تاریخ انتشار
شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۴۷۰۶۷۹
در آیینی با حضور مسئولان:

پیشکسوتان عرصه سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند / نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۷ درصد رسیده است

۱
کبنا ؛مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد از۲۸ درصد قبل از انقلاب به ۹۷ درصد رسیده است.
به گزارش کبنا، در دومین روز از هفته گرامیداشت سواد‌آموزی، درآیینی از پیشکسوتان عرصه سواد‌آموزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد دراین آیین گفت: سواد در آموزه‌های دینی و مبانی انقلاب اسلامی ایران عزیز، جایگاه ویژه و والایی دارد  که با پیشرفت تکنولوژی و در عصر ارتباطات امروز نقش آن بیش از هر زمان دیگری نمایان است.
حسنعلی عزت خواه باتبریک هفته سواد‌آموزی به همه مسئولان عرصه سوادآموزی آموزشیاران، آموزش‌دهندگان و در سطح استان گفت: تأسیس نهضت سواد‌آموزی به عنوان یک جریان مهم فرهنگی به فرمان امام عزیز  نقطه عطفی در تاریخ  انقلاب اسلامی بود.  
وی نهضت سوادآموزی را نهادی برخاسته از انقلاب به فرمان امام (ره) برای آفرینش علم و گسترش آگاهی در میان مردم عنوان کرد و گفت: افزایش نرخ باسوادی در کشور مرهون تلاش این نهاد انقلابی  بود که رژیم گذشته تلاشی برای سوادآموزی مردم نداشت.
معاون سواد‌آموزی اداره كل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در آیین با اشاره به اهمیت سوادآموزی و تعاریف متعدد از آن، توانایی ایجاد تغییر را ملاک باسوادی دانست و افزود: شخصی باسواد تلقی می‌شود که بتواند با استفاده از خوانده‌ها و آموخته‌های خود، تغییری مثبت و رو به جلو در زندگی فردی و اجتماعی خود و جامعه‌اش ایجاد کند.
سید حمزه باقری نژاد افزود: نهضت سواد‌آموزی با موقعیت‌شناسی عالمانه امام بزرگوارمان شکل گرفت که با برنامه‌های خوب اجرا شده در عرصه سواد‌آموزی نرخ باسوادی در کشور که قبل از انقلاب کمتر از ۵۰ درصد بود به ۹۸ درصد رسیده است.
وی گفت: در گام دوم سواد‌آموزی دنبال نشر علم و سوادی هستیم که نافع و توام با اخلاق، هنر و نشات گرفته از‌ایمان باشد هستیم.
باقری نژاد از اجرای طرح نماز کلید بهشت و آموزش قرآن علاوه بر آموزش سواد پایه، مقدماتی و تکمیلی به آموزش یاران خبرداد و گفت:  در این طرح‌ها سالانه ۲ هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.
  وی بیان کرد: بر اساس آخرین ارزیابی به عمل آمده نرخ باسوادی در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر ۹۷ درصد است که این نرخ پیش از انقلاب ۲۸ درصد بوده است.
در پایان این آیین از پیشکسوتان عرصه سواد‌آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد  و خانواده‌های مرحومین سید اسماعیل  مدبرنژاد و سید حمدالله خواهش نیک از مسئولان اسبق و سابق سواد‌آموزی استان با اهدا لوح تقدیر، تجلیل شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
خدا میدونه همین نهضتیها و طرح استخدامشون چه ضربه ای به آموزش و سواد بچه هامون زدن.اصلا بلد نیستن .خدا لعنت کنه بانیان این طرح استخدام رو .
برنو
Iran, Islamic Republic of
از آقای سبحانی معاونت توسعه مدیریت و شیخ شجاعیان به عنوان چهره های شاخص و فارغ التحصیلان نهضت سواد آموزی هم تشکر و تجلیل کنید.
طاها
Iran, Islamic Republic of
همه را ک نگاا کردم تک ب تک بیسوادند بخصوص عزتخواه
احمد
Iran, Islamic Republic of
چراهمه اش باقبل ازانقلاب مقایسه میکنید
معمولامقایسه دربازه زمانی ۵و١٠ساله ویاسال قبل انجام میگیرد
پیمان
Iran, Islamic Republic of
هرکس که خواستید دعوت کردید و هرکس که نخواستید و از شما نبود دعوت نشده...جهنم را قطعا به دست میارید در آخرت
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1