدرسه شهید عزت الله حبیب پور به نمایندگی از ۱۶ مدرسه در شهرستان بویراحمد

13 بهمن 1402 ساعت 16:26

مدرسه شهید عزت الله حبیب پور در حاشیه شهر یاسوج منطقه مهریان با حضور فرماندار بویراحمد، رئیس نوسازی مدارس استان، مدیر منابع توسعه آموزش و پرورش استان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان، مدیرعامل بنیاد خیریه موج مهربانی و تعدادی از مسئولین برگزار شد.


مدرسه شهید عزت الله حبیب پور در حاشیه شهر یاسوج منطقه مهریان با حضور فرماندار بویراحمد، رئیس نوسازی مدارس استان، مدیر منابع توسعه آموزش و پرورش استان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان، مدیرعامل بنیاد خیریه موج مهربانی و تعدادی از مسئولین برگزار شد.
به گزارش کبنا، در ابتدای این مراسم فرماندار بویراحمد با بیان تبریک دهه فجر و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان گفت: آنچه از آزادی در ایران اسلامی نامیده می‌شود و در جهان پرآوازه شد مدیون شهیدان است.
شهرام مهدوی مطلق خاطرنشان کرد: در هفته دولت ۳۳مدرسه با همکاری سازمان نوسازی مدارس توانستیم به جامعه اموزش و پرورش تحویل بدهیم و ۱۶مدرسه نیز به زودی تحویل داده می‌شود.
وی با تأکید براینکه باید قدر مدرسه سازان و خیرین رادانست اضافه کرد: برخی از دانش‌آموزان در کلاس‌های ۳۰ و ۵۰ نفره مشغول به تحصیل هستند و معلمان نیز با وجود دانش‌آموزان زیاد خیلی سخت می‌توانند آموزش بهتری را ارائه بدهند.
فرماندار بویراحمد اظهار داشت: با وجود همین کثرت دانش‌آموزان رتبه اول کنکور از شهرستان بویراحممد بود و این نشان دهنده این است که اگر در بویراحمد ظرفیت‌سازی مناسبی در حوزه اموزش و پرورش داشته باشیم می‌توانیم استعداد‌های بیشتری را شکوفا کنیم.
مهدوی مطلق با اشاره به اینکه باید بر خاک پای مدرسه سازان و سازمان نوسازی مدارس بوسه بزنیم و قدران آن‌ها هستیم، گفت: وضعیت آموزشی بویراحمد بسیار آزار دهنده است و نیاز به رشد بهتر و بیشتری دارد. در تلاش هستیم تا مشکل کمبود زمین برای ساخت مدرسه را نیز رفع بکنیم.
همچنین حسینی مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از شهریور سال گذشته تاکنون ۱۶مدرسه اهدا کردیم، گفت: وجود خیرین و جوانان مدرسه ساز در رشد آموزشی کشور و به خصوص در استان بسیار تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد دانش‌آموزان در استان تنها در یک شهرستان حضور دارند و آن شهرستان نیز تأییدکننده سرانه شاخص آموزشی کل استان است همچنین شهرستان‌های دیگر با وضعیت بحرانی را نباید نادیده بگیریم.
حسنیی در پایان گفت: فضای آموزشی بویراحمد به شدت بحران‌زا است بویراجمد باید چندین مجتمع آموزشی بزرگ داشته باشد و این را به اطلاع استاندار رساندیم.
بهره‌برداری از ۳۶ پروژه آموزشی نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر
مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دهه فجر امسال ۳۶ طرح آموزشی و ورزشی بهره‌برداری می‌رسد.
سید رضا حسینی‌نیک، با بیان اینکه نوسازی مدارس بال سخت‌افزاری حوزه عمرانی وزارت آموزش و پرورش و متولی پروژه‌های آموزشی، کمک آموزشی، ورزشی و فرهنگی است، گفت: طی دو سال دولت سیزدهم ۸۰۰ میلیارد تومان در قالب ۲۰۰ پروژه تعریف و تحویل آموزش و پرورش شد که بی‌سابقه است.
مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۳۳ مدرسه محرومیت‌زدایی و ۷۷ مدرسه در قالب طرح شهید پناهی را انجام دادیم و در در تکمیل پروژه‌های ملی و استانی، تعمیرات، انجام قیر و ایزوگام اعتبارات خوبی دریافت کردیم.
وی با اشاره به اختصاص ۸۰ میلیارد تومان پروژه‌های کمک آموزشی گفت: ۸۰ درصد پروژه‌های عمرانی نوسازی مدارس با مشارکت خیرین احداث می‌شود که از آن‌ها تشکر و قدردانی می‌کنیم.
هوشمندسازی ۲۰۰ مدرسه با کمک خیرین
حسینی‌نیک بیان کرد: در حوزه فرهنگی ۱۰ هزار متر مکعب موکت خریداری شده و در ایام‌الله دهه فجر در نمازخانه مدارس نصب می‌شود.
این مسئول بر ضرورت هوشمندسازی مدارس تأکید کرد و با بیان اینکه وضعیت استان در زمینه هوشمندسازی مدارس قابل قبول نیست، گفت: قرارداد همکاری میان مؤسسه قلم چی و مؤسسه مهر گیتی منعقد شد که با همکاری آن‌ها ۲۰۰ مدرسه استان هوشمندسازی می‌شوند.
حسینی نیک با بیان اینکه نیازمندی مدارس بحرانی را با همکاری آموزش و پرورش و گرو‌های جهادی شناسایی و ۷۰ درصد درخواست تعمیرات انجام دادیم، گفت: در سال جاری با تخصیص اعتبار تعمیرات جدید نیز انجام شود‌، ضمن اینکه ۱۵۰ هزار متر مربع قیر و ایزوگام و۱۴۰ متر قیر در مدارس سطح استان انجام شد و تخصیص جدیدی برای این موضوع گرفتیم.
حسینی‌نیک بیان کرد: نوسازی طی سال جاری ۳۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی هزینه کرد و مدارسی که دچار مشکل موتورخانه بوده را رفع کردیم.
مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود گفت: مهر امسال دو هزار پروژه آموزشی در سطح کشور به بهره‌برداری رسید که ۱۰۳ پروژه با ۳۴۵ کلاس درس متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد بود، در دهه فجر نیز ۳۶ پروژه آموزشی، ورزشی و فرهنگی با ۷۷ کلاس درس تعمیر، تجهیز و تحویل آموزش و پرورش می‌شود که یکی از آن‌ها پروژه ۹ کلاسه دبستان روستای مهریان است که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.
وی از جمع‌آوری ۷۷ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموزی در سطح استان خبر داد و گفت: پیشتاز در جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز هستیم و اگر مورد جدیدی از مدارس کانکسی گزارش شود آماده جمع‌آوری و اعلام پایان مدارس کانکسی هستیم.
عملیاتی شدن ۵۰ میلیارد تومان از تعهدات خیرین مدرسه‌ساز
این مسوول از خرید ۳ هزار صندلی در طرح شهید عجمیان خبر داد و گفت: در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان فصل آموزش به خوبی دیده شد و ۱۰۰۰ هزار میلیارد اعتبار به استان اختصاص یافت داریم که گام بزرگی برای برچیده شدن مدارس سنگی، ناایمن و فرسوده خواهد بود.
وی بیان کرد: شناسایی این مدارس انجام و نقشه‌ها آماده است و به محض اینکه اعتبارات اعلام شود اقدام به ایمن‌سازی مدارس ناایمن خواهیم کرد.
حسینی‌نیک خواستار توجه مسئولان به موضوع مولدسازی املاک مازاد آموزش و پرورش شد و گفت: املاک مازاد آموزش و پرورش شناسایی و اعلام شود.
مدیرکل نوسازی مدارس در پایان به جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که ۲۵ آذرماه در سطح استان برگزار شد اشاره و عنوان کرد: تاکنون ۵۰ میلیارد تومان از تعهدات خیرین عملیاتی و چندین مدرسه خیرساز در یاسوج و دهدشت احداث می‌شود


کد مطلب: 472094

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/472094/2/آیین-افتتاح-مدرسه-شهید-عزت-الله-حبیب-پور-نمایندگی-۱۶-شهرستان-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1