تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۴۶۶۴۹۸
کبنا گزارش می‌دهد

گزارش کبنانیوز از خدمات‌رسانی موکب امام رضا (ع) و حضرت رقیه (س) کهگیلویه و بویراحمد در مسیر نجف به کربلا به زائران امام حسین

۱
کبنا ؛ همه ساله در ایام منتهی به اربعین حسینی، زائران و عاشقان دلباخته سیدالشهدا(ع) مسیر نجف تا کربلا را به عنوان یک سنت حسنه با پای پیاده طی می‌کنند که در طول مسیر هم موکب‌هایی هستند که با پذیرایی از این عاشقانه زائران می‌توانند در آنجا استراحت کنند.
به گزارش کبنا، در مسیر زائران، موکب‌ها و خیمه‌های فراوانی برای پذیرایی برپا شده است که صحنه‌های بسیار زیبایی را خلق می‌کنند در این میان موکب‌های ایرانی و عراقی و دیگر موکب‌ها با خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین صحنه‌های زیبایی را در مسیر، رقم می‌زنند و با جان و دل به زائرین خدمات می‌دهند و این خدمت را برای خود افتخاری بزرگ می‌دانند‌.
روح الله شاهینی مسئول موکب امام رضا (ع) کهگلویه و بویراحمد است که در مسیر نجف به کربلا عمود ۱۷۰ مستقر شده که در مورد خدمات‌رسانی این موکب به خبرنگار کبنا نیوز گفت: ما در موکب امام رضا (ع) و حضرت رقیه (س) با دو اکیپ برادران و خواهران در مسیر نجف به کربلا درحال خدمت‌رسانی به زائران و عزاداران اربعین حسینی هستیم.
وی افزود: امروز نهمین روزی است که خادمان و نوکران سیدالشهدا(ع) در این دو موکب مشغول خدمت به عزاداران، دلباختگان و زائران حضرت امام حسین (ع) هستند و تمام تلاش خود برای خدمت بهتر به زائران به‌کار گرفته‌اند.
شاهینی بیان کرد: این آمادگی وجود دارد تا ۷ روز آینده که زائران قصد بازگشت به کشور را دارند، همچنان به زائران و عزاداران حسینی خدمت‌رسانی را در طول ۲۴ ساعت و شبانه‌روزی داشته باشند.
مسئول موکب امام رضا (ع) کهگلویه و بویراحمد عنوان کرد: این موکب با همکاری عزیزان در کشور عراق و صاحب مکان ابوحیدر از سال ۹۵ در کشور عراق شروع به کار کرده وخدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را در ایام اربعین در برنامه خود دارد. و از سال ۱۳۹۷ موکب حضرت رقیه (س) با مسئولیت خواهر بزرگوار خانم هاشمی که یکی از فعالین فرهنگی استان کهگلویه و بویراحمد است در کنار موکب امام رضا (ع) مشترک و با همکاری همدیگر به زائران مرد و زن خدمت‌رسانی می‌کنند.
    
وی خاطرنشان کرد: در این دو موکب در ایام اربعین مشترکاً هم بحث خادمین خواهر و هم خادمین برادر را داریم و در این موکب امکاناتی که لازم یک زائر می‌باشد مانند امکانات خوابگاهی، حمام، سرویس بهداشتی، برنامه‌های فرهنگی و پخش نماهنگ‌های ایرانی را داریم.
وی افزود: روزانه از صبح که شروع به کار می‌کنیم ابتدا قریب به ۵۰۰۰ صبحانه در اینحا توزیع می‌شود و بعد از توزیع صبحانه تقسیم چای و آب آشامیدنی را بین مردم داریم و بعد از آن پخش ناهار که بیش از ۲۰۰۰ ناهار بین زوار توزیع  می‌کنیم و بعد از آن دوباره توزیع آب و بعد از آب، توزیع شربت‌های گوناگونی را داریم که از ایران جمع‌آوری کردیم و همچنین توزیع میوه و تنقلات گوناگون را داریم؛ و بعد از آن به برنامه شام وصل می‌شویم که شام‌های متفاوتی پخت می‌کنیم و بیش از ۲۰۰۰ هزار شام توزیع می‌کنیم و بعد از شام نیز توزیع آب، شربت، میوه و مواد خوراکی و گوناگونی را تا پاسی از شب داریم و جا داره از برادر عراقی عزیزمون ابوحیدر نیز تشکر کنیم.
روح الله شاهینی با تشکر از استاندار استان ادامه داد: علی رغم اینکه سمت و سوی مواکب ما مردمی است ولی در موقعیتی قرار گرفتیم  که در تهیه ملزومات سرمایشی دچار مشکل شده بودیم که استاندار محترم استان جناب احمدزاده زحمت کشیدن و ملزومات سرمایشی همه مواکب استان مانند کولر، فریزر و جارو برقی را تأمین کردن که جا داره از همه عزیزانی که کمک کردن و همچنین خیرین عزیز که آقای استاندار نیز از ظرفیت آن‌ها بخوبی استفاده کرد تقدیر و تشکر کنیم؛ انشاءالله از خیرین عزیز انتظار داریم با توجه به اینکه هر ساله ۱۰روز در فصل گرما به عقب برمیگردیم و تحمل گرما سخت‌تر می‌شود در تهیه ملزومات سرمایشی ما را حمایت کنند تا بتوانیم خدمات بهتری به زائران اباعبدالله الحسین (ع) ارائه دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام بر زهرا س وحسین ع
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1