تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب : ۴۵۸۵۸۸
با حضور مسوولان بارشد کهگیلویه و بویراحمد رگزار شد

نهال‌کاری ۱۰ هکتار از اراضی ملی دشتک دیل گچساران (+تصاویر)

۰
کبنا ؛مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آیین اظهار داشت: پویش مردمی نهال کاری با هدف تقویت پوشش گیاهی در ۱۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی دشتک دیل گچساران امروز(جمعه) اجرا شد.
سعید جاوید بخت با بیان اینکه برای اجرای این پویش مردمی، کاشت نهال بلوط در نظر گرفته شد افزود: جنگل‌ها در حفظ خاک، تولید آب و تعدیل آب و هوا، تولید اکسیژن و جذب گرد و غبار نیز نقش مهمی دارند.
 وی بیان کرد: تاکنون ۶۰۰ هکتار جنگل کاری با مشارکت تشکل های مردمی در قالب طرح پویش همگانی بذرکاری در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.
 جاوید بخت ابراز کرد: پویش همگانی بذرکاری برای احیای ۲ هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس با حضور اقشار مختلف مردم، طبیعت‌ دوستان و دستگاه های اجرایی استان در دست اجراست.
وی تصریح کرد: در این طرح عملیات بذر کاری در اراضی جنگلی آسیب دیده ناشی از آتش سوزی، خشکسالی ، آفات و خشکیدگی بلوط این استان تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد.
 جاوید بخت تصریح کرد: پاییز و زمستان امسال طرح واکاری در یکهزار و ۱۰۰ هکتار از جنگل های استان اجرا شده است.
 طرح جنگل کاری در ۵۰ هکتار از عرصه های ملی گچساران در دست اجراست
 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران در این پویش مردمی گفت: امسال ۲۰ پویش همگانی بذرکاری و نهال کاری در ۱۵ هکتار از اراضی ملی گچساران اجرا شده است.
 مجید نظری تصریح کرد: ۲۰ هکتار جنگل ‌کاری با بذر گونه های جنگلی سال گذشته شامل بلوط، کنار، بادام در اراضی ملی خسارت دیده بر اثر آتش سوزی و خشکسالی این شهرستان انجام شد.
 وی اظهار کرد: این طرح ها با هدف اصلاح و توسعه جنگل ها و مراتع، جلوگیری از فرسایش خاک و پیشگیری از هدر رفت روان آب ها و افزایش نفوذ آب در زمین در سطح جنگل‌ها و مراتع این بخش اجرا می شود.
 نظری تصریح کرد: پویش مردمی بذرکاری با هدف تقویت پوشش گیاهی در ۵۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی گچساران امسال اجرا خواهد شد.
 وی گفت: جنگل‌های این شهرستان در معرض تهدیدات طبیعی از جمله تغییر کاربری اراضی، قطع درختان، چرای دام، تهاجم آفات و بیماری‌ها، آتش‌سوزی‌های عمدی و غیرعمدی قرار دارد.
 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران اظهار کرد: بیش از ۲ هزار هکتار جنگل های دست کاشت در گچساران وجود دارد.
 نظری تصریح کرد: حفاظت از منابع و عرصه های طبیعی از وظایف همگان است و باید تمامی آحاد جامعه اهم از مردم و دستگاه های اجرایی در این امر کوشا باشند.
 وی گفت: این اداره در چند سال گذشته برنامه های بسیاری با مشارکت مردم برای حفاظت از عرصه های طبیعی داشته که امیدواریم که این طرح های حفاظتی در آینده روندی روبه رشد داشته باشند.
 90 درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.
 پویش مردمی دشتک دیل گچساران امروز(جمعه) با حضور مدیر کل منابه طبیعی، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، اهالی روستای دیل، تشکل های سبزگامان زاگرس و پویش بدون مرز انجام شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

هادیان
Iran, Islamic Republic of
اگر واقعا برای کاشت بلوط رفته اند چرا باکت و شلوار رسمی رفتند؟ بعد هم با ی گل بهلر نمیشود. اولین بار است می‌بینم ایشان وارد عرصه جنگل شده اند. پروژه های بزرگ و پرسود ابخیزداری، را نمیشود رها کرد... باید سهمیه ات را برداری.
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1