تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۴۷۰۰۰۳
کبنا گزارش می‌دهد

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار در استان کهگیلویه و بویراحمد / فرزین: تقویت و توسعه زیرساخت‌ها و امکانات مانع مهاجرت سرمایه‌های انسانی می‌شود

۰
کبنا ؛نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسوولان استانی آغاز به کار کرد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (دوشنبه 13 آذرماه 1402) نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مرادعلی پیوند، معاون توسعه و منابع انسانی استانداری، محسن فرزین، رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد شروع به کار کرد.
محسن فرزین، رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ شاخص‌های اقتصادی، صنعتی، اشتغال و درآمدزایی وضعیت نامطلوبی در کشور دارد، لذا توسعه زیرساخت‌ها و گسترش فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه مبتنی بر نیاز‌ها و ظرفیت‌های بومی می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند.
وی اضافه کرد: با توجه به مسأله بیکاری و کمبود شغل برای دانش آموختگان استان کهگیلویه و بویراحمد و عدم ارتباط مؤثر بین دانشگاه‌ها و صنعت، توسعه کسب و کار‌های دانش بنیان می‌تواند راهگشا باشد.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: توسعه فعالیت‌های تحقیق و توسعه مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان، می‌تواند توسعه دهنده صنایع مختلف در استان باشد.
فرزین با بیان این مطلب که نبود امکانات باعث مهاجرت نخبگان فناور و نوآور به استان‌های دیگر و خارج از کشور می‌شود اظهار داشت: تقویت و توسعه زیرساخت‌ها و امکانات فناورانه در استان برای نگهداشت سرمایه‌های انسانی کارآمد ضروری است.
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پارک علم و فناوری، نقش کلیدی در موضوعات فوق ایفا می‌کند و اهمیت فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان و گسترش فرهنگ فناوری و نوآوری بیش از گذشته نمود پیدا خواهد نمود.
فرزین عنوان کرد: در استان ما، سطح شناخت و آگاهی جامعه و مسئولین از اهمیت فناوری و اقتصاد دانش بنیان و نقش پارک علم و فناوری مناسب نیست.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت‌هایی نظیر نمایشگاه هفته پژوهش، رویداد‌های ترویجی و آموزشی و برنامه‌های رسانه‌ای را در گسترش فرهنگ فناوری در استان مؤثردانست.
فرزین ضمن تشریح کارنامه پارک علم و فناوری در هجده ماه گذشته اظهار داشت: با هدف توسعه زیرساخت‌ها، ۵ مرکز تخصصی ایجاد و طرح یک مجموعه جامع و مراکز خلاقیت تدوین شد. مرکز نوآوری و کارآفرینی آزادگان یاسوج، مجتمع فناوری سلامت، مجتمع آفتابگردان مرکز رشد گچساران، مرکز رشد دهدشت، مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی، طرح مجموعه جامع علم و فناوری سرآبتاوه و سه طرح مراکز خلاقیت در استان از جمله طرح‌های اجرایی در این دوره بوده است. برگزاری بیش از ۱۲۰ رویداد آموزشی و ترویجی و چندین نمایشگاه و همچنین برگزاری بیش از دوهزار نفرساعت برنامه آموزشی و ترویجی و مشاوره‌های تخصصی حاصل تلاش همکاران ما در پارک علم و فناوری استان بوده است.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین از رشد تعداد واحد‌های فناورگفت و اظهار داشت: تعداد واحد‌های فناور در مقایسه با ادوار مشابه سنوات گذشته ۳ برابر افزایش یافت و هم اینک ۱۵۰ واحد فعالیت دارند.
وی به تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان نیز اشاره کرد و افزود: تعداد شرکت‌های دانش بنیان بیش از ۲ برابر افزایش یافت و به عدد ۱۹ رسید.
وی خاطر نشان کرد: تعداد ۱۲ کارگزار خدمات تخصصی در زمینه‌های مختلف و یک شتاب دهنده جذب و استقرار یافته است.
محسن فرزین بیان کرد: نمایشگاه هفته پژوهش سال قبل با ۶۰ غرفه و پنج هزار بازدیدکننده و نمایشگاه ایران قوی در تهران که به عنوان غرفه برتر انتخاب شدیم از شاخص‌ترین نمایشگاه‌های برگزار شده بود.
وی در پایان گفت: پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد اینک برای تأمین زیرساخت‌ها، تجهیز، تأمین امکانات و منابع مالی برای فعالیت شرکت‌ها نیاز به حمایت و همراهی جدی نهاد‌ها و جامعه داردتا بتواند در توسعه اقتصادی، صنعتی، علمی و اجتماعی استان نقش حیاتی ایفا کند.
مرادعلی پیوند، معاون توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به سرعت تحولات در حوزه علم و فناوری اظهار داشت: برای عقب نماندن از کاروان علم در دنیا بایستی کار جهادی کرد.
پیوند وجود نمایشگاه‌های پژوهش و فناوری را دلیل محکمی بر تلاش و مجاهدت علمی جوانان و نخبگان دانست.
وی اضافه کرد: بینش و روش روشن رهبر معظم انقلاب در حمایت از تولید دانش بنیان چراغ راه همه دانشگاهیان و پژوهشگران خواهد بود.
پیوند با تشکر از پارک علم و فناوری استان در برگزاری نمایشگاه، خواهان توجه بیشتر به رفع مشکلات حوزه دانش بنیان استان شد.
نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار از امروز دوشنبه ۱۳ آذر افتتاح و تا چهارشنبه ۱۵ آذر ادامه خواهد داشت. بیش از ٨۰ واحد و شرکت فناور و دانش بنیان و ۳۰ نهاد و دستگاه اجرایی در غرفه‌ها حضور دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

نخبه
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر دکتر پیوند و دکتر فرزین.
رهبر انقلاب تاکید کردند،کلید پیشرفت کشور،علم و فناوری هست.
سلام
Iran, Islamic Republic of
جوری نگاه میکنه انگار فیلسوف هست!!!!!!!،
آفرین
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بردکتر پیوند دوست داشتنی پاک دست
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1