تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۴۵۹۴۵۴
کبنا گزارش می دهد

ملاقات مردمی مدیرکل بهزیستی استان با جامعه هدف در گچساران/ آریا؛ افزایش 1100درصدی جذب مشارکت های مردمی

۰
کبنا ؛مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بوبراحمد به همراه شورای معاونین در راستای رفع مشکلات جامعه هدف در قالب ملاقات عمومی با مددجویان بهزیستی گچساران دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش کبنا نیوز: مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد درحاشیه ملاقات عمومی با جامعه هدف در شهرستان گچساران در جمع خبرنگاران، شفاف سازی و اعتماد بین خیرین و نهادهای دولتی را در جلب مشارکت های مردمی تعیین کننده و مهم خواند و اظهار داشت: فرهنگ متعالی ناشی از تعمیق باورهای دینی و اعتقادی و نیکوکار با نیات خیر خواهانه مردم فهیم استان و روحیه همدلی و همراهی همنوعان از جمله دلایل افزایش مشارکت مردمی در حوزه فعالیت های بهزیستی می باشد.
محمد کریم آریا از عملکرد مثبت بهزیستی برای جامعه هدف را جذب مشارکت های مردمی دانست و عنوان کرد: در سال های گذشته استان ما متاسفانه در حوزه مشارکت های مردمی در رتبه آخر، ۳۱ قرار داشت که خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ به عنوان رتبه برتر کشوری با مشارکت ۱۱۰ برابر یا بعبارتی افزایش ۱۱ هزار  درصدی به نسبت سال قبل فعالیت داشته و این مبلغ در سال جاری بالغ بر ۲۰میلیارد تومان بوده که در حوزه مسکن،خرید تجهیزات،هزینه درمانی و معیشتی جامعه هدف صرف می شود.
آریا بیشتر مشکلات جامعه هدف در شهرستان را در حوزه اشتغال،مسکن و معیشتی بیان کرد و افزود: در حوزه اشتغال برای مدد جویان،سازمان بهزیستی برای جامعه هدفی که دارای مهارت و فعالیت پروانه ای داشته باشند مبلغ ۱۰۰تا ۱۵۰میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.
وی همچنین از طرح بسته های تشویقی برای کارفرمایانی که از جامعه هدف معلولین استفاده می کنند، خبر داد و عنوان کرد: هر کارفرما و یا صاحب مشاغل خصوصی برای به کارگیری یک فرد معلول از ۱۵۰ میلیون تا ۲میلیارد تومان وام اشتغال زایی برخوردار می شوند که امیدواریم این مبلغ در سال آتی افزایش پیدا کند.
آریا با بیان اینکه بیمه فرد معلولی که کارفرما پرداخت می کند توسط سازمان بهزیستی عودت داده می شود، تصریح کرد: اگر جامعه هدف ما در کارگاههای کارفرما درخواستی مبنی بر کارهایی که به آن محول شده نتوانند انجام دهند ۵۰درصد کارمزد آن توسط سازمان بهزیستی به کارفرما برگشت خواهد داده شد.
وی یکی از بزرگترین دغدغه جامعه هدف معلولین را اشتغال عنوان کرد و افزود:یکی دیگر از ظرفیت های اداره کل بهزیستی اجرای ۳درصد اشتغال معلولین در قانون استخدام ادارت می باشد که متاسفانه این قانون در ادارات و سازمان ها رعایت نشده و در حق معلولین کوتاهی می کنند و ما انتظار داریم حداقل در خصوص استخدام و به کار گیری معلولین در بحث سه درصد اشتغال، قانون را رعایت کنند.
آریا در بحث مسکن معلولین بهزیستی اظهار داشت:جامعه هدف می توانند در سامانه ملی مسکن ثبت نام کنند و تیک جامعه هدف را ثبت و کسانی هم که دارای پروانه ساخت و در حال ساخت مسکن می باشند به اندازه میزان پیشرفت فیزیکی تا سقف ۱۰۰میلیون تومان بلا عوض پرداخت خواهیم کرد.
وی افزود: در شهرهای زیر ۲۵هزار نفر و روستاها علاوه بر تسهیلات بلاعوض از طریق معرفی به بنیاد مسکن تسهیلات ۲۵۰میلیون تومانی با سود ۴درصد پرداخت خواهیم کرد.
مدیر کل بهزیستی استان در خصوص شناسایی کودکان کار بیان داشت: در سال جاری ۲۴۵کودک کار در استان شناسایی و قریب ۵میلیارد ریال کمک نقدی و ۵میلیارد ریال کمک غیر نقدی به خانواده های آنها پرداخت شده است.
وی از دیگر عملکرد سازمان بهزیستی استان را تحت پوشش قرار دادن تمامی افراد درخواست کننده عنوان کرد و افزود: برای اولین بار در دولت انقلابی که سالهای گذشته ۶و ۷هزار نفر مدد جو تحت پوششی در پشت نوبت دریافت مستمری بودند ،خوشبختانه در اوایل اسفند ماه با توجه به پیگیری و نگاه مثبت دولت به استان کم برخوردار ما، تمامی افراد پشت نوبتی تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار گرفته و هیچ گونه افراد پشت نوبتی نداریم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1