تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۴۷۰۲۳۲
طرح شهید عنایت‌الله مرادی به یاد زنان و کودکان شهید غزه؛

کاشت 5 هزار اصله نهال در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛طرح شهید عنایت‌الله مرادی ( شهیدی از دنا تا لبنان) به یاد زنان و کودکان شهید غزه کاشت 5 هزار اصله نهال در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.
به گزارش کبنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در آئین نمادین اجرای این طرح که با حضور مسئولان محلی در دبیرستان دخترانه حجت یاسوج برگزار شد گفت: کاشت ۵ هزار اصله نهال در مدارس استان این طرح براساس تفاهم نامه همکاری بین دو وزارتخانه آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی انجام شد.
حسنعلی عزت خواه افزود: هدف از اجرای این طرح را تکریم یاد شهدای جبهه مقاومت به ویژه کودکان بی گناه و مظلوم غزه و نیز ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی در بین مردم بویژه دانش آموزان است.
وی فضای سبز و طبیعت را به عنوان یک نعمت الهی در اختیار بشر دانست و گفت:نگهداری و توسعه آن نیز، یکی از نیازهای ضروری زندگی انسان ها محسوب می شود.
عزت خواه با تأکید بر استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان برای درختکاری در کشور  افزود: با اجرای برنامه های فرهنگی می توانیم دانش آموزان را ضمن تشویق به حفظ و حراست از طبیعت، به توسعه و ترویج این فرهنگ ماندگار سوق دهیم. 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم در حاشیه این مراسم با بیان اینکه 1 میلیارد درخت در قالب طرح مردمی ،طی 4 سال باید در سراسر کشور با مشارکت مردم،تمامی دستگاههای اجرایی،نهادها و ادارات  کاشته شود گفت:هدف از اجرای این طرح احیاء جنگلها و مراتع و نیز حفاظت از منابع طبیعی و ترویج هرنگ درختکاری در بین اقشار جامعه است.
سعید جاویدبخت اجرای طرح درختکاری در مدارس را حرکتی به سوی نهادینه کردن فرهنگ مهربانی با طبیعت در بین نسل های آینده دانست و افزود: دانش آموزان بهترین سرمایه انسانی برای آموزش و فرهنگ سازی در حوزه گسترش و فرهنگ سازی در زمینه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی محسوب می شوند 
 وی با بیان اینکه همه در برابر کاشت درخت و حفاظت از جنگلها و منابع طبیعی مسئولیت داریم ،گفت:غرس این نهال‌ها از نوع درختانی است که فصل کاشت آنها در فصل پاییز شروع می شود.
به گزارش کبنا، طرح شهید عنایت‌الله مرادی، کاشت 5 هزار اصله درخت در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد توسط معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش و منابع طبیعی استان انجام خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

پربازدیدترین مقالات سال ۲۰۲۳ ویکی‌پدیا

پربازدیدترین مقالات سال ۲۰۲۳ ویکی‌پدیا

محبوب ترین مقاله مورد جستجو قرار گرفته در ویکیپدیا در سال 2023 میلادی در مورد چت جی پی ...
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
1